احزاب اصلاح‌طلب: دولت روحانی فرقی با اصولگرایان نداشت


احزاب اصلاح‌طلب: دولت روحانی فرقی با اصولگرایان نداشت   11آذر -98
چرا پس از 6 ساله مراهی و همکاری موقع نمایش انتخابات مجلس ارتجاع مدعیان اصلاح طلب یادشان افتاده است که دولت روحانی فرقی با اصول گرایان نداشت؟ اساساً فرق این مدعیان با رقیب  اصول گرایان چیست؟ مگر دررژیم اصلاح ناپذیر ولایت فقیه ادعای اصلاح طلبی داشتن جز عوامفریبی معنی ومفهومی دیگر دارد به خصوص که تجربه 8 ساله ادعای طلبی که منجر به اعتراف تدارکاتچی بودن خاتمی شد دردسترس است؟
شورای هماهنگی «جبهه اصلاحات» متشکل از ۳۱ حزب اصلاح‌طلب، در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت حسن روحانی که از سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به قدرت استفاده کرد، «تفاوت چندانی» با یک دولت اصولگرا نداشت.
در این بیانیه از دولت به‌دلیل بی‌توجهی به «زمینه‌سازی اجتماعی» در تصمیم برای افزایش قیمت بنزین در ایران انتقاد و تاکید شده که کابینه نمی‌تواند با «شعار و حرف» جلوی تاثیر افزایش قیمت بر سایر کالاها و گرانی را بگیرد.
به گزارش روز شنبه، نهم آذر خبرگزاری ایلنا، احزاب اصلاح‌طلب به صراحت، روش‌ها و سیاست‌های اتخاذشده از سوی دولت حسن روحانی را مشابه دولت‌های اصولگرا دانسته‌اند.
آنها نوشته‌اند:‌ «دولت برآمده از سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، از این سرمایه اجتماعی بهره نبرد» و «اگر دولتی اصولگرا هم بر سر کار می‌آمد چندان تفاوتی با این دولت نداشت
این ۳۱ حزب اصلاح‌طلب، علت «اغتشاشات» را «برخورد» با تجمعات مسالمت‌آمیز عنوان کرده‌ و پرسیده‌اند:‌ «آیا مسیر تجمعات مسالمت‌آمیز را فراهم کرده‌اید؟ آیا نیروهای انتظامی به اندازه کافی آموزش دیده‌ بودند که بین مردم عادی و آشوبگران تفکیک ایجاد کنند؟»
نویسندگان این بیانیه ضمن انتقاد از فقدان خویشتن‌داری از سوی ماموران امنیتی و انتظامی در برخورد با معترضان، همچنین خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از قوه قضائیه و دولت برای رسیدگی به موضوع تخریب اموال عمومی از سوی لباس شخصی‌ها شد‌ه‌اند.