سخنگوی کمیسیون مجلس بازداشت حمید نوری در سوئد را «توطئه» خواند


سخنگوی کمیسیون مجلس بازداشت حمید نوری در سوئد را «توطئه» خواند    6 آذر -98
 این آدمکش حمید نوری که یک  مجرم ناقض حقوق بشر و تابلو است  . بنابراین چنانچه بازداشت وی توطئه است . اتباع خارجی یا دو تابعیتی ها که به ایران سفر می کنند .سس  برای باج گیری و معامله گری از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت می شوند و پرونده جاسوسی برذای شان تشکیل می شود نامش چیست؟
دادگاهی در سوئد روز ۱۸ آبان در ارتباط با پرونده اعدام‌های سال ۶۷، برای حمید نوری حکم بازداشت صادر کرد.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ایران بازداشت حمید نوری در ارتباط با اعدام‌های سال ۶۷ در سوئد را یک «توطئه» خواند و در عین حال گفت: «ما چنین شخصی نداریم که سال ۶۷ دادیار باشد و امروز او را دستگیر کرده باشند».
وی در مصاحبه با سایت «مدارا» تاکید کرد: «من فکر می‌کنم این یک توطئه است و گرنه شخصی که سابق بر این قاضی بوده و در اعدام‌های سال ۶۷ نقش داشته، در آن کشور اروپایی چه کار می‌کرده است؟ طبیعتاً کسی که در آن مقطع دادیار بوده، اکنون نیز در داخل ایران قاضی است».
دادگاهی در سوئد روز ۱۸ آبان در ارتباط با پرونده اعدام‌های سال ۶۷، برای حمید نوری، که گزارش شده «با نام مستعار حمید عباسی، دادیار سابق در قوه قضاییه جمهوری اسلامی بوده» حکم بازداشت صادر کرد.
کاوه موسوی، حقوقدان و شاکی خصوصی پرونده، در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که از دادستان سوئد درخواست کرده است که آقای نوری «برای تکمیل پرونده حداقل یک سال در بازداشت نگه داشته شود».
به گفته کاوه موسوی، حمید نوری که سال ۶۷ در دو زندان اوین تهران و گوهردشت کرج با نام مستعار حمید عباسی مقام دادیاری داشته، بر اساس اسناد و مدارکی بازداشت شده است که ایرج مصداقی، زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر، طی سال‌ها جمع‌آوری کرده است.
آقای مصداقی در گفت‌وگو با رادیو فردا، حمید نوری را معاون قاضی محمد مقیسه‌ای و ایفاگر «نقشی فعال» در اعدام‌های سال ۶۷ معرفی کرده است.