تصاویر:«سیلی‌های سخت» ایران به آمریکا دیدنی شد

سیلی‌های سخت» ایران به آمریکا دیدنی شد 10 تیر -98
قدیما معرکه گیریان پرده دار مرشد وبچه مرشد درگورستان ها و شامورتی بازان با آفتابه و شعبده بازان با دستمال وکفتر و ماربازان و لوطی باعنترش و  پهلوانان با چکش وتخته سنگ بساط کنار خیابانی برپا می کردند تااز طریق  نمایشات هنری وتردستی ... چراغ الله یا سرکیسه کردن تماشاچیان حلقه زده دور بساط معرکه گیرشان درآمدی داشته باشند . عجیب برای ادامه نمایش هنری خود  چپ و راست  از تماشاچیان تقاضای درخواست پول می کردند تاپایان با زد وبند پشت پرده ای که با پلیس داشتند  پلیس واردصحنه می شد وبساط شان جمع وتعطیل می شد تا بروندمحلی و شهری دیگر بساط شان برپادارئد .
اکنون داستان نمایشات هسته ای وموشکی و پهبادی پاسداران وموازی آن مبارزه سیستماتیک نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین وبی حجابی و شبیخون فرهنگی  واراذل واوباش وفضای مجازی ... الگوگرفته از  معرکه گیران و.... اشاره شده است.
ساقط شدن پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» در نمایشگاه «سیلی‌های سخت» سوژه هنرمندان کارتونیست شد.
«سیلی‌های سخت» ایران به آمریکا دیدنی شد
به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» با موضوع سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۹ تیرماه) در گالری خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.


در این نمایشگاه، ساقط شدن پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» سوژه هنرمندان قرار گرفته و برخی آثار با جملات طنز هم همراه شده است؛ به عنوان نمونه، در یکی از کارتون‌ها نوشته شده است: پهپاد آمریکایی غذای رایج ماهی‌های خلیج فارس است.


در حالی که جمع کثیری از اهالی رسانه‌های دیداری و نوشتاری برای پوشش خبری نمایشگاه «سیلی‌های سخت» حضور یافته بودند، این نمایشگاه بدون حضور چهره‌های شاخص و هنرمندانی که در نمایشگاه اثر دارند، افتتاح شد.


همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه و در نگاه‌خانه حوزه هنری، تابلوی نقاشی «شهید بهشتی» اثر عباس برزگر گنجی رونمایی شد. او درباره اثر خود که به مناسبت واقعه هفت تیر رونمایی شده است، گفت: این اثر را حدود دو سال پیش درباره «شهید بهشتی» خلق کردم. این نقاشی شاخه‌هایی از درخت طوبی را تصویر می‌کند که بر سر و شانه‌های شهید بهشتی سایه افکنده است
وی افزود: این تابلو را با الهام از سخن معروف شهید بهشتی خلق کردم که گفته‌اند: «بهشت را به بها می‌دهند، نه به بهانه