نوری المالکی: درگیری در منطقه قیمت نفت را به ۴۰۰ دلار می رساند

به نظر می رسد گاز معده مزدوره دست نشانده نوری مالکی بد جوری بالا زده است طوریکه به جای خروج از سوراخ پایین از سوراخ بالا بطور آروغ بیرون زده شده است . برای اینکه وی محور اجرای مأموریت دریافتی ازسوی رژیم ولایت فقیه بدون درنظر گرفتن تجربه جنگ 8 ساله ایران وعراق و سپس اشغال نظامی عراق مدعی شده است درگیری در منطقه(به خوان درگیری با رژیم ولایت فقیه) قیمت نفت را به 400 دلارمی رساند.
نوری المالکی: درگیری در منطقه قیمت نفت را به  ۴۰۰ دلار می رساند
بغداد - ایرنا - "نوری المالکی" نخست وزیر اسبق عراق ضمن تایید مواضع مستقل عراق در نشست مکه، نسبت به تبعات هر گونه درگیری احتمالی در منطقه هشدار داد و گفت که این امر قیمت هر بشکه نفت را به ۴۰۰ دلار خواهد رساند.
نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق، دبیرکل حزب الدعوه و رهبر فراکسیون دولت قانون در پارلمان این کشور، هشدار داد که بروز درگیری احتمالی در منطقه، یک فاجعه تاریخی خواهد بود و قیمت نفت را بشدت بالا خواهد برد و به ۴۰۰ دلار خواهند رساند.
وی در جریان یک اظهارنظر تلویزیونی در عین حال گفت که اوضاع به سمت آرامش می‌رود، ایران در برابر آمریکا کرنش نکرد و واشنگتن از استفاده از زبان تهدید دائمی عقب نشینی کرده است بر این اساس وضعیت کنونی نشانگر رفتن آرامش و گفت و گو است.
المالکی همچنین گفت که پیام‌هایی از سوی آمریکا دریافت کرده است که بر اساس آن آمریکا قصد حمله به ایران ندارد و همچنین خواستار آن است که نیروها و منافعش در عراق مورد هدف قرار نگیرد.
وی گفت: در این چارچوب تماس‌ها و پیام‌های متعددی از سوی آمریکایی‌ها دریافت کرده است.
نخست وزیر اسبق عراق همچنین با تقدیر از مواضع مستقل عراق در نشست مکه و سخنان برهم صالح رئیس جمهوری کشورش در این نشست، گفت که همه رهبران عرب باید مانند برهم صالح عمل کنند که هم تجاوز به هر یک از کشورهای همسایه عراق را رد کرد و هم بر حمایت از مساله فلسطین تاکید نمود.
المالکی گفت: موضع عراق در نشست مکه، شرافتمندانه بود.
نخست وزیر اسبق عراق تاکنون بارها از جمله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد، بر غیرقانونی بودن تحریم ها و فشارهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، استحکام روابط تهران و بغداد و تلاش برای بازگشت آرامش از طریق التزام به تعهدات قانونی و بین المللی (بازگشت آمریکا به برجام و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل) تاکید کرده است.
بسیاری از رهبران عراقی در هفته‌های گذشته با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه گرا و تنش زای آمریکا، ضرورت پیگیری راهکارهای مسالمت‌آمیز و قانونی را یادآور شده و همچنین از تلاش بغداد برای کاهش تنش در منطقه و میان آمریکا و ایران خبر دادند.
تکاپوی بیش از پیش رهبران عراقی برای کاهش سطح بحران زایی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف کاهش تنش در منطقه و عدم اثرگذاری منفی آن بر امنیت و ثبات کشورها از جمله عراق در حالی است که ظریف وزیر خارجه ایران در ادامه تور منطقه‌ای خود روز یکشنبه هفته گذشته در بغداد، برای اولین بار اعلام کرد که تهران پیش از این پیشنهادات مختلفی برای امضای معاهده عدم تعرض با همه کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه کرده است که این پیشنهادات همچنان روی میز است.
وی همچنین درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد، درباره پیام ایران برای منطقه و جهان، گفت: پیام و انتخاب ما کاملاً مشخص است، ما علاقمند هستیم در صلح و آرامش و توسعه زندگی کنیم، این انتخاب جمهوری اسلامی ایران است اما این صلح و آرامش و توسعه باید برای همه باشد.
تحولات هفته اخیر در عراق و منطقه نشان می‌دهد، مواضع جمهوری اسلامی ایران و پیام روشن، صلح جویانه و در عین حال مقتدرانه و هشدار دهنده که ظریف طی این جملات از بغداد مخابره کرد، مورد توجه و استقبال در سطح عراق، منطقه و عرصه بین الملل قرار گرفته و آمریکا را بیش از پیش در موضع انزوا قرار داده است.