کمبود اعتبار، دلیل اصلی حال بد جنگل‌های رزن

فارس من/ کمبود اعتبار، دلیل اصلی حال بد جنگل‌های رزن16  خرداد-98
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن دلیل حال ناخوش جنگل‌های رزن را کمبود اعتبار و نیرو دانست و گفت:باید جنگلکاری دیم را برای حفظ بیشتر به خود مردم واگذار کنیم.
فارس من/ کمبود اعتبار، دلیل اصلی حال بد جنگل‌های رزن
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یکی از سوژه‌های منتشر شده در فارس من موضوع جنگل‌های رزن را نجات دهید است که رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن در این زمینه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شهرستان رزن دارای 358 هکتار جنگل است اظهار کرد: از مجموع جنگل‌های موجود در شهرستان رزن 180 هکتار آن آبی و مابقی دیم است.
ناصر محققی دلیل اصلی وضعیت بد جنگل‌های رزن را کمبود اعتبارات در چند سال اخیر دانست و افزود: با توجه به کاهش اعتبارات حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی این شهرستان با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی جنگل‌کاری آبی را تا حدودی نگهداشته‌ایم اما در حوزه دیم کاری از پیش نبرده‌ایم.
وی ادامه داد: امسال سم‌پاشی درختان جنگل‌های روستای گرمک رزن با وسعت 700 هکتار در حال انجام است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان براساس اجرای ماده سه قانون جنگل‌ها قرار است جنگلکاری دیم را برای حفظ بیشتر به خود مردم واگذار کند گفت: با این اقدام علاوه بر حفظ جنگل‌ها از آسیب، محصول این جنگل‌ها به نفع مردم برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های خوب امسال علاوه بر وضعیت خوب درختان، پوشش گیاهی جنگل‌های رزن زیاد شده است خاطرنشان کرد: آتش‌بُرهایی در این جنگل‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی احداث شده است.
محققی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های رزن رخ داد تصریح کرد: با توجه به نبود اعتبار و کمبود نیرو متاسفانه در سال‌های اخیر حدود 20 تا 30 درصد از پوشش گیاهی جنگل‌های رزن آسیب دیده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن با تاکید بر اینکه باید مردم شهرستان رزن در حفظ و نگهداری این جنگل‌ها کوشا باشند افزود: امسال طرح جنگلکاری مشارکتی بین منابع طبیعی و مردم این شهرستان منعقد شده تا علاوه بر حفظ سرانه فضای سبز برای مردم منطقه اشتغالزایی در این حوزه نیز انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال 18 هزار اصله بادام اصلاح شده بین باغبانان سد شنجور به صورت رایگان توزیع شده است.