هشت فرمانده سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا

هشت فرمانده سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا  4تیر-98
وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید گفت که تحریم‌های روز دوشنبه فقط واکنشی به سرنگونی پهپاد آمریکایی نیست.
استیو منوچین وزیر امور خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هشت فرمانده سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های تازه ایالات متحده قرار گرفته‌اند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوا-فضا و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران وارد این فهرست وارد شده‌اند.
آقای منوچین همچنین گفت پنج فرمانده سپاه هم از مناطق مختلف دریایی این نیرو در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
این پنج فرمانده عبارتند از: عباس غلام‌شاهی، فرمانده منطقه اول دریایی سپاه، رمضان زیرآهی، فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه، یدالله بادین، فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه، منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم دریایی سپاه و علی عظمایی، فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در همین زمینه بیانیه‌ای منتشر و گفته است این فرماندهان در راس نهادی قرار دارند که «فعالیت‌های مخرب سپاه در منطقه از جمله برنامه موشکی بالستیک تحریک‌آمیز آن، آزار و اذیت و خرابکاری در کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی و حضور بی ثبات‌کننده در سوریه را راهبری می‌کنند».
وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید گفت که تحریم‌های روز دوشنبه فقط واکنشی به سرنگونی پهپاد آمریکایی نیست، بلکه واکنشی به اقدامات قبلی ایران نیز هست.
سپاه پاسداران روز ۳۰ خرداد اعلام کرد که یک پهپاد آمریکایی را با شلیک موشک در «محدوده هوایی ایران» سرنگون کرده است. آمریکا در مقابل گفته که این پهپاد تجسسی در قلمرو هوایی بین‌المللی بوده و ایران بی‌دلیل آن را هدف گرفته است.