نهادهای اقتصادی زیر نظر خامنه‌ای یک صندوق جدید سرمایه‌گذاری تشکیل دادند


نهادهای اقتصادی زیر نظر خامنه‌ای یک صندوق جدید سرمایه‌گذاری تشکیل دادند    11آذر -98
خامنه ای رمال دروغگو  باسیاست با دست پس زدن و با پاپیش کشیدن یا یک بام ودوهوااز یک طرف اعلام می کند در زمینه افزایش قیمت بنزین که مستقیم ارتباط به مسایل اقتصادی – مالی دارد صاحب نظر وکارشناس نیست  اما از طرف دیگر نهادهای اقتصادی زیر نظر وکنترلش تشکیل می دهد . معلوم نیست برای چه این دروغو تناقض گوی حرفه ای رهبرانتصابی مادام العمر همه کاره شده است؟
محمد مخبر، رئيس ستاد اجرایی فرمان امام (ردیف اول، نفر دوم از راست) در مراسم رونمایی از فراصندوق ستارگان
حمید امیری‌نیا، مشاور «ستاد اجرایی فرمان امام» از راه‌اندازی «فراصندوق ستارگان» با سرمایه ۶۵۰ میلیارد تومان خبر داده است که می‌تواند زمینه‌ساز تسلط آنها بر حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها باشد.
عمده سرمایه اولیه این صندوق توسط نهادهای اقتصادی زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی تامین شده است.
آقای امیری‌نیا گفته صندوق سرمایه‌گذاری جدید که اولین «فراصندوق» ایران است، برای تکمیل زنجیره مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تزریق سرمایه به پروژه‌های بزرگ تاسیس شده است.
«فراصندوق» در واقع یک صندوق سرمایه‌گذاری بالادستی است که از طریق سرمایه‌گذاری در دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، منابع مالی خود را تامین می‌کند. نام این فراصندوق «ستارگان» است.
آقای امیری‌نیا همچنین گفته شرکت‌هایی که «موفق به جذب منابع مالی خارجی شدند، تامین مالی داشتند و بقیه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در این زمینه مشکل داشتند که این صندوق جدید می‌تواند مشکل آنها را حل کند.
بدین ترتیب شرکت‌های حوزه فناوری و استارت‌آپ که در ایران قصد فعالیت دارند و احتمالا سرمایه کافی ندارند، باید به این صندوق برای تامین منابع مالی مراجعه کنند.
از این نظر قدرت مالی بالای این صندوق می‌تواند بستر را برای تسلط بیشتر ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.
پیش از این سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور ایران که در این پروژه مشارکت دارد، از هدف‌گذاری یک‌میلیارد دلاری برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داده بود.
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در حال حاضر بیش از ۴۶۰۰ شرکت است. رشد سریع این شرکت‌ها و بازار متنوع خدمات و کار این نوع شرکت‌ها، می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام را فراهم کند.
محمد مخبر، رئيس ستاد اجرایی فرمان امام هم در این زمینه گفته است راه‌اندازی این فراصندوق برای مقابله با تحریم‌ها از طریق رسیدن به نقطه بازدارندگی است.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور ایران هم گفته است: «امروز شاید دنبال این هستند تا جوانان را از دانشگاه‌های ما به خارج ببرند. اگر دیر سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها را انجام دهیم به زودی اقدامات برای خارج کردن آنها را آغاز می‌کنند».
او همچنین از ایجاد کمیته‌ای با قوه قضائیه خبر داده که بر اساس «ماهیتی جدید» برای استارت‌آپ‌ها ایجاد می‌شود. وی توضیح دقیقی درباره ماهیت جدید استارت‌آپ‌ها نداده است.
منبع: ایرنا، ایسنا / ر.ح / پ.پ