سیل گنبدکاووس مستندسازی می شود


به جای پاسخگویی به عدم خدمات وامدادرسانی به سیل زدگان و جاده ها واماکن و... تخریب شده  استان گلستان تصمیم گرفته شده تا بابا الگوی صحنه سازی هالیوودی دزدی وقتل و سرقت های مسلحانه ... متهمان دستگیرشده از سوی نیروی انتظامی قراراست مستندسازی از سیل گنبد کاوس تهیه شود تانمک برروی داغ سیل زدگان ترکمن های استان گلستان پاشیده شود.
سیل  گنبدکاووس مستندسازی می شود
گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که موضوع وقوع سیل روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال در این شهرستان و نیز مدیریت این بلای طبیعی، در قالب یک کار علمی مستندسازی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گنبدکاووس گفت: در جریان رخداد سیل امسال این شهرستان اقدمات خوبی از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز مشارکت و همراهی مردم و تشکل‌های مردم نهاد در قبل، حین و بعد از سیل انجام شد که می‌بایست در قالب گزارشی جامع مستندسازی شود.
وی افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در مدیریت سیل، توزیع اقلام و بازسازی نقاط آسیب دیده توانست ضمن کاهش خسارت‌ها، رضایت نسبی مردم را نیز به دست آورد که این مهم، بهترین خدا قوت به مسئولان عضو ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس و نیروهای نظامی بود که با همه توان برای خدمت رسانی به سیل زدگان تلاش کردند.
کریمی اضافه کرد: اکنون با گذشت دو ماه و نیم از بحران سیل، در مرحله بازسازی و مقاوم سازی زیرساخت‌ها بالاخص واحدهای مسکونی سیل زدگان هستیم که مدیران باید به بهترین شکل دغدغه سیل زدگان را برطرف و تا پایان امسال نیز کار بازسازی را تمام نمایند.
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس می‌بایست در مستند سازی فعالت ها از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمایند تا یک کار علمی و پایه‌ای نسبت به علل وقوع سیل و راهکارهای پیشگیری از آن در منطقه تدوین شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: برای مستند سازی وقوع سیل و اقدامات مدیریتی و خدماتی آن، کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا ظرف دو ماه این گزارش مستند را متناسب با شرایط اقلیمی گنبدکاووس، در قالب کتاب یا کتابچه‌ای تدوین و چاپ نمایند.
کریمی همچنین با قدردانی از دستگاه‌های متولی حوزه برداشت و خرید محصولات کشت پاییزه (دانه روغنی کلزا، گندم و جو) در انجام وظایف، برلزوم استمرار اقدامات تا پایان فصل برداشت تاکید کرد و از شرکت آب منطقه‌ای گلستان درخواست کرد تا گزارش مطالعات پایش رودخانه‌های استان و گنبدکاووس را در اختیار مدیریت بحران این شهرستان قرار دهد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه همچنین برخی رؤسای عضو شورای مدیریت بحران گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود درجریان سیل امسال ارائه دادند.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.