افزایش درخواست تاسیس واحدهای تولیدی و بهره مندی هفت میلیون روستایی از آب پایدار

افزایش درخواست فرق با عملی شدن دارد چون 41 سال تاریخچه وعده های سرخرمنی دادن رهبران وکارگزاران رژیم ولایت فقیه داده شده وجود دارد.
افزایش درخواست تاسیس واحدهای تولیدی و بهره مندی هفت میلیون روستایی از آب پایدار
استان‌ها -ایرنا- بهره مندی هفت میلیون روستایی از آب پایدار، تجهیز بیش از۲ میلیون هکتار از اراضی کشور به آبیاری نوین، افزایش درخواست برای تاسیس واحدهای تولیدی در کشور و خسارت به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در اشنویه از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.
سایت های استانی ایرنا  روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان مهمترین مطالب  ۲۴ ساعت گذشته در قالب یک بسته خبری منتشر می‌شود:
بهره مندی هفت میلیون روستایی از آب پایدار 
معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۹۰۰ هزار روستایی در کشور از آب پایدار برخوردار بودند که این میزان اکنون به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و امید است تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت تدبیر و امید، سه میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی دیگر از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.
قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به دستاوردهای نظام در ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی افزود: با وجود این دستاوردها با این حال هم اینک ۱۰ هزار روستا در کشور از آب پایدار و قابل اطمینان برخوردار نیستند.
افزایش  درخواست برای تاسیس واحدهای تولیدی در کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دور زدن تحریم‌ها با اعتماد به رزمندگان بخش اقتصاد کشور ممکن شده است، ‌گفت: ۱۸ درصد درخواست صدور تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور افزایش یافته است و این نشان می‌دهد در جنگ اقتصادی پیروز شده‌ایم.
 رضا رحمانیدر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ‌با عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری مثل مردمی شدن اقتصاد، دانش بنیان شدن اقتصاد، عدالت‌محوری و درون زایی اقتصاد و صنعت توانستیم به این پیروزی دست یابیم.
بیش از ۶ هزار نفر به سیلزدگان سیستان و بلوچستان امدادرسانی می‌کنند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۵۹۲ نجاتگر به همراه هزار و ۳۱۵ نفر از نیروهای این جمعیت با استقرار در جنوب این استان در حال خدمات رسانی شبانه‌روزی به سیلزدگان هستند.
حسن مصفا اظهار داشت: ۱۶۳ هزار و ۷۳۲ آسیب دیده ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان از ۲۰ دی تاکنون توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.
در خبر دیگری از مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان آمده که  ۲۹۶ هزار و ۴۷۶ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۴۵۶ هزار ریال از ابتدای بروز سیلاب در استان تاکنون از سوی خیران نوعدوست به مردم سیل‌زده این منطقه اهدا شده است.
رسول راشکی با قدردانی از خیران اظهار داشت: این کمک‌های غیرنقدی شامل اقلام زیستی، بهداشتی و غذایی بوده که بوسیله ۳۷ دستگاه کامیون و یک فروند هواپیما به نقاط سیل زده سیستان و بلوچستان حمل شده است.
رسیدگی به مشکلات سیلزدگان سیستان و بلوچستان در اولویت است
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کشاورزان سیلزده سیستان و بلوچستان در اولویت است گفت: بر اساس برآورد اولیه سیلاب اخیر در این استان هفت هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد.
عباس کشاورز در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستان فنوج اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل بخش کشاورزی ۱۵ شهرستان این استان دچار آسیب جدی شد.
سرما مانع ورود ملخ‌های صحرایی به کرمان شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کاهش دمای هوا مانع ورود ملخ‌های صحرایی به این استان شده است.
ناصر طاهری افزود: احتمال می رود ملخ ها از اواخر اسفندماه و نهایت تا اردیبهشت با توجه به شرایط دمایی موجود به شمال استان کرمان وارد شوند و در این بین شهرستان های ارزوئیه و ریگان بیش از سایر مناطق در تیررس این آفت قرار دارد.
واگذاری سهام هپکو از طریق فرا بورس در دستور کار قرار دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرکت هپکو در چند سال اخیر و با واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلاتی شده است که برای حل آن‌ها، واگذاری سهام این شرکت از طریق فرا بورس در دستور کار قرار دارد.
«محمدتقی آبایی‌هزاوه» افزود: بر اساس ابلاغ معاونت اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان واگذاری سهام این شرکت بزرگ به شرکت‌های تعاونی و مردم وجود دارد که اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند در این راستا شرکت تعاونی ویژه برای خرید سهام هپکو تشکیل دهند.
پرداخت بیش از پنچ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله‌زده
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از پرداخت پنج هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.
حسن عزیزی اظهار داشت: این میزان  تسهیلات برای اجرای ۱۷ هزار و ۳۳۹ طرح اشتغالزا در مناطق زلزله زده استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات اشتغالزایی تاکنون در سرپل ذهاب پرداخت شده است، مقدار آن را یک هزار و ۷۰۹ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال و برای اجرای ۶ هزار و ۱۳۲ طرح عنوان کرد.
ایران در تولید صنایع آب و فاضلاب به خودکفایی نزدیک شده است
 معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران هم‌اکنون به جز تولید "ممبران‌" های تصفیه خانه فاضلاب در تولید سایر صنایع و تجهیزات آب و فاضلاب به خودکفایی رسیده است.
قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنجشنبه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در مشهد  افزود:  اکنون به  جز موارد اندک در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب تمام نیازهای صنایع آب و فاضلاب در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه وابسته به خارج نیستیم.
 
جشن سده زرتشتیان در یزد لغو شد
عضو انجمن زرتشتیان یزد از لغو جشن سده در باشگاه سازمان جوانان این شهر در محل آتشکده مرکز استان خبر داد و گفت: این مراسم در دیگر نقاط از جمله در محله های زرتشتی نشین شهرهای تفت، میبد و اردکان برگزار می شود.
سپنتا نیکنام علت لغو این مراسم را درگذشت « عماد ملانوری» از هنرمندان جوان و فعال استان چهارشنبه شب هنگام نورپردازی و آماده سازی باشگاه برای مراسم یاشده ذکر کرد و افزود: با تصمیم انجمن زرتشتیان مراسم جشن در این محل لغو شد.
شناسایی اجساد جان‌باختگان سانحه اتوبوس تهران- شیراز
جان‌باختگان حادثه واژگونی اتوبوس مسیر تهران به شیراز با حضور بستگان درجه اول آنها در اداره‌کل پزشکی قانونی استان اصفهان شناسایی شدند.
بنابر اعلام روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان اصفهان، سیما رفیعی، نیوشا مرزبند کاسب، فاطمه حاجی محمدی، مهدی حافظی، سونیا امیدوار، معظمه راستی، غزال افتخاری، فاطمه دهقانیان، معصومه پورمهدی و مجید خلیفه اسامی جان‌باختگان این حادثه رانندگی است.
تجهیز بیش از  ۲ میلیون هکتار از اراضی کشور به آبیاری نوین
به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی در کرمان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
عباس زارع  اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲ میلیون هکتار اراضی سنتی پایاب منابع کوچک آبی نظیر چشمه، قنات و چاه و همچنین حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه‌های بزرگ که به اراضی مدرن معروف هستند، به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز و تحویل بهره‌بردار شده است.
وسعت گلخانه‌های کشور به ۱۸ هزار هکتار رسید
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: سطح زیر کشت گلخانه ها از هشت هزار و ۸۰۰ هکتار در سال ۹۲ اکنون به حدود ۱۸ هزار هکتار رسیده که افزایش بسیار بالایی است.
حبیب رادفر در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی در شیراز،افزود: به منظور دستیابی به امنیت غذایی چاره ایی جز کشت در محیط های کنترل شده نداریم چرا که در ایران محدودیت اقلیم وجود دارد و خاک نیز در بسیاری مناطق شور و کیفیت لازم برای تولید ندارد.
غرس ۱۴ میلیون اصله نهال در کشور 
به گفته سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، به منظور افزایش سرانه فضای سبز در کشور، غرس ۱۴ میلیون اصله نهال در قالب نهضت نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز را آغاز کردیم و قصد داریم این نهضت را ادامه دهیم.
خسرو شهبازی  در جلسه شورای اداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به اهمیت جنگل و فضای سبز برای ادامه زندگی بشر اظهار داشت: طی ۱۵۰ سال گذشته میزان دی اکسید کربن هوا ۳۰ درصد افزایش داشته که برای سلامتی جامعه مضر است.
زلزله و خسارت به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در اشنویه
سرپرست فرمانداری اشنویه گفت: زلزله ۴.۹ ریشتری شب گذشته به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خسارت‌های جزیی وارد کرد.
عبدالسلام مام‌عزیزی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون چند پس لرزه نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشته است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی نیز در خبری اعلام کرد: ارزیابی واحدهای خسارت دیده از زمین لرزه ۴.۹ ریشتری شب گذشته شهرستان مرزی اشنویه از شب گذشته آغاز و هنوز به پایان نرسیده است.
امیرعباس جعفری گفت : جمع‌بندی نهایی پس از بررسی‌ها در روز شنبه اعلام می‌شود.
روشن شدن مشعل گاز ۱۴۰روستای مازندران در دهه فجر
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: همزمان با دهه فجر مشعل گاز ۱۴۰روستای بخش‌های دودانگه و چهاردانگه ساری،سوادکوه و بخش هزار جریب نکا و بهشهر روشن می‌شود.
جعفر احمدپور با اظهار این که برای گاز رسانی به این روستاها ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
گشوده شدن درهای کاروانسرای معتمد لار بعد از ۵۰ سال
درهای کاروانسرای حاج غلامرضا معتمد لار که از آثار ملی است پس از گذشت بیش از پنجاه سال به روی مردم گشوده شد.
این کارواسرا از کاروانسراهای عام المنفعه لارستان و در حدود یک قرن پیش مکانی برای استراحت رهگذران و کاروانیان بوده که علاوه بر آن مکتب خانه و قرآن خانه نیز داشته است.
روز گذشته همزمان با شهادت فاطمه الزهرا (س) دختر پیامبر اسلام در این کاروانسرای قدیمی و ثبت ملی شده بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال به روی مردم باز و در آن نماز جماعت ظهر و عصر برگزار  و همچنین بعد از آن سفره نذری برای مردم پهن شد.
گردشگران متوقف شده در طبس مجوز دارند
۱۶ اتوبوس گردشگر برای دیدن جاذبه‌های طبس قصد ورود به این شهر را داشتند که از ورود آنها جلوگیری شد اما به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی این افراد تور دارای مجوز هستند.
حسن رمضانی اظهار داشت: با توجه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نگرانی از رعایت نشدن شأن این ایام اجازه ورود تورها به شهر طبس در روز گذشته داده نشد اما به دلیل اینکه وجهه خوبی نداشت با همکاری دستگاه قضایی قرار شد تا آخر وقتی که حد قانونی رعایت مسایل است وارد کویر نشوند و برنامه کویرنوردی آنها امروز برگزار می‌شود.
مردم باید اهمیت انتخابات را درک‌ کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم‌ باید به خوبی اهمیت انتخابات در کشور را درک‌ کنند تا مسائل و مشکلات اقتصادی مانع حضور آنها پای صندوق‌های رای نشود.
آیت الله محمود محمدی عراقی روز پنجشنبه در نشست استاندار کرمانشاه با ائمه جمعه استان که در استانداری برگزار شد، به حوادث اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: روز تشییع پیکر مطهر حاج قاسم‌ سلیمانی و سیلی موشکی سپاه به آمریکا یوم الله بود.
وزیر ورزش و جوانان: اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی بود
 وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد :اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا(  AFC ) کاملا سیاسی و غیر حرفه ای بود اما نتوانست مانع صعود تیم‌های استقلال تهران و شهر خودرو مشهد شود.
مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چند پروژه ورزشی در شهرستان خنج افزود: دو تیم بزرگ کشورمان با اقتدار موجب سربلندی و عزت کشور شدند در حالی که میزبانی حق مسلم تیم‌های ایرانی در مرحله حذفی ( پلی آف )  رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود.
۱۰میلیون بانوی ایرانی ورزش می کنند
 معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر از بانوان کشور در امر ورزش فعالیت دارند.
مهین فرهادی زاد که برای حضور در جلسه نواب روسای هیات های کونگ فو سراسر کشور در رشت حضور داشت افزود : در جامعه ما بخش بزرگی از بانوان به فعالیت ورزشی مشغولند که با توجه به آمار ارایه شده در هر دو بخش قهرمانی و همگانی، حدود ۱۰ میلیون نفر از بانوان در ایران در ورزش فعالیت دارند و هدف ما این است که این رقم را افزایش دهیم.
تبعه چینی مشکوک به کرونا در تبریز قرنطینه هستند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲ زن تبعه چینی با علائم آنفولانزای مشکوک به کرونا هم اکنون در یکی از بیمارستان های تبریز تحت مراقبت هستند.
دکتر محمدحسین صومی  با تایید ورود دو تبعه چینی مبتلا به کرونا اظهار کرد: این دو زن چینی ۳۶ و۳۷ ساله پنج روز قبل از چین وارد جمهوری آذربایجان شده و دیروز از مرز آستارا وارد کشورمان شده اند.
وی افزود: این دو نفر با علایم تب و شبه آنفلوانزایی به یکی از بیمارستان های تبریز مراجعه و پس از معاینه و نمونه برداری طبق پروتکل کشوری در مکانی که برای ارایه خدمت به بیماران مشکوک به بیماری های حاد ویروسی در نظر گرفته شده بود، منتقل و بستری شدند و در زمان حاضر با وضع پایدار تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.
سه درصد افراد دچار سوءتغذیه متوسط و شدید هستند
دبیر علمی همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران میزان ابتلا به سوءتغذیه متوسط و شدید را در سطح جامعه سه درصد اعلام و بیان کرد: بطور میانگین ۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستانهای کشور به سوء تغذیه متوسط یا شدید مبتلا هستند.
دکتر عبدالرضا نوروزی افزود: میزان ابتلا به سوءتغذیه متوسط و شدید در "بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانی" حدود ۶۰ درصد برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش مراقبتهای ویژه به دلیل شرایط بیمار و بی‌میلی به صرف غذا سوءتغذیه بیشتر دیده می‌شود که این امر احتمال ابتلای به عفونت، افزایش مدت زمان بستری و بهبودی دیرتر زخمهای ناشی از اعمال جراحی را به دنبال دارد
استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور افزایش می‌یابد
 رییس دانشگاه تهران با اشاره به وجود تعامل مناسب دانشگاه‌ها با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز داشت: به دنبال افزایش هر چه بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های فراروی کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.
محمود نیلی احمدآبادی در بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور در دانشگاه شیراز افزود: اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه باشد


قایقرانان قزوینی و موج سواری بر روی مشکلات،مرمت آرامگاه علاالدوله سمنانی، تمرین همگانی حفاظت از میراث فرهنگی،کاشت زعفران در لرستان کمک به معیشت کشاورزان،جای خالی تئاتر مازندران در جشنواره فجر،
وقف‌هایی با عطر یاس نبوی ، «هیچهایک»، بازی برد یا باخت؟( مرکز کردستان) مرهم هایی بر زخم های حوزه آب و خاک در گچساران و مشترک مورد نظر در ۳۰ روستای بزمان از ۶ ماه پیش در دسترس نیست از مرکز زاهدان عناوین گزارش های منتشره مراکز استانی در روز پنجشنبه است .