گزیده خبرهای 8 بهمن -98 قسمت -2

گزیده خبرهای 8 بهمن -98 قسمت -2
پاکستان
زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خودروی کارمند سفارت آمریکا در اسلام‌آباد 6 کشته و زخمی‌ برجای گذاشت.    به گزارش خبرگزاری صداوسیما، منابع خبری در پاکستان اعلام کردند: رانندگی توام با بی‌توجهی خودروی متعلق به سفارت آمریکا و برخورد آن با یک خودروی شخصی در خیابان «فیصل» پایتخت پاکستان دو کشته و چهار زخمی ‌بر جا گذاشت. به گفته منابع خبری، سرعت غیرمجاز و بی‌احتیاطی خودروی آمریکایی علت اصلی تصادف بوده است. پلیس اسلام‌آباد می‌گوید: راننده خودروی سفارت آمریکا بازداشت و علیه او یک پرونده قضایی تشکیل شده است. منابع خبری با بیان اینکه خودروی سفارت آمریکا برای تحقیقات بیشتر توقیف شده است، افزودند: گزارش منابع بیمارستانی حاکی از وضعیت بحرانی یکی از مصدومین حادثه است. گفتنی است، در اردیبهشت‌ماه امسال نیز خودروی وابسته نظامی سفارت آمریکا در اسلام آباد به‌دلیل بی‌توجهی و سرعت غیرمجاز با یک موتورسیکلت برخورد کرده بود که بر اثر آن یک جوان پاکستانی جان خود را از دست داد.
رئیس‌ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: روز گذشته حین حفاری در بخش جوادآباد ورامین سه کوزه دوره سلجوقی کشف شد.ژیلا خدادادی به فارس گفت: با توجه به اینکه این شهرستان قدمت چند هزار ساله دارد و جزو شهرستان‌های کهن استان تهران محسوب می‌شود، گاهی مشاهده می‌شود در گوشه کنار این شهرستان اقلام قدیمی کشف می‌شودخدادادی افزود: سه عدد کوزه سفالی حین کندن چاه در خانه بوم‌گردی کاج در بخش جوادآباد که مجوز آن توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده بود کشف شد.وی با بیان اینکه علت حفر چاه ساخت سرویس بهداشتی یا تامین آب برای خانه بوم‌گردی بوده است، افزود: این کوزه‌های سفالی که قدمت آنها به دوره سلجوقی باز می‌گردد در ارتفاع ۶ الی ۷ متری زمین کشف شدرئیس ‌اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین با ‌اشاره به اینکه این کوزه‌های سفالی به عصر اسلامی باز می‌گردد و تا ۹۰ درصد این کوزه‌ها سالم هستند، گفت: در بعضی از قسمت‌های کوزه‌های کشف شده شکستگی یا پریدگی مشاهده می‌شود ولی شکل کلی حفظ شده است.خدادادی خاطرنشان کرد: بعد از کشف کوزه‌ها، صاحب بوم‌گردی به اداره میراث ورامین اطلاع داده و کارشناسی اولیه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت این کوزه‌ها را به دوره سلجوقی نسبت داده‌اند.

برزیل
مقامات برزیل از کشته شدن دست‌کم ۴۶ نفر و آوارگی بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر به‌دنبال سیلاب‌های گسترده در اثر طوفان‌ها و بارندگی‌های شدیدی که در جنوب شرقی این کشور رخ داده، خبر دادند.به گزارش ایسنا، بیشترین خسارات و تلفات در ایالت «میناس گرایس» از جمله مرکز آن «بلو هوریزونته» بوده که شدیدترین میزان بارندگی خود را طی ۲۴ ساعت منتهی به جمعه و از زمان آغاز ثبت سوابق از ۱۱۰ سال پیش داشته است. حجم بارش‌های سنگین و مرگبار در منطقه بلو هوریزونته واقع در جنوب شرقی برزیل روز جمعه به 171/8 میلی‌متر رسیده است. بلو هوریزونته با جمعیت 2/5 میلیون نفری ششمین شهر بزرگ برزیل در منطقه جنوب شرقی کشور واقع شده است و طوفان‌های شدید در طول تابستان در آن امری عادی است. منطقه متروی بلو هوریزونته با جمعیتی بالغ بر 5/1 میلیون نفر، سومین منطقه بزرگ شهری در برزیل محسوب می‌شود. مقامات محلی در میناس‌گرایس کشته شدن 46 نفر و مفقود شدن ۲۵ نفر را تایید کردند. همچنین بیش از ۱۷ هزار نفر در این ایالت از خانه‌های خود تخلیه و آواره شده‌اند. مقامات ایالت ساحلی «سپیریتو سانتو» نیز از کشته شدن ۹ نفر، مفقود شدن سه نفر و آوارگی بیش از 8 هزار نفر دیگر خبر داده‌اند. بنا بر گزارش رویترز، جاری شدن این سیلاب‌های مرگبار درست یک سال پس ازفرو ریختن سد شهر «برومادینیو» در ایالت «میناس گرایس» رخ داده که موجب کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر در یکی از بدترین بلایای معدن در جهان شد.
آمریکا
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها سالانه به‌طور متوسط ​​۵۲۹ لیوان الکل مصرف می‌کنند.به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، تعداد مشروبات الکلی مصرف‌شده توسط مردم آمریکا از ۴۷۲ لیوان در سال ۲۰۱۱ به ۵۲۹  لیوان در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. آمارها حاکی از آن است که بزرگسالان بالای ۳۵ سال بیشترین میزان افزایش در مصرف الکل را داشته اند؛ مصرف الکل آنها از سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، روند صعودی مصرف الکل، آمریکا را دچار معضل و بحران‌های جدی خواهد کرد. گزارش این سازمان همچنین نشان داد که با کاهش سطح تحصیلات میزان تمایل افراد به مصرف الکل افزایش می‌یابد.بر اساس تحقیقات موجود، در ایالات متحده نوجوانان بیش از هر نوع مواد مخدری از الکل استفاده می‌کنند؛ مصرف الکل هر ساله ۲۰۰ هزار نوجوان را راهی بیمارستان می‌کند و موجب مرگ چهار هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز می‌شود.  با توجه به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مصرف الکل بین‌ سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ منجر به مرگ سالانه بیش از ۸۸ هزار نفر در آمریکا شده است.
هندوستان
زن خانه‌دار هندوستانی که در حال آویزان کردن لباس‌ها روی سقف خانه بود بر اثر حمله غافلگیرانه میمون جانش را از دست داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در تازه‌ترین حمله مرگبار میمون به یک انسان در هند یک زن جوان اهل این کشور جان خود را از دست داد. «جایانتی اِسواین» ۴۵ ساله در حال آویزان کردن لباس روی پشت‌بام خانه‌اش بود که توسط این میمون مورد تعقیب قرار گرفت و به پایین پرت شد. این حادثه در منطقه «جایپور» واقع در ایالت اودیسا در شرق این کشور رخ داد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی هند، این زن که با دیدن میمون دچار ‌ترس و وحشت شده بود قصد داشت تا از دست این حیوان فرار کند که با از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کرد. خانواده جایانتی پس از شنیدن صدای فریادهایش او را در حالی که در داخل کوچه روی زمین افتاده بود پیدا کردند. این زن جوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان اعلام کردند که جانش را از دست داده است. بنا به گفته افراد محلی، میمون‌ها طی چند ماه گذشته مزاحمت‌های زیادی را برای آنها ایجاد کرده بودند، اما توسط مقامات جنگلبانی محلی اقدامی در این‌باره صورت نگرفت. مرگ این زن جوان بر اثر حمله میمون در حالی رخ می‌دهد که در ماه نوامبر نیز حادثه‌ای مشابه موجب مرگ یک نوزاد چهار ماهه شده بود. بنا به آمار‌های اعلام شده در شهر «ماتورا» که در همین استان واقع شده ظرف مدت ۱۰ روز ۱۰۰ مورد حمله میمون به انسان ثبت شده است.