رودخانه بشار جان مرد دنایی را گرفت

یاسوج- ایرنا- بر اساس گزارش های مردمی ساعتی پیش مرد ۲۸ ساله از اهالی روستای بادنگان بخش پاتاوه در شهرستان دنا در رودخانه بشار غرق شد.
به گزارش ایرنا، در این حادثه تلخ که در تنگ گرگون بخش پاتاوه رخ داد ۲ نفر غرق شدند که یک نفر از غرق شدگان توسط نیروهای مردمی نجات داده شد، این مصدوم دچار شکستگی در دست و پا شده بود.
همچنین بر اساس این گزارش نفر دیگر غرق شد و جان خود را از دست داد. تاکنون جنازه این مرد پیدا نشده و تلاش امداد گران و نیروهای مردمی جهت پیدا کردن جنازه ادامه دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
رود بشار بویراحمد (یاسوج) از جنوب شرقی بویراحمد علیا و از کوه‌های اردکان و ممسنی در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سوی شمال شرقی بویراحمد سفلی پیش می‌رود. سرچشمه‌های اصلی این رود، نهرهای گنجگون تیز آب و تنگ سرخ است.
این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، در مسیر خود از شهر یاسوج عبور می‌کند.
پس از عبور از شمال شرقی منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در پوزهٔ شمالی دنا، از شمال مناطق بویراحمد سفلی و طیبی گذشته و با نام بارز به رود کارون می‌پیوندد و به سوی خلیج فارس سرازیر می‌شود.