توصیه به آملی‌لاریجانی برای تبرّی از طبری

توصیه به آملی‌لاریجانی برای تبرّی از طبری
تهران-ایرناپلاس- علیرضا زاکانی به جوابیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که ایرناپلاس و دو فعال اصولگرا را متهم به انتشار اخبار کذب در راستای پروژه تخریب صادق آملی‌لاریجانی کرده بود، پاسخ داد و ضمن تأکید بر «نقش مخرب» اکبر طبری در قوه قضاییه، از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست«تا دیر نشده است از او تبری بجوید
هفته گذشته ایرناپلاس به نقل از محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس دهم خبر داد اکبر طبری، معاون پیشین اجرایی حوزه ریاست رئیس قوه قضاییه همراه صادق آملی‌لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. پیش از او علیرضا زاکانی، دیگر فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و بعد از آن در مناظره با مصطفی تاجزاده، اکبر طبری را «عنصری فاسد که دو رئیس قوه قضاییه را بیچاره کرده» خوانده و خواستار محاکمه این فرد از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جدید دستگاه قضا شده بود.
بعد از انتشار این گزارش در ایرناپلاس، دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار جوابیه‌ای از این خبرگزاری و همچنین این دو فعال سیاسی اصولگرا انتقاد کرده و آنان را متهم به تخریب آملی‌لاریجانی کرد. دفتر صادق آملی‌لاریجانی در بخشی از این بیانیه خطاب به زاکانی و پورمختار آورده است‌: «نحوه سخن برخی مدعیان اصول‌گرایی صد درصد برخلاف موازین شرعی و اصول ارزش‌های اخلاقی است. توهین به دو رئیس قوه قضاییه تحت عنوان «این شخص دو رئیس قوه قضاییه را بیچاره کرده است» چه توجیهی دارد؟ وانگهی این سخنان در واقع بطور غیرمستقیم دو رئیس قوه قضاییه را متهم می‌سازد».
در این جوابیه همچنین از اکبر طبری دفاع شده و آمده است: «برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود. مدعیان اگر مدعی وجود اتهاماتی دیگر هستند، چرا در طول ۱۰ سال آنها را با رئیس قوه قضاییه در میان نگذاشته‌اند؟»
اما امروز علیرضا زاکانی در توییتر خود نسبت به جوابیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد و از اظهارات قبلی خود دفاع کرد.
او با بیان اینکه «پیرامون آقای طبری و نقش مخرب آن در قوه قضائیه صحبت کردم که از دفتر آیه الله لاریجانی تکذیب شد و تأکید نمودند که ایشان برخی موارد را بررسی کرده و حکم به سلامت آقای طبری داده‌اند»، «مشفقانه» به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته اشتباه می‌کند و «تا دیر نشده از او تبری جوید