«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

از آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس تا صرفه جویی ۱۵ هزار میلیارد ریالی با حذف قبض برق
استان ها- ایرنا- آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نقطه پایان خط لوله انتقال بنزین یورو چهار آبادان - اهواز، ادامه دستگیری عناصر اصلی اغتشاشات، فرسودگی ۵۰ درصد منازل مرکز شهر تهران ، اجرای ۵ هزار هکتار جنگل کاری در جنوب کرمان ، صرفه جویی ۱۵ هزار میلیارد ریالی با حذف قبض کاغذی برق و برگزاری پنجمین اجلاس نماز در استان‌های مختلف، مهمترین عناوین خبری سایت استانی سراسری ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته است.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:
آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 
با نواخته شدن زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز /یکشنبه/ دهم آذر، ۸۳ روز سرنوشت‌ساز تا زمان برگزاری انتخابات و تکیه داوطلبان بر کرسی‌های بهارستان پیش روست.
با آغاز ماراتن سیاسی برای تکیه زدن به کرسی های نمایندگی مجلس با دستور وزیر کشور، ۲۰۸ حوزه انتخابیه اصلی در کشور فعال شدند و داوطلبان در سراسر کشور از امروز تا ۱۶ آذرماه برای ثبت نام به مراکز تعیین شده مراجعه می‌کنند
خط لوله انتقال بنزین یورو چهار آبادان - اهواز به نقطه پایدار رسید
بنا بر اعلام حمیدرضا کیهان پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه‌ خوزستان، خط انتقال ۱۳۶کیلومتری بنزین یورو چهار از پالایشگاه آبادان به‌تاسیسات نفتی نظامیه اهواز به نقطه پایدار رسید. این خط لوله نیاز کلانشهر اهواز به بنزین یورو چهار را تامین می کند و حجم انتقال این فراورده به تناسب میزان درخواست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی خوزستان تامین می شود.
 
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان منابع جدید اشتغالزایی به لرستان
دبیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای اشتغال روستاییان و عشایر استان طی سالجاری اختصاص یافته است.
علی آشتاب  افزود: به دنبال سفر وزیر تعاون به لرستان در اواخر سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات استان برای اشتغال روستایی اضافه شد که این رقم به تازگی ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدیدابلاغ شده، اظهار داشت: در پذیرش طرح‌ها  اولویت با رسته گیاهان دارویی، سنگ و گردشگری بوده که از ظرفیت‌های خوب استان به شمار می‌روند
۲۵ نفر از عناصر اصلی اغتشاشات در کردستان دستگیر شدند
فرمانده انتظامی کردستان گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، ۲۵ نفر از سرشاخه ها و عناصر اصلی اغتشاشات در شهرهای مریوان و سنندج دستگیر شدند و از آنها سه قبضه سلاح جنگی و مقادیری سلاح سرد نیز کشف شد.
۹۷ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات پردیس دستگیر شدند
فرمانده انتظامی پردیس از دستگیری ۹۷ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی در ناآرامی‌های اخیر در این شهرستان خبر داد.
اجلاس استانی نماز
پنجمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و مدرسه در استان های مختلف برگزار شد. سخنرانان در این اجلاس تاکید کردند که نماز یک حقیقت ناشناخته است و وظیفه داریم حقیقت واقعی نماز را به نسل‌های جوان و نوجوان تبیین کرده و آموزش دهیم.
"
در جامعه اسلامی، مسوولی که نمازش تکلیف محور است موفق نخواهد بود"، "قول و عمکل دعوت کنندگان به نماز باید یکی باشد تا سخن و دعوت آنان مورد پذیرش نسل جوان و نوجوان قرار بگیرد" از جمله محورهای مورد تاکید در این مراسم بود.
همچنین سخنرانان در این اجلاس با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ نماز از خانواده ، بی توجهی به نماز را عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی و امنیت و آرامش خاطر در جامعه را در گرو توجه همگانی به نماز و ذکر دانستند
شکارچیان غیرمجاز گیلان زیر تیغ قانون
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست استان با قاطعیت کامل با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی تا پایان فصل شکار و صید ادامه خواهد یافت.
ساسان اکبری پور افزود : پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان در اجرای وظایف محوله سازمانی در سال جاری تاکنون موفق به کشف و ضبط بیش از دو هزار و ۶۶۴ مورد از انواع ادوات صیدآبزیان و تورآلات زنده‌گیری پرندگان شکاری و مهاجر شده اند
نقش برجسته ثلاث باباجانی مرمت شد
قسمت‌های تخریب‌شده نقش برجسته ثلاث‌باباجانی توسط تیم مرمتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ترمیم شد.
امید قادری  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهارداشت: تیم مرمتی وزارت میراث فرهنگی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به مرمت بخش های تخریب شده توسط افراد سوداگر کردند.
 
۷۰ درصد اراضی کشاورزی فاقد سند است
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی گفت: اکنون ۷۰ درصد اراضی کشاورزی کشور فاقد سند مالکیت است که در این زمینه اعتباراتی برای حدنگاری (کاداستر) در نظر گرفته شده تا بتوان این اراضی را به سمت سنددار شدن پیش برد.
فرید صیدی‌نژاد  در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران افزود: سنددار نبودن اراضی کشاورزی یکی از ضعف‌های بخش کشاورزی کشور است و باید رفع این مشکل در دستور کار قرار بگیرد
فرسایش خاک در چهارمحال وبختیاری ۴ برابر میانگین جهانی است
علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با تاکید بر حفاظت از منابع خاکی گفت: هم‌اکنون فرسایش خاک در استان ۴ برابر میانگین فرسایش خاک در جهان است.
مقدم میانگین جهانی فرسایش سالانه خاک را  ۵ تن در هکتار و در  کشور ما  ۱۵ تن در هکتار اعلام کرد
بیش از ۵۰ درصد منازل مرکز شهر تهران فرسوده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و رئیس کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد منازل مرکز شهر در بافت فرسوده قرار دارد.
اجرای ۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای پنج هزار هکتار جنگل‌کاری در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با حمایت دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و پایداری محیط زیست کلید خورده است.
شورای نگهبان از پیروزی یا شکست جناحی خوشحال یا ناراحت نمی‌شود
 عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ملاک احراز صلاحیت یا تایید نشدن صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قانون گفت:این شورا به عنوان یک ناظر و داور ملی با رعایت کامل اصل بی‌طرفی در انتخابات ، از پیروزی یا شکست جناح‌های سیاسی خوشحال یا ناراحت نمی‌شود.
صرفه‌جویی ۱۵ هزار میلیارد ریالی با حذف قبض کاغذی برق
 معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: مدل مالی ایجاد شده ناشی از حذف قبض‌های کاغذی صرفه‌جویی ۱۵ هزار میلیارد ریالی در ۲ سال را به همراه دارد که می‌توان‌ برای توسعه فنی‌ شبکه هاو در راستای جلب رضایت مشترکان هزینه شود.
گزارش ها
تالاب انزلی حمایت می‌خواهد
گیلان/ تالاب انزلی موهبت الهی منحصر به فردی که آوازه بین المللی دارد یکی از زیست بوم‌های ارزشمند جهان و زیستگاه گونه‌های زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است که زخم های بسیار بر پیکر دارد و منتظر عزم جدی مسئولان برای احیای دوباره خود است
آسیب پذیری هرمزگان در برابر ایذر
هرمزگان/ طبق نظر کارشناسان بهداشتی، هرمزگان به واسطه مرزی بودن، رفت وآمد خارجی بویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و مهاجرپذیری داخلی در شمار مناطق آسیب ‌پذیر کشور است که این عوامل در افزایش موارد ابتلا به بیماری ایدز موثر هستند.
پای کسب‌ و کار بومی به‌ دلیل ضعف تبلیغات می‌لنگد
کرمانشاه/ قر ایده‌های خلاقانه، کمبود مطالعه علمی برای شناخت نیازهای بومی، فعالیت جداگانه و پراکنده، استفاده نکردن از همه ظرفیت‌های تبلیغاتی موجب شده که تبلیغات به‌خوبی نتواند به کسب‌ و کار بومی پروبال دهد.
تبلیغات یکی از ابزارهای مهم و تأثیرگذار بر کسب‌ و کارهای مختلف در دنیای امروز است و در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خدمات عمومی، می‌تواند نقشی تأثیرگذار و تعیین‌کننده داشته باشد
نخبگانی در قامت نامزد انتخاباتی
آذرباایجان غربی / حضور نخبگان در قامت نامزد انتخاباتی مجلس یازدهم از ابعاد مختلف قابل بررسی و دارای اهمیت است زیرا از یک سو مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر در راهیابی افراد اصلح و تاثیرگذار به خانه ملت موثر خواهد بود.
بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که سرآغاز حل مشکلات کشور را باید در مجلس شورای اسلامی جستجو کرد و ملت نه تنها بر خلاف تبلیغات دروغین دشمنان باید در انتخابات پیش‌رو حضور پرشور داشته باشند بلکه باید با انتخاب نامزد اصلح، نقش خود را در پیشبرد اهداف متعالی ایفا کنند.
تعطیلی مدارس در شرایط اضطرار چگونه جبران می‌شود؟
اصفهان/ آلودگی هوا، ناآرامی‌های آبان، بارش برف و برودت هوا مدرسه‌ها را در تعدادی از شهرها و مناطق از جمله اصفهان به تعطیلی کشاند و این پرسش برای مردم پیش آمده است که این روزها و خسارت‌های آموزشی ناشی از آن چگونه جبران می‌شود.