سخنگوی دولت: خارجی‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰هزار یورویی، اقامت ۵ساله می‌گیرند

سخنگوی دولت: خارجی‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰هزار یورویی، اقامت ۵ساله می‌گیرند    10تیر-98
الگوبرداری از ترکیه بااین اختلاف که دولت ترکیه بااین رقم اقامت دائم می دهد وخیلی از ایرانیان به ترکیه می روند تاسرمایه گذاری درترکیه کنند واقامت دایم این کشوررا بگیرند ولی دررژیم و لایت فقیه که سرمایه هایش درحال  خروج است اقامت 5 ساله به اتباع سرمایه گذارخارجی داده می شود.
علی ربیعی گفته است خارجی‌های متقاضی اقامت پنج‌ساله در ایران، می‌توانند ۲۵۰هزار یورو در بانک سپرده‌گذاری کنند یا اوراق مشارکت بخرند.
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران گفته است به سرمایه گذاران خارجی که ۲۵۰هزار یورو در ایران سرمایه گذاری کنند، اجازه اقامت ۵ ساله در این کشور داده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مصوبه به تایید هیات دولت ایران رسیده و به گفته آقای ربیعی برای اینکه «فرایند سرمایه‌گذاری ساده‌تر باشد»، چنین تصمیمی گرفته شده است.
متقاضیان می‌توانند در قالب «سپرده گذاری در بانک» و خرید اوراق مشارکت در بخش تولید و مسکن، این میزان پول را سرمایه‌گذاری کنند.
پیش از این، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی حسن روحانی گفته بود که در صورت سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران به میزان ۲۰۰هزار دلار، می‌توانند از ۵ سال اقامت در ایران برخوردار شودند. این میزان در مصوبه هیات دولت به ۲۵۰هزار یورو افزایش یافته است.

ایران به طور معمول رتبه پایینی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد. بر اساس گزارش آنکتاد، نهاد وابسته به سازمان ملل، ایران در سال ۲۰۱۸ موفق به جذب ۳ میلیارد و چهارصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد که نسبت به سال ۲۰۱۷، حدود ۳۰درصد کاهش داشته است.