گزیده ها 9 دی -98


گزیده ها 9 دی -98
من نمی‌گویم زیان کن یا به فکر سود باش
ای ز فرصت بی‌خبر در هرچه هستی زود باش
پروژه عمرانی خط 7 متروی تهران دارای 27 کیلومتر و 22 ایستگاه سال‌هاست با بوق و کرنا ساخته می‌شود و در بهره‌برداری از هر ایستگاه، مدیران شهر عکسی به یادگار می‌گیرند و به قول معروف بزرگنمایی می‌کنند!
شیفتگان خدمت بجای گرفتن عکس‌های یادگاری و بوق و کرنا گذاشتن طرح‌ها، آستین همت را بالا زده و با سرکشی شبانگاهی و روزانه به نحوه اجرای خطوط مترو نظارت کافی و دقیق داشته باشند و کسری‌های بودجه را با برگزاری جلسات با هیئت وزیران برطرف کنند و در بهره‌برداری از دیگر ایستگاه‌های خط 7 متروی تهران به ویژه میدان کتاب در سعادت‌آباد تهران تلاش بیشتری انجام دهند.
بهره‌برداری زودهنگام از طرح‌های عمرانی شبکه زیرزمینی متروی تهران می‌تواند نقش عمده‌ای در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و مصرف بنزین بگذارد. به امید تلاش بیشتر برای حل مشکلات متروی تهران
رضا وطن‌دوست – تهران
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری بارفروشی کلاهبردار که از یک کشاورز همدانی 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبرداد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: چندی پیش پرونده‌ای از شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 23 نیابت تهران با موضوع کلاهبرداری به پلیس آگاهی ارجاع و به منظور رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه شاکی در گل تپه همدان به کار باغداری مشغول و مدت‌ها میوه و سایر محصولات کشاورزی را به تهران ارسال می‌کرده که دفعه آخری فردی از تهران با وی تماس گرفته و 3 کامیون سیب زمینی و 3 کامیون هندوانه سفارش داده است و وی هم ارسال کرده است، در میدان میوه و بار، رانندگان بار را تحویل مشتری می‌دهند و او هم پس از فروش بار ناپدید شده، گفت: با توجه به اظهارات شاکی از رانندگانی که بار را تحویل مشتری دادند نیز بازجویی که یکی از آن‌ها ابراز داشت چهره مشتری آشنا بود و فکر می‌کنم ما قبلا به نام دیگری به او بار تحویل داده بودیم.
سرهنگ تقی پوربا اشاره به اینکه با توجه به اطلاعات به دست آمده کارآگاهان متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند، گفت: متهم در بدو ورود به پلیس آگاهی صریحا به بزه انتسابی اعتراف نمود واتهام کلاهبرداری از شاکی را پذیرفت و اظهار کرد: شاکی را از مدت‌ها قبل می‌شناختم و با او مراودات مالی داشتم، چون می‌دانستم بار را رانندگان برای تحویل می‌آورند تلفنی خود را با نام ساختگی به فروشنده معرفی کردم و سفارش بار دادم و بعد از فروش بار متواری شدم و فکرش را نمی‌کردم ممکن است یکی از رانندگان چهره مرا به خاطر داشته باشد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: ارزش ریالی بار هندوانه و سیب زمینی مالباخته 500 میلیون تومان برآورد شده و متهم با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 23 نیابت تهران به منظور رسیدگی قضائی به شهرستان گل تپه همدان اعزام شد.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی پایتخت گفت: فردی که با عنوان مامور پلیس از شهروندان اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حاج احمد میرزایی در تشریح این خبر اظهارکرد: در چند روز گذشته گزارش‌هایی ازسوی شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور پلیس امنیت اخلاقی و رفع مشکلات و مطالبات مردمی از این پلیس از شهروندان اخاذی می‌کرد، دریافت کردیم.وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفت، که پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی میدان هروی شدند.این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه در حضور شکات به جرم خود اعتراف و دلیل این کار را کسب درامد و منفعت با اخذ مبالغ زیاد از شهروندان عنوان نمود.رئیس پلیس امنیت اخلاقی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه سریعا از طریق سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انفجار گاز در روستای بوران شهرستان آمل خبر داد و گفت: این انفجار 13 مجروح به جای گذاشت.مجتبی خالدی درباره جزئیات انفجار بر اثر نشت گاز گفت: این حادثه حدود ساعت 8:50 دقیقه شب در روستای بوران شهرستان آمل رخ داد.وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس 115 بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ خالدی گفت: متاسفانه در این حادثه 13 نفر دچار سوختگی شدند که مصدومان ابتدا به بیمارستان 17 شهریور آمل و سپس 12 مصدوم به دلیل شدت جراحات به بیمارستان سوختگی زارع ساری انتقال یافتند.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 13 نفر جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت، خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور"، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح خبر دستگیری 13 نفر جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت گفت: هجدهم آذرماه سال جاری فردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران فقدان پسر 27 ساله خود به نام مرتضی را اعلام می‌دارد که پرونده پس از تشکیل در دادسرا جهت رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال می‌شود.
وی افزود: پدر مرتضی با حضور در پلیس آگاهی از تماس‌های پسرش خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: 4 ماه قبل پسرم با اعلام اینکه در یکی از اداره دولتی استخدام شده از قزوین راهی تهران شد و خبری از او نداشتیم تا اینکه حدود 10 روز پیش با ما تماس گرفت و خواستار 40 میلیون تومان پول جهت اجاره منزل در تهرانشد و با توجه به نگرانی ما از اینکه اتفاقی برایش افتاده باشد راهی تهران شدم و اعلام فقدان کردم.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه:کارآگاهان با توجه به اظهارات پدر مرتضی متوجه می‌شوند که پسرش در دام شرکت‌های کلاهبرداری هرمی افتاده است و جذب شرکت هرمی کیونت شده است که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه آن‌ها در محدوده صادقیه شدند، عنوان داشت: دریک عملیات پلیسی کارآگاهان موفق به دستگیری 13 نفر حاضردر محل که به عضویت شرکت هرمی کیونت در آمده بودند شدند و مرتضی نیز شناسایی شد.
سرهنگ جهانگیر تقی پور در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت عنوان داشت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست می‌باشد که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می‌کند. اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا با مبالغی بین 30 تا 40 میلیون تومان آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: متهمان با دستوردادیار شعبه 8 دادسرای ناحیه 31 تهران به منظور تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی هستد.