«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

از مذاکره با عربستان برای عمره تا تاکید بر معرفی مقصران آبگرفتگی اهواز
استان‌ها- ایرنا- مذاکره با عربستان برای از سرگیری حج عمره و افزایش سهمیه حجاج ۹۹، پرداخت مرحله دوم کمک بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی، تاکید بر معرفی مقصران آبگرفتگی‌های اهواز، ارزش معاملاتی نداشتن امتیاز طرح مسکن ملی در پردیس و طرح ساماندهی گردشگری جنگلها و سواحل، از مهمترین عناوین اخبار استان‌های ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته است.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که چکیده مهمترین آن‌ها شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» منتشر می‌شود:
عضو شورای شهر:آلودگی هوای تهران یک مساله سیاسی است
 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مشکل آلودگی هوای تهران به هیچ عنوان یک مشکل تکنیکی نیست که حل اساسی آن معطل یک نهاد مانند شهرداری باشد بلکه یک مسأله سیاسی است.
سهم فرهنگ در بودجه ۹۹ بیش از هفت هزار میلیارد تومان است
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم حوزه فرهنگ در بودجه سال ۹۹، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که حدود ۳۳ صدم درصد بودجه عمومی دولت است.
علی اصغر کاراندیش در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر اظهار داشت: این رقم بودجه در سال ۹۸ حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال میزان بودجه حوزه فرهنگی کاهش یافته است.
مذاکره با عربستان برای از سرگیری حج عمره و افزایش سهمیه حجاج ۹۹
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از مذاکره با عربستان برای سفر حج عمره و افزایش سهمیه حجاج خبر داد و گفت: البته باید شروط ما مورد قبول طرف عربستانی قرار بگیرد تا بتوانیم این اعزام را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب روز یکشنبه در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پس از رایزنی‌ها با عربستان، در حج تمتع ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار تن اعزام خواهند شد تا از تعداد افرادی که در نوبت قرار دارند، کاسته شود.
امام جمعه زاهدان:بزرگان طوایف نقش موثری در پیشرفت سیستان و بلوچستان دارند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بزرگان طوایف، معتمدان، ریش‌سفیدان و علما با تشویق سرمایه‌داران بومی برای سرمایه‌گذاری در این استان نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی با ظرفیت‌های بی‌نظیر آن دارند.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز یکشنبه در بیست و نهمین گردهمایی بزرگان طوایف، معتمدان و ریش‌سفیدان سیستان و بلوچستان که در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان برگزار شد اظهار داشت: بزرگان طوایف با توجه به اینکه در میان قوم و قبیله خود تاثیر گذار هستند باید سرمایهداران بومی منطقه را تشویق برای سرمایه گذاری در این استان کنند.
۹ هزار نخبه ایثارگر در کشور ساماندهی شدند
مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۹ هزار نخبه ایثارگر در کشور ساماندهی شدند و ۹۴ نخبه در خراسان جنوبی از خدمات این دفتر بهره‌مند هستند.
پرداخت مرحله دوم کمک بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور اتصال مرحله اسکان موقت زلزله‌زدگان به اسکان دایم، پرداخت مرحله دوم کمک بلاعوض دولت به این افراد آغاز شد.
حافظ باباپور، با بیان اینکه اسکان موقت در مناطق زلزله زده تمام شده است، افزود: در مرحله دوم ۷۰ میلیون ریال دیگر نیز از مجموع کمک های بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی به زلزله زدگان پرداخت می شود و این مرحله تاکنون برای بیش از ۷۰۰ نفر از زلزله زدگان شهرستان های سراب و میانه اجرا شده است.
امتیاز طرح مسکن ملی در پردیس ارزش معاملاتی ندارد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برگه پرینت ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است.
 دکتر سید مهدی هدایت اظهار داشت: خریداران و فروشندگان طرح اقدام ملی توجه داشته باشند که ثبت نام اولیه به معنای واجد شرایط بودن آنها نیست.
هاشمی: حق شهروندان تهرانی در بودجه سال ۹۹ تضییع شده است
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران در بودجه سال ۹۹ با بی مهری روبرو شده است، گفت: حق شهروندان تهرانی در بودجه سال ۹۹ تضییع شده است.
« محسن هاشمی» ، با بیان اینکه فرصتی شد تا بودجه ارایه شده دولت به مجلس در تاریخ ۱۷ آذرماه را بررسی کنم، عنوان کرد: در بودجه یک هزار و ۹۶۰ میلیارد تومانی دولت در سال ۹۹ ، سهم محیط زیست، مسکن، عمران شهری برای هر ایرانی فقط ۲ هزار تومان است.
چهار محال و بختیاری رتبه دوم اجرای سیستم آبیاری نوین کشور را کسب کرد
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای آبیاری نوین در ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزری استان خبر داد و گفت: استان در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
غلامرضا ذاکری اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی این استان ۲ برابر میانگین کشور است.
معاون وزیر ارشاد: بخشی عمل‌کردن به فرهنگ آسیب می‌زند
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی عمل‌کردن به فرهنگ آسیب می‌زند، گفت: در مقام اجرا نتوانستیم همگرایی لازم را در حوزه فرهنگ کشور ایجاد کنیم.
علی اصغر کاراندیش در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ باید همسو پیش برویم، افزود: دست کم ۲۶ دستگاه دولتی و غیردولتی در سطح کشور در حوزه فرهنگ فعالیت‌ می‌کنند و اعتبارات مورد نیاز هر ساله بین این دستگاه‌ها توزیع می‌شود.
مقصران آبگرفتگی‌های اهواز معرفی شوند
 رییس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز، خواستار ورود سازمان‌های نظارتی برای بررسی سرنوشت اعتبارات مصوب فاضلاب اهواز در سال‌های گذشته شد و گفت: با توجه به خسارت‌هایی که به شهر اهواز وارد شده، اکنون وقت مچگیری است و باید مشخص شود چه افراد یا سازمان‌هایی در عملی نشدن طرح‌ها مقصر هستند.
دادستان اهواز: شهرداری اقدامی برای دفع آب‌های سطحی نکرده است
دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به اینکه دفع آب‌های سطحی طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری با شهرداری است، افزود: تا کنون هیچ اقدام موثری از شهرداری در ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی مشاهده نشده است.
عباس حسینی پویا در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه برآیند از شبکه استانی خوزستان با موضوع پیگیری مطالبات مردم در جریان آبگرفتگی های اخیر اظهارداشت: بعد از آبگرفتگی و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد دادستانی مرکز استان برای صیانت از حقوق عامه به موضوع ورود کرد که در این راستا نیز مرکز بهداشت اهواز گزارشی را هم به این دادستانی ارسال کرد.
بحران فاضلاب بندرعباس را غیرقابل سکونت می کند
عضو شورای شهر بندرعباس نسبت به پیامدهای منفی وضعیت فاضلاب بندرعباس هشدار داد و گفت: با ادامه بی توجهی به این موضوع، بندرعباس غیرقابل سکونت خواهد شد.
کیانوش جهانبخش در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر افزود: حل مشکل فاضلاب بندرعباس یک مطالبه‌ی ملی است که به بحران امنیتی تبدیل شده‌ است.
وزارت ارتباطات به طرح کاهش پسماند پیوست
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان مدیریت پسماند و شهرداری منطقه ۷ تهران، طرح کاهش پسماند «کاپ» را اجرا می‌کند.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری منطقه ۷ و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: چنان بلایی بر سر محیط زیست آورده ایم که باید عقل‌هایمان را روی هم بگذاریم تا به راهکار درستی برسیم.
مشاهده یک گونه پرنده مهاجر در لرستان
معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: برای نخستین بار گونه پرنده جدیدی به نام "هوبره" در روستای "درمیان" حوالی تالاب "تنوردر" این استان مشاهده و ثبت شد.
مجموعه گردشگری بم منحصر بفرد است
مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه ظرفیت های بم این شهرستان را به یک مجموعه کامل گردشگری منحصر بفرد تبدیل کرده گفت: وجود ارگ تاریخی ، قنوات اکبرآباد و قاسم و کوچه باغ ها می تواند هر گردشگری رو به سوی این شهرستان سوق دهد.
 فرهاد عزیزی در آیین معرفی سرپرست پایگاه میراث جهانی بم افزود:  شهرستان بم دارای ظرفیت های زیادی به لحاظ مدیریتی است که باید از آنها بهره کافی برده شود.
یک هزار و ۱۰۰ بازی بومی و محلی در ایران شناسایی شد
رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی - محلی گفت: یک هزار و ۱۰۰ نوع بازی بومی - محلی در کشور شناسایی شده و در قالب اطلس ۳۴۰ بازی با هزار صفحه به چاپ رسیده است.
غلامرضا جعفری اظهارداشت: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد.
اردو تیم ملی جوانان به میزبانی دیزین آغاز شد
اردو تیم ملی جوانان با هدف شرکت در رقابت‌های آسیایی از روز یکشنبه به میزبانی پیست بین المللی دیزین استان البرز آغاز شد.
صادق کلهر رییس هیات آلپاین البرز  اظهار داشت: در این اردو ۱۰ نفر از آقایان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها در رده سنی جوانان یک و جوانان ۲ حضور دارند.
ملی پوشان پارالمپیک در جزیره کیش اردو زدند
براساس تفاهمنامه امضا شده بین منطقه آزاد کیش و کمیته پارالمپیک، اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز در این جزیره آغاز شد.
این اردو،  با آغاز تمرینات تیم ملی تیر اندازی با کمان  در مجموعه المپیک کیش آغاز شد و ملی پوشان سایر رشته ها از جمله جودو، تکواندو، دو ومیدانی و والیبال نشسته، در دو بخش آقایان و بانوان از روزهای آینده تمرینات خود را برای حضور در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰، آغاز می کنند
نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز شمال کشور انجام شد
نخستین عمل موفقیت آمیز تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور در بیمارستان آیت الله روحانی بابل انجام شد.
رئیس بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل  گفت: این عمل جراحی با بهره برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی انجام شد.
۱۵۰ میلیون دلار برای حل مشکلات پسماند در نظر گرفته شده‌است
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۵۰ میلیون دلار برای حل مشکلات حاد پسماند کشور در بودجه سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده‌ است.
طرح ساماندهی گردشگری جنگل‌ها و سواحل امسال آماده می‌شود
 معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح ساماندهی گردشگری طرح ساماندهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال‌غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران امسال آماده می‌شود.
گزارش‌هاو میزگردها:
رتبه‌بندی معلمان نردبان ارتقای نظام آموزش در بوشهر،،"دل اندروا" قصه مهاجران افغانستانی،تامین آب شهر «ششتمد» پایانی بر ۴۰ سال تنش آبی، دریچه‌ای به دنیای غرورآفرین افسانه‌های سنگسری، سوادآموزی در مازندران؛ نزهت یک نهضت بی‌پایان، هرمز هزار رنگ، زیستگاه گونه‌های ارزشمند، فرهنگ‌سازی صنعت مُد و لباس در اصفهان نیازمند نگاه علمی و تخصصی است، نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی و آبترش سربیشه، جاذبه‌ای برای گردشگری از جمله گزارش ها و میزگردهای امروز دفاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته بود.
اقبال شهروندان قزوینی برای مصرف سوخت پاک،هدایتگران بی نام و نشان، جدال برای زنده ماندن، فرش قرمز خانه صنعت و معدن کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران چینی، سفال جرجان گنجینه ای خفته در مسیر احیا، باغ وحش خرم آباد در برزخ بلاتکلیفی،ناکامی، سرنوشت ۸۰ درصد مجوزهای سرمایه‌گذاری‌ خارجی در مازندران و احساس مسوولیت، حلقه مفقوده مدیریت مصرف آب عناوین گزارش ها ومیزگردهای دیگر در دفاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی  به شمار می آید.