عشق به موتور زندگی‌اش را نابود کرد



عشق به موتور زندگی‌اش را نابود کرد   14خرداد-98
لوگوی روزنامه شهروند
در تاریخ ٦ خرداد بود که جانش را از دست داد. درست در روز تولدش. ٣٠ سال پیش در چنین روزی به دنیا آمد اما عشق به موتور زندگی‌اش را نابود کرد. او مدعی رکوردداری راندن موتور در اتوبان‌های تهران بود.
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «امیر منصور معروف به سالار اچ‌آرسی، از موتورسواران حرفه‌ای تهران، بامداد دوشنبه گذشته بر اثر تصادف کشته شد. در تاریخ ٦ خرداد بود که جانش را از دست داد. درست در روز تولدش. ٣٠ سال پیش در چنین روزی به دنیا آمد اما عشق به موتور زندگی‌اش را نابود کرد. او مدعی رکوردداری راندن موتور با سرعت ۲۹۹ کیلومتر در اتوبان‌های تهران بود و هر از گاهی فیلم‌های هیجان‌انگیزش را منتشر می‌کرد. در آخرین رکوردی که در ویدئوهایجنجالی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده بود، سرعت ٣٠٠ کیلومتر را با موتور اچ‌آرسی پر کرد، البته بیشتر فیلم‌هایی و فضای مجازی انتشار داد در بامداد پایتخت است آخر شب وارد اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها می‌شد.
او یکی از موتورسواران جوان تهران بود که همیشه فیلم‌ها و تصاویر مختلفی از انجام حرکات نمایشی او در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد. حرکاتی که نیاز به مهارت خاصی داشت و او همیشه با تکیه بر این مهارت اقدام به انجام چنین حرکاتی می‌کرد. امیر علاقه خاصی به موتور هوندا CBR١٠٠٠HRC داشت که نخستین موتورش نیز همین بود. به همین دلیل همه او را با عنوان امیر سالار اچ‌آرسی می‌شناختند. ساعت ٤ بامداد دوشنبه ۶ خرداد ۹۸ امیر سوار بر موتور سفید و نارنجی رنگش در میدان کاج در حرکت بود و به سمت شمال بلوار سعادت‌آباد می‌رفت. او در بسیاری از فیلم‌ها و تصاویری که از خود در فضای مجازی منتشر کرده است لباس، کفش و حتی در برخی موارد کلاه ایمنی را نیز بر سر نداشت اما در صبح حادثه طبق گفته شاهدان با کلاه ایمنی با موتور حرکت می‌کرد.
طبق گفته شاهدان، یک پژو پارس سفیدرنگ قصد داشت به‌صورت خلاف وارد این دوربرگردان شود. یعنی از جنوب به شمال بلوار سعادت‌آباد به سمت شمال به جنوب دور بزند که موتور امیر با این خودرو برخورد کرد. شدت برخورد هیچ جراحتی را روی بدن او بر جای نگذاشت. حتی تا پیش از رسیدن به بیمارستان با همراهان نیز صحبت می‌کرد اما در این تصادف خونریزی داخلی باعث شد پس از رسیدن به بیمارستان امام خمینی (ره) فوت کند.
گفت‌وگو با رفیق بیست ساله امیر
مهرداد قاسمی دوست بیست ساله امیر سالار بود. دوستی که همیشه و همه‌جا با رفیق چندین ساله‌اش همراه بوده است. او شاهد ثبت رکوردهایش، شاهد حرکات نمایشی‌اش و سرعت‌های بالای ٣٠٠ کیلومتر بر ساعتش بود. مهرداد درباره امیرسالار سی ساله که بامداد دوشنبه جان باخت، به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌دانم چرا به این راحتی امیر سالار جان باخت. او از پانزده سالگی به موتور و موتورسواری و سرعت علاقه خاصی داشت. او با موتور‌های سی سی پایین شروع به کار کرد. هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شد تا در بیست سالگی به کلاس ١٠٠٠ سی‌سی رفت. برندهای مختلف موتور را آزمود و سوار شد تا این که در بیست‌ودو سالگی وارد پیست شد اما از آنجا که از او استقبالی نشد، ترجیح داد در بیست‌وسه سالگی از پیست خداحافظی کند. از همان‌جا بود که تصمیم گرفت در خیابان‌ها موتورسواری کند. امیر در موتورسواری فوق‌العاده بود. حرکات نمایشی عالی با تسلط کامل داشت. او همیشه اطلاعات و تجربیاتش را در اختیار دوستانش و هنرجویانی که علاقه به موتورسواری داشتند، قرار می‌داد. او ٨ سال از پیست خارج شده بود اما هیچ وقت از موتورسواری دست نکشید. امیر فرزند اول خانواده بود که ٣ خواهر و برادر دیگر هم داشت. مادرش همیشه به او ایمان داشت؛ به همین خاطر هیچ وقت مانع کار او نمی‌شد و امیرسالار را هم در تصمیم و هدفش تشویق می‌کرد. امیر سال‌ها در کار ساختمان و بسازوبفروش بود اما حدوداً ١٨ ماهی بود که نمایندگی یکی از محصولات خوراکی را گرفته بود و کار می‌کرد
مهرداد درباره جزئیات حادثه هم گفت: «جزو معدود دفعاتی بود که من با امیر نبودم. وقتی خبر مرگ او را شنیدم، شوکه شدم؛ یک تصادف، یک سهل‌انگاری، حرکت خودروی پرشیا در خلاف جهت باعث این حادثه شده بود و البته شنیدم که مقصر حادثه خودرو پرشیا بود. خودروی پرشیا توقیف است. واقعاً نمی‌دانم چه بگویم
رژیم غذایی برای تناسب اندام
باشگاه تنها مکانی نیست که می‌توانید بدن رویایی خود را در آن بسازید و آشپزخانه نیز می‌تواند در تناسب اندام شما نقش مهمی ایفا کند.
به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از «مدیکال دیلی» نوشت: «افراد بسیاری رؤیای دستیابی به شکم شش‌تکه را در سر می‌پرورانند اما زندگی شلوغ در اداره، مدرسه یا خانه ممکن است برنامه ورزشی شما در مسیر تحقق این هدف را مختل کند. خوشبختانه روش دیگری برای کمک به کوچک شدن اندازه دور کمر و بهره‌مندی از شکم عضلانی و شش تکه وجود دارد و آن اصلاح و تنظیم رژیم غذایی است.
باشگاه تنها مکانی نیست که می‌توانید بدن رویایی خود را در آن بسازید و آشپزخانه منزل نیز می‌تواند در تحقق اهداف تناسب اندام شما نقش مهمی را ایفا کند.
برخی مواد غذایی می‌توانند روند چربی‌سوزی را تسریع کنند و شکل بدن را بهبود ببخشند.
در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می‌شویم.
میوه‌ها و سبزی‌ها
ترکیبی خوب از میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند یک وعده غذایی بسیار مغذی را در اختیار شما قرار دهد. این مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان است که به کاهش وزن و تقویت چربی سوزی کمک می‌کنند.
غلات کامل
از جمله بهترین گزینه‌ها در این زمینه می‌توان به جوی دوسر، جو، گندم سیاه و کینوآ اشاره کرد. غلات کامل با داشتن فیبر فراوان نقش مهمی در کاهش وزن، تنظیم گوارش و قند خون ایفا می‌کنند. همچنین، آنها منبع خوبی برای ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.
مغزدانه ها
پسته، گردو، بادام، آجیل برزیلی در کنار دانه‌های چیا، کتان، کدو تنبل و شاهدانه منابع خوبی برای چربی‌های سالم و همچنین فیبر و پروتئین هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ۴۳ گرم بادام در روز می‌تواند به طور مؤثر چربی شکم را کاهش دهد، در شرایطی که آرد چیا می‌تواند به بهبود اندازه دور کمر کمک کند.
ماهی‌های چرب
دلیل خوبی برای افزودن ماهی‌هایی مانند سالمون، خالمخالی، تن و ساردین به رژیم غذایی وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این مواد غذایی می‌توانند به کنترل وزن کمک کنند. همچنین، ماهی‌های چرب سلامت قلب، عملکرد مغز و واکنش‌های التهابی را بهبود می‌بخشند.
چای
دیرزمانی است که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن شناخته شده است. چای سبز حاویکاتچی ها، مانند اپی‌گالوکاتچین گالات است که کالری‌سوزی طی روز را تقویت می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف منظم چای سبز می‌تواند به کاهش چربی شکم، وزن و اندازه دور کمر کمک کند.
غذاهایی که باید از آنها پرهیز کرد
فهرست دیگری از مواد غذایی وجود دارد که در مسیر دستیابی به شکم ۶‌تکه باید مد نظر قرار بگیرد.
این فهرست شامل مواد غذایی است که می‌توانند به سلامت کلی و اندازه دور کمر شما آسیب برسانند.
نوشیدنی‌های شیرین، مانند نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های ورزشی و آبمیوه‌ها، تنقلات شیرین مانند کلوچه‌ها و کیک‌ها، غذاهای سرخ شده، الکل و غلات پالایش شده می‌توانند آثار مواد غذایی مفید برای کاهش وزن و اندازه دور کمر را خنثی کنند.
این قبیل مواد غذایی به واسطه افزایش چربی بدن، محتوای کالری و چربی‌های ترانس زیاد و محتوای فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی کم، شناخته شده هستند.