آشوب در عراق و لبنان با هدف نابودی مقاومت و ضربه زدن به ایران

آشوب در عراق و لبنان با هدف نابودی مقاومت و ضربه زدن به ایران10 ابان-98
منظور از نابودی مقاومت و ضربه زدن به رژیم ولایت فقیه هدف قرار گرفتن عوامل نفوذی رژیم ولایت فقیه درون دولت عراق و لبنان از سوی معترضان عراقی و لبنانی است.
امام‌جمعه بخش بهمن گفت: آمریکا و عربستان همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا با آشوب، جبهه مقاومت را شکسته و هدف اصلی آنان ضربه زدن به ایران است.
آشوب در عراق و لبنان با هدف نابودی مقاومت و ضربه زدن به ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری، گفت: آنچه امروز دشمنان به دنبال آن هستند سلب امنیت از کشورهایی چون ایران و دیگر کشورهای اسلامی محور مقاومت است.
حجت‌الاسلام علیزاده تصریح کرد: این توطئه را که بارها در کشور انجام دادند و با حضور به موقع مردم خنثی شده است، امروز در برخی از کشورهای منطقه مثل عراق و لبنان کلید زده‌اند. آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی به کمک پول‌های کشورهایی مانند عربستان و امارات، می‌خواهند آشوب کرده و امنیت را سلب کنند.
علیزاده بزرگ‌ترین لطمه برای یک کشور را ایجاد ناامنی دانست و افزود: توصیه رهبر انقلاب به دلسوزان عراق و لبنان علاج این ناامنی با پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم است. با ناامنی، آشوب، استعفا و برکناری، مطالبات مردم برآورده نمی‌شود و تنها به سود دشمن است.
وی ادامه داد: بر طبق شواهدی، آمریکا و عربستان همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند تا با آشوب و فتنه جبهه مقاومت را بشکنند. لذا در میان معترضین عراقی و لبنانی پول‌های سعودی کشف می‌شود؛ کسانی که از عربستان پول دریافت می‌کنند تا فتنه و آشوب کنند.
امام‌جمعه بخش بهمن عنوان کرد: هدف آمریکا و نوکرانش شکستن جبهه مقاومت و مرجعیت است که آنان شکست‌های سنگینی از این جبهه خورده‌اند. در واقع هدف اصلی آنان از شکست جبهه مقاومت، ضربه زدن به جمهوری اسلامی است؛ چراکه می‌دانند ایران پشتیبان جبهه مقاومت است.
علیزاده در رابطه با خبر هلاکت ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، ابراز کرد: اگرچه ترامپ با ذوق‌زدگی و با انتشار عکس، فیلم و آزمایش دی ان ای از مرگ بغدادی خبر داده است، هنوز ابهاماتی در مورد مرگ او وجود دارد؛ اما درهرصورت هلاکت سرکرده داعش باید درس عبرتی باشد برای دل‌بستگان به غرب و آمریکا که مزد خوش‌خدمتی به آمریکا را ببینند.
وی در ادامه اذعان کرد: بعد از جریان مخالفت امام با کاپیتولاسیون و تبعید ایشان به ترکیه، جوانان انقلابی به سفارت‌خانه آمریکا در تهران حمله و آنجا را تسخیر کردند. آنان متوجه شدند که آنجا سفارت‌خانه نیست بلکه محل جاسوسی و توطئه آمریکا است.
خطیب جمعه بخش بهمن اضافه کرد: امروز هم شواهدی وجود دارد که فتنه عراق از سوی سفارتخانه آمریکا و عربستان که در عراق هستند مدیریت می‌شود. آن‌ها به اسم سفارتخانه، محلی را درست می‌کنند برای جاسوسی که اگر جوانان عراقی بخواهند به این آشوب‌ها و ناامنی‌ها پایان دهند باید دو کانون فساد و فتنه را تسخیر کرده و به آتش بکشند.
علیزاده یادآور شد: دشمنی ایران و آمریکا در دو صورت به پایان می‌رسد. یا آمریکا دست از دشمنی‌اش بردارد که این محال است چون خباثت و دشمنی جزء ذات اوست و یا اینکه ما دست از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب چون استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و حمایت از مظلومین برداریم که این هم شدنی نیست؛ بنابراین دشمنی ما با آمریکا تمام‌شدنی نیست.
وی با بیان اینکه ۱۶ آبان زمان گام چهارم کاهش تعهدات برجامی است، گفت: امروز برای همه روشن شده است که اروپا به هر دلیلی، اراده‌ای برای انجام تعهدات خود نداشته و دست‌کمی هم از آمریکا ندارد. پس ایران هم نباید زیاد معطل بماند و اگر اروپا برای اجرای برجام اقدام عملی انجام نداد، جمهوری اسلامی باید گام چهارم را محکم‌تر و بلندتر بردارد.