گزیده خبرهای 10 آذر – 98 قسمت -2

گزیده خبرهای 10 آذر – 98 قسمت -2
ایذه لرزید
ایذه- فارس: زلزله‌ای با شدت 4/9 ریشتر جمعه ساعت 20 و 50 دقیقه و 15 ثانیه در عمق 20 کیلومتری سطح زمین شهرستان ایذه را لرزاند.شدت این زمین لرزه به حدی بود که شهروندان را برای فرار از آسیب‌دیدگی احتمالی به خیابان و خارج از منازل کشاند.دو پس لرزه نیز در پی آن نیز در شهرستان به وقوع پیوست که هنوز اطلاعاتی در مورد شدت آن در دست نیست.هنوز از خرابی‌ها و خسارات احتمالی این زلزله گزارشی اعلام نشده است.
کشف مواد مخدر
مشهد- ایرنا: ۲۲۴ کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس خراسان رضوی در ورودی مشهد کشف‌ شد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان طی عملیات اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله افیونی با دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و کامیون حمل مرغ دست یافتند.سردار محمد کاظم تقوی افزود: پس از ردزنی پوششی در عملیات غافلگیرانه این دو خودرو در ورودی مشهد شناسایی و متوقف شد.وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو سواری که سرنشینان آن زن و شوهر تبعه خارجی بودند بیش از 4/5 کیلوگرم شیشه، 7/5 کیلوگرم هروئین و ۱۰۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.وی گفت: همچنین یک قبضه سلاح کلت، یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ نیز از این خودرو کشف شد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در بازرسی از خودرو کامیون هم ۱۰۷ کیلو تریاک کشف و سه متهم نیز دستگیر شدند.
قاتل خاموش
الیگودرز- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌اورژانس الیگودرز گفت: دو نفر ار شهروندان این شهرستان براثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.خسرو ظاهری، گفت: براثر گاز گرفتگی یک مادر ۸۰ ساله به همراه دخترش که حدود ۴۰ سال سن داشت جان باختند.او افزود: با تلاش پزشکان نفر سوم که یک خانم بود از مرگ نجات یافت و هم‌اکنون تحت مراقبت است.
معاون وزیر بهداشت گفت: تخمین زده می‌شود تاکنون ۶۰ هزار نفر در کشور به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر شناسایی شده و حدود ۱۹ هزار نفر فوت شده‌اند.به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی در همایش روز جهانی ایدز در وزارت بهداشت اظهار داشت:تا کنون ۴۰ هزار و ۵۷۳ فرد مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر زنده هستند.وی گفت: در مجموع کل مبتلایان شناسایی شده ۸۲ درصد مرد و ۱۸ درصد زن هستند اما در موارد جدید و درخصوص موارد شناسایی شده سال ۹۷ و نیمه امسال ۶۹ درصد مرد و ۳۱ درصد زن هستند و شیوع این بیماری در زنان رو به افزایش است.رئیسی ادامه داد: موارد ابتلا به ایدز با سرنگ مشترک در کل موارد ۶۰ درصد، انتقال جنسی در کل ۲۲ درصد و انتقال از مادر به نوزاد 1/7 درصد است اما در بین مبتلایان شناسایی شده سال ۹۷ و نیمه امسال ابتلا با سرنگ مشترک به ۳۱ درصد کاهش یافته و موارد انتقال جنسی به 48/6 درصد افزایش یافته است و انتقال مادر به نوزاد به 2/6 درصد رسیده است.
میلیون‌ها پروانه شهریار در حال مهاجرت از کانادا به مکزیک هستند.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴؛ میلیون‌ها پروانه شهریار در حال مهاجرت از کانادا به مکزیک هستند. پروانه‌های شهریار به رسم هر سال در حال بازگشت به مکزیک هستند. این پروانه‌ها از کانادا کوچ می‌کنند و پس از ورود به مکزیک به کوه‌ها و جنگل‌های ایالت میچوآکان (Michoacán) و شهر مکزیکوسیتی می‌روند تا فصل زمستان را در این مناطق سپری کنند.
اعتیاد شدید پسر بچه چینی به اینترنت موجب شد تا به دردسر بیفتد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  اعتیاد به اینترنت موجب شده تا برخی افراد حتی از زندگی عادی خود نیز فاصله گرفته و دچار مشکلات متعدد شوند.فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است یکی از آسیب‌های اعتیاد به اینترنت کودکان و نوجوانان را به تصویر می‌کشد. این تصاویر پسر بچه چینی را نشان می‌دهد که به دلیل محو شدن در تلفن همراه خود والدینش را در خیابان گم می‌کند. در حالی که این پسربچه دست مرد غریبه‌ای را گرفته و محدوده‌ای را در خیابان با او قدم می‌زند، ناگهان متوجه می‌شود که این مرد پدرش نیست. در این لحظه این پسر در حالی که در چهره‌اش ترس و استرس نمایان است فورا به عقب برگشته و تلاش می‌کند تا در خیابان والدینش را پیدا کند.
پلیس انگلیس 9 نفر را در سرتاسر این کشور به دنبال هک کردن وب‌کم‌های متعدد و تجاوز به حریم شخصی و نقض امنیت کاربران اینترنت دستگیر کرد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، شناسایی هکرهای وب کم‌ها توسط پلیس انگلیس پس از آن انجام شد که نیروهای امنیتی موفق به کنترل وب سایتی شدند که به هکرها امکان می‌داد تا عملکرد افراد مختلف را از طریق وب کم‌های هک شده زیرنظر بگیرند.هکرها از این طریق مخفیانه عملکرد و فعالیت افراد گوناگونی را در انگلیس و سایر کشورها زیر نظر داشتند. از این روش برای کلاه برداری، دزدی و اقدامات غیراخلاقی استفاده می‌شد.پلیس سرانجام با هجوم به ۲۱ منطقه مختلف در ۱۲ مکان گوناگون در انگلیس توانست این 9 هکر متخلف را شناسایی و دستگیر کند. پیش از این پلیس استرالیا هم جلوی فعالیت وب سایتی را گرفته بود که بدافزاری را برای هک کردن و کنترل وب کم‌ها به فروش می‌رساند.به نظر می‌رسد هکرهای انگلیسی هم از بدافزار یادشده استفاده می‌کردند، جالب اینکه قیمت بدافزار یادشده تنها ۲۵ دلار یا ۱۹ پوند بوده است.
پلیس هلند از مصدوم شدن سه جوان بر اثر ضربات چاقو در یک مرکز خرید خبر داد.به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، در این حادثه که در شهر «لاهه» اتفاق افتاد سه جوان با ضربات چاقو مصدوم شدند.پلیس شهر لاهه با بیان اینکه این سه مصدوم در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و مرخص شدند، اعلام کرد: جست‌وجوها برای یافتن ضارب که از محل متواری شده ادامه دارد