شعله‌های آتش بر پیکر کوه منگشت/مرتفع‌ترین مناطق ایذه در حال خاکستر شدن

شعله‌های آتش بر پیکر کوه منگشت/مرتفع‌ترین مناطق ایذه در حال خاکستر شدن17 خرداد-98
از ساعاتی پیش شعله‌های سهمگین‌ آتش ارتفاعات کوه منگشت در ایذه را فرا گرفت و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه کار خاموش کردن با مشکل مواجه شده است.
شعله‌های آتش بر پیکر کوه منگشت/مرتفع‌ترین مناطق ایذه در حال خاکستر شدن
به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، از ساعتی پیش شعله‌های سهمگین آتش بر ارتفاعات کوه ۳ هزار و ۵۰۰ متری منگشت در شهرستان ایذه فوران کرد و حجم بسیار زیادی از مراتع و جنگل‌ها را فرا گرفته است.

با توجه به ارتفاع بسیار زیاد و صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات خاموش کردن آتش با سختی مواجه است و با وجود حضور تیم‌های اطفای حریق منابع طبیعی، آتش‌نشانی، محیط زیست، هلال‌احمر، دوستداران طبیعت و مردم بومی شهرستان، به دلیل عدم توان حضور خودروهای اطفای حریق و انجام کار به‌صورت دستی، کار با سختی مواجه شده است.
با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری، رشد علوفه و گیاهان در این ارتفاعات به اوج خود رسید و با توجه به خشک شدن آنها، پیشروی شعله‌های آتش با سرعت زیاد صورت می‌گیرد که کار نیروهای حاضر در منطقه را سخت می‌کند.
هرچند که در این زمان در نقاط مختلف استان از جمله در ارتفاعات بهبهان نیز گزارش آتش‌سوزی وسیع شده است، در صورت عدم مهار شعله‌های آتش در کوه منگشت شاید به مانند بهبهان نیز نیاز به حضور بالگرد اطفای حریق اعلام شود.
کوه و قله بزرگ منگشت در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان ایذه، مرز این شهرستان با منطقه صیدون باغملک و استان کهگیلویه و بویراحمد است.
با توجه به اینکه هنوز دلیل حادثه اعلام نشده است ولی در این فصل و این شرایط اقلیمی خشک بودن علوفه و بی احتیاطی رهگذران در روشن کردن آتش و یا انداختن سیگار روشن در این مناطق باعث وقوع این فجایع می‌شود.