يادداشت روز اوین نامه کیهان"دولت دلقك ها"

اوین نامه کیهان  4 شنبه 5 تیرماه سال 1398
يادداشت روز  اوین نامه کیهان"دولت دلقك ها"

فرافکنی یک آخوند دلقک که همکار اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری است به ایفای نقش کپی کاری رسانه های خبری پاسداران علیه ترامپ ودولت وی که متهم به دولت دلقک شده است .زیرا خزانهداری آمریکا با تأخیر 4 دهه ای از سیاست مماشات که بس پرهزینه برای ایران و ملت ایران و کشورهای منطقه بوده است به دستور ترامپ تصمیم گرفت تارئیس حکومت دلقکان خامنه ای رمال و دفتر وی و8 فرمانده ارشد پاسداران تحریم شوند .چون بااین اقدام آب برتویل انه مورچگان ریخته شد .بنابراین مورچگان  ازسوراخ بیرون زده دچار وحشت شدید شده اند لذا برای انتقام یا تلافی کردن شروع به واکنش فرافکنی دلقکانه قلمی ولفظی کرده اند.
وضعيت امروز آمريكا در برخورد با ايران، به بن بستي استراتژيك رسيده است. دولت ترامپ بسيار زودتر از آنچه تصور مي شد، در تله خودساخته «فشار حداكثري» گرفتار شد. تحريم هاي دوشنبه شب اين كشور عليه رهبرمعظم انقلاب و تني چند از فرماندهان سپاه پاسداران با دستور اجرايي ترامپ، همانطور كه اغلب تحليلگران غربي اذعان دارند، اقدامي نمادين و فاقد ارزش عملي است. اين اقدام اگر اثري هم داشته باشد، چيزي جز آشكار شدن دست خالي كاخ سفيد در اين منازعه سخت و طولاني نيست.
دولت ترامپ گفته است كه اين تحريم ها را در واكنش به اسقاط پهپاد پيشرفته و گرانقيمت خود، وضع كرده است. چنين واكنش مضحكي را مي توان از نتايج و آثار گيجي پس از آن سيلي سخت دانست. ترامپ مدعي شد كه علت لغو دستور حمله موضعي به ايران، اين بوده است كه برآوردها نشان مي دادند كه بر اثر اين حمله 150 ايراني كشته مي شدند و او نمي خواسته است چنين اتفاقي رخ دهد. اين ادعا چنان سست و غيرقابل باور بود كه تقريبا هيچكدام از تحليلگران و مقامات آمريكايي از آن دفاع نكردند. به قول روزنامه واشنگتن پست واقعيت ماجرا اين است كه ترامپ مانند ببر غرش مي كند اما عمل او همچون گربه اي ترسو است.
مرغ پخته هم از دليل عقب نشيني ترامپ به خنده مي افتد. آمريكايي كه دستش به خون هزاران يمني، سوري، افغانستاني، پاكستاني و... آلوده است، نگران جان 150 ايراني است؟! شليك دقيق به پهپاد متجاوز آمريكايي سحرگاه روزي انجام شد كه شب قبلش ترامپ به طور رسمي نامزدي خود براي انتخابات رياست جمهوري 2020 آمريكا را اعلام و از يك هفته پيش از آن، سفرها و سخنراني هاي تبليغاتي خود را نيز آغاز كرده بود. شليك آمريكا حتي به ساحل شني و خالي سواحل ايران نيز پاسخي دردناك و فوري درپي داشت. آنان مي توانستند درگيري را آغاز كنند اما بستن پرونده با آنان نبود. ترامپ با همه حماقتش اين را به خوبي مي دانست كه شليك به ايران يعني خداحافظي با رياست جمهوري آمريكا در دور دوم.
وضعيت ترامپ و اطرافيانش پس از آن سيلي محكم، شبيه شغال هاي كتك خورده اي است كه كاري جز زوزه كشيدن از دستشان ساخته نيست. يكي از اعتراضات هميشگي و پرتكرار ترامپ طي چند سال اخير مربوط به بازداشت تفنگداران اين كشور در خليج فارس از سوي ايران و تحقير تاريخي ارتش آمريكا بوده است. او بارها به اوباما توپيد كه ضعف دولت وي باعث آن اتفاق شد و اگر او بود چنين نمي شد. اقدام سريع و قاطع سپاه در برابر تجاوز پهپاد آمريكايي به حريم هوايي ايران و انهدام آن، به ترامپ نشان داد مشكل آمريكايي ها اقتدار جمهوري اسلامي ايران است و نه اينكه چه كسي در كاخ سفيد نشسته باشد.
ترامپ براي كاستن از بار اين حقارت بارها روايت خود را تغيير داد و به تناقض گويي افتاد. او كه ابتدا با توپ پر وارد ميدان شده بود، وقتي به ديوار سفت خورد گفت مطمئن نيست كه دستور شليك را مقامات بالا در ايران صادر كرده باشند و ممكن است اشتباه عناصري در رده هاي پايين باشد! چند روز بعد آب پاكي را روي دست همه ريخت و اينگونه جاخالي داد كه؛ «چين 91 درصد نفت خود را و ژاپن 62 درصد و بسياري كشورهاي ديگر نيز همينطور از تنگه دريافت مي كنند. بنابراين چرا ما از خطوط كشتي هاي ديگر كشورها بدون درصدي پورسانت حفاظت كنيم. همه اين كشورها بايد خودشان از كشتي هايشان حفاظت كنند.» احتمالا به زودي خبر تحويل فاكتور پهپاد ساقط شده و حيثيت برباد رفته پنتاگون، به دربار آل سعود منتشر خواهد شد.
ترامپ آشكارا و بارها گفته است كه خواهان درگيري نظامي با ايران نيست و البته اطراف او تندروهايي مثل جان بولتون هستند كه مي خواهند با همه دنيا بجنگند. آمريكا بدش نمي آيد ايراني ها تصور كنند تيمي جنگ طلب اطراف ترامپ را گرفته اند كه او را به جنگ تشويق مي كنند. سردمدار و تندروترين چهره اين تيم جان بولتون مشاور امنيت ملي آمريكاست. بولتون كه به سرزمين هاي اشغالي رفته است ديروز آدرس مذاكره داد؛ البته از نوع آمريكايي آنكه ايران بايد به دست خود توان موشكي و قدرت منطقه اي خود را نابود كند. به قول بولتون؛ «تنها كاري كه ايران بايد بكند اين است كه براي مذاكره پا پيش بگذارد»!
برايان هوك رئيس گروه اقدام عليه ايران هم كه به منطقه آمده بود گفته است آمريكا حاضر است روابط ديپلماتيك خود با ايران را از سر گيرد، ولي ايران بايد پاي ميز مذاكره آمده و درباره موشك و منطقه و تتمه فعاليت هسته اي خود مذاكره كند. نكته مضحك ماجرا اينجاست كه اين همان آقايي است كه به تازگي گفته بود توان موشكي ايران آنقدرها هم كه مي گويند نيست و فتوشاپي است! قدرت فتوشاپي كه ديگر آنقدر سر و صدا و نگراني ندارد و لابد پهپاد تريتون شما هم در بازي «كلش آوكلنز» سرنگون شده است!
دلقك بعدي پمپئو بود كه راهي منطقه شد تا با سفر به عربستان و امارات تشكيل يك «ائتلاف استراتژيك» عليه ايران را دنبال كند. بد نيست كاخ سفيد تيمي را براي شمارش و سروسامان دادن به اين ائتلاف ها تاسيس كند، چرا كه حساب و كتاب آنها از دست خودشان نيز در رفته است. قرار بود يكي از اين ائتلاف هاي جنجالي و توخالي اواخر بهمن ماه سال گذشته در نشست ورشو تشكيل شود. منابع سعودي با خوش خيالي اعلام كردند در ورشو شش كميته ضدايراني تشكيل شده است؛ «مبارزه با تهديد امنيت سايبري»، «موشك هاي بالستيك»، «مبارزه با تروريسم»، «فراهم كردن امنيت و انرژي»، «امنيت راه هاي دريايي» و «حقوق بشر». آن ائتلاف كذايي در مقياس به اصطلاح جهاني، رسيده است به دورهمي آمريكا و عربستان و امارات. تنها خروجي اين دورهمي هم مانند هميشه پر شدن جيب آمريكا خواهد بود و مقداري رجزخواني براي خالي نبودن عريضه. شبكه ان.بي.سي به تازگي مصاحبه اي با ترامپ داشته است. چاك تاد مي گويد از ترامپ پرسيدم با وجود نقض حقوق بشر توسط عربستان چرا اين قدر سلاح به آنها مي فروشيد؟ پاسخ او اين بود: پول! به همين صراحت و وقاحت.
شليك سحرگاه سامانه سوم خرداد در كوه مبارك، يك شليك بود اما ارزش و تاثير آن برابر با هزاران شليك. چرا كه به موقع، دقيق و هدفمند انجام شد. مهم تر از انهدام پهپاد آمريكايي ها، هيمنه آنها بود كه فروريخت. اگر كسي بخواهد به اهميت ماجرا پي ببرد بايد اين گفته ژنرال چهار ستاره آمريكايي را بياد بياورد. ژنرال وسلي كلارك، مارس 2007 گفته بود: ما رفته ايم تا طي پنج سال هفت كشور را در منطقه در اختيار بگيريم. با عراق شروع شد، پس از آن سوريه، لبنان، ليبي، سومالي و سودان خواهد بود و با ايران تمام خواهد شد. 12 سال از اين طرح آمريكايي ها مي گذرد و كار به جايي رسيده است كه ترامپ كه با شعار «بازگرداندن عظمت به آمريكا» روي كار آمده از ايران تشكر مي كند كه هواپيماي سرنشين دار آنها را ساقط نكرده است.
پرونده گزينه نظامي عليه ايران سالهاست كه بسته شده و آمريكايي ها بهتر از هركسي اين را مي دانند. تنها پرونده مفتوح ميان ايران و آمريكا تحريم هاست كه ترامپ در اين ميدان، آخرين گلوله هاي خود را هم شليك كرده است و عملا اهرمي براي افزايش فشار ندارد. دست حريف از هميشه خالي تر است و نوبت ماست كه به سرعت ورق را به نفع خودمان برگردانيم. طبق برنامه از پيش اعلام شده، فردا اورانيوم غني شده ايران از سقف 300 كيلوگرم برجام مي گذرد. اين اولين گام است و چهره دلقك هاي دولت آمريكا، در آينده نزديك ديدني تر نيز خواهد شد. نويسنده: محمد صرفي