تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در جهان فروریخت

تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در جهان فروریخت10 ابان-98
دستآورد اشغال سفارت آمریکا برای ملت ایران و کشور چه بود؟ پس از 40 سال از اشغال سفارت آمریکا درتهران اوضاع اقتصادی کشور چگونه است ومردم چه می گویند؟ شاخ یا ابهت کی شکسته شده است؟
امام‌جمعه آران و بیدگل گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایران، ابهت چندین و چندساله آمریکا در بین کشورهای دنیا از بین رفت.

تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در جهان فروریخت
به گزارش خبرگزاری فارس از آران و بیدگل، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: 13 آبان در کشور ما یادآور چندین اتفاق مهم و سرنوشت‌ساز بود که در فاصله سال‌های 43 تا 58 به وقوع پیوست و راه کشور را به سمت جمهوری اسلامی تغییر داد.
امام جمعه آران و بیدگل به نقش روحانیت، دانشجویان و دانش‌آموزان در این دوره اشاره کرد و گفت: در سال 43 دولت وقت و شخص شاه چون نتوانست سخنان و روشنگری امام خمینی (ره) را در بین مردم به‌خصوص در جریان کاپیتولاسیون تحمل کند تصمیم به تبعید امام گرفت و به خیال خود توانست جلوی افشاگری و بصیرت مردم را بگیرد.
وی با اشاره به قتل‌عام دانشجویان در دانشگاه در چند سال بعد، افزود : با وجود جو سنگین خفقان، نظر امام مبنی بر استکبارستیزی در بین دانشجویان و دانش آموزان ادامه یافت و آن‌ها در دانشگاه تجمع کردند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند که به شهادت ده‌ها نفر از جوانان این مرزوبوم انجامید ولی در نتیجه،  این عمل  به تقویت روحیه استکبارستیزی مردم و روحانیت کمک زیادی کرد.
سلیمانی با اشاره به مصرف‌گرایی زیاد در کشور تصریح کرد: طبق اعلام سازمان فائو ایران دومین مصرف‌کننده در بین کشورهای دنیاست و این طبق سنت دینی و اسلامی  یک منکر بزرگ است و باید هر چه‌ بهتر و سریع‌تر اقدامی صورت گیرد.
امام جمعه آران و بیدگل تأکید کرد: از روحانیت عزیز می‌خواهیم به این مسأله که بدون شک منکر بزرگی است بپردازند و با روشنگری علمی و مذهبی به کنترل این آمار کمک کنند و دانشگاه هم نقش علمی خود را بیشتر نشان دهد و راهکارهای خوبی برای جلوگیری از اسراف پیشنهاد بدهد، باید اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم و در مقابل، تولید را افزایش دهیم.
وی با اشاره به یارانه‌ها و چگونگی اختصاص آن به اقشار جامعه، بیان کرد: چرا باید فردی که حقوق نجومی می‌گیرد یارانه بنزین بگیرد؟ باید پس از گذشت 40 سال از انقلاب این امور سامان داده شود و این پول از بیت‌المال است، باید در مناطق محروم و بین نیازمندان جامعه تقسیم شود تا از مشکلات اقتصادی آن‌ها کاسته شود.