دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از حوزه شروع می کنند

دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از حوزه شروع می کنند15 خرداد-98
40 سال  است  که حوزه تبدیل  به  پایگاه ارتجاع و 30 سال است آلت دست خامنه ای رمال ومدافع پاسداران جنگ افروز و قوه فاسد قضاییه مدافع تبعیض وبی عدالتی شده است که آشکارا نقش دشمن برای ملت ومنافع ملی ایفا می کند . بنابراین نیاز به نفوذ دشمن خارجی ندارد.
مدیر حوزه علمیه شهرستان مهریز گفت: ساده زیستی یکی از خصوصیات اخلاقی بارز حضرت امام (ره) بود و اشرافی گری و ثروت اندوزی با روحانیت سنخیتی ندارد. ساده زیستی از دستورات اکید دین ماست که باید در جامعه نهادینه شود.
دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از حوزه شروع می کنند
زارع بیدکی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و با مرور منشور روحانیت که توسط حضرت امام  خمینی(ره) مطرح شده گفت: منشور روحانیت حضرت امام خمینی (ره) بر سه محور خدمات روحانیون در طول تاریخ اسلام، گوشزد کردن خطر روحانی نماها و نیز وظایفی که پس از انقلاب برعهده روحانیت است تنظیم شده است و در اختیار روحانیون و طلبه ها قرار گرفته است تا نقشه راه روحانیت و تقویت حوزه انقلابی باشد.
جایی که تز انقلاب صادر شد، آنتی‌تز آن نیز از آنجا صادر می‌شود
مدیر حوزه علمیه شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع روحانیون قم فرمودند از جایی که تز انقلاب صادر شد، آنتی‌تز آن نیز از آنجا صادر می‌شود. قیام حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم آغاز شد. بنابراین اگر کسی قصد ضربه زدن به دین و انقلاب اسلامی را داشته باشد، نفوذ به حوزه علمیه نزدیک‌ترین راه است و این در طول تاریخ اسلام وجود داشته است. در زمان مشروطه و قبل از انقلاب نیز افرادی بوده‌اند که با کسوت روحانیت علیه دین و در جهت منافع شخصی خود به دشمنان اسلام خدمت کرده‌اند.
وی تأکید کرد: باوجود سختگیری‌های بسیاری که در حوزه از بدو ورود تا زمان فارغ‌التحصیلی انجام می‌شود تا افرادی معتقد و پاک در این بستر رشد پیدا کنند اما همان‌طوری که انحراف در همه قشرها وجود دارد در این قشر نیز ممکن است وجود داشته باشد وهمان طوری که رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و اخیراً حسن رحیم‌پور ازغدی، متفکر و پژوهشگر مطرح کشور گوشزد کردند، خطر سکولار و نفوذ افراد مغرض در بخشی از حوزه وجود دارد.
این روحانی مهریزی افزود: حضرت امام خمینی (ره) نیز خطر روحانی‌نماها و نفوذی‌هایی که جامعه و انقلاب را به انحراف می‌کشند یا روحانیونی که به خاطر فهم نابجا و ناقص از دین در مقابل روحانیون انقلابی و مبارز می‌ایستند و هر دو گروه بازیچه دست بدخواهان انقلاب شده‌اند را گوشزد کرده‌اند و روحانیت را همواره از گرفتار شدن در دام این عقاید منحرفان و متحجرانه بر حذر داشته‌اند.
پیشرفت چشمگیر روحانیت و حوزه‌های علمیه پس از انقلاب
زارع بیدکی در مورد رشد چشمگیر علمی حوزه‌های علمیه پس از انقلاب خاطرنشان کرد: فقه ستون فقرات حوزه است. در فقه پس از بررسی نظر اسلام در مورد مسائلی مانند اقتصاد، آن را در جامعه اجرا می‌کند و پرداختن به جزییات فقه پس از انقلاب مطرح شد. امروز صدها موسسه علمی و پژوهشی زیر نظر حوزه علمیه به‌صورت تخصصی درزمینهٔ فقه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مشاوره و اقتصاد بر اساس نظر اسلام فعالیت می‌کنند و مقالات ارزشمندی نیز نگاشته‌اند.
وی بابیان اینکه قیام حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب، برکات بسیاری داشته است ادامه داد: در حال حاضر در کنار پیشرفت‌های چشمگیر علمی، صنعتی و پزشکی، حوزه علمیه قم نیز به جایگاهی رسیده است که از ۱۰۰ ملیت جهان طلبه می‌پذیرد. هرسال در سراسر کشور هزاران نفر در حوزه‌ها نام‌نویسی می‌کنند و این پیشرفت‌های کمی و کیفی حوزه‌های علمیه برای پرورش روحانیت با بنیه قوی دینی و سیاسی با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست.
روحانیت همواره در کنار مردم بوده است و به آن‌ها خدمت کرده است
مدرس حوزه علمیه شهرستان مهریز تأکید کرد: حوزه نسبت به رسالتی که بر عهده دارد کمبودهایی دارد اما هیچ‌گاه متوقف نشده است. روحانیت جدا از بحث تبلیغ احکام دین همواره در کنار مردم بوده است و همدوش مردم در شرایط خاصی مانند دوران جنگ تحمیلی یا در شرایط پس از وقوع بلاهای طبیعی به کمک مردم شتافته است و بدون چشمداشت خدمت کرده است و درنتیجه مورد مقبولیت مردم قرارگرفته است.
زارع بیدکی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و رشد فکری و دینی مردم پس از انقلاب نیز مثال‌زدنی است. شهید شیخ فضل‌الله نوری که از مراجع تقلید بزرگ در زمان مشروطه بود با دسیسه غرب‌گرایان اعدام شد اما حرکتی مردمی به دنبال نداشت؛ اما پس از انقلاب شاهد حضور مردم در تشییع پیکر روحانیون به‌ویژه شهدای روحانی هستیم. رهبر معظم انقلاب نیز در پی تشییع باشکوه پیکر طلبه شهید همدانی در همین ماه مبارک رمضان فرمودند استقبالی که امروز از روحانیت می‌شود هیچ‌گاه به این حد نبوده است.
ثروت‌اندوزی و اشرافی گری با روحانیت سنخیتی ندارد
وی با اشاره به تاثیرگزار روحانیت در بخش‌های مختلف جهان و در جامعه ایران اسلامی گفت: باوجود دشمنان و ضدانقلاب در خارج و داخل ایران، امروز نیز روحانیون بسیاری در دین و سیاست از آرمان‌های امام خمینی (ره) تبعیت می‌کنند. سید حسن نصرالله، آیت‌الله سیستانی، شیخ عیسی قاسم، شیخ زکزاکی و ولی‌فقیه زمان امام خامنه‌ای و نماینده‌های ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و مدارس و مجامع مختلف و ائمه جماعات مساجد تلاش می‌کنند و مراقب هستند تا مسیر دین ناب محمدی (ص) و مسیر روشن انقلاب اسلامی منحرف نشود.
مدیر حوزه علمیه شهرستان مهریز همچنین بیان کرد: ساده زیستی یکی از خصوصیت‌های اخلاقی مهم حضرت امام (ره) بود و باید این خصیصه در جامعه نهادینه شود. حوزه نیز تلاش کرده است این روحیه را در روحانیون و طلبه‌ها پرورش دهد. اگر فردی برای مطامع مالی یا کسب مقام و منصب وارد حوزه شود، این ‌یک نقص برای حوزه است. قریب به‌اتفاق روحانیون وضعیت معیشتی متوسط یا متوسط به پایین دارند و ثروت‌اندوزی و اشرافی گری با روحانیت سنخیتی ندارد.