هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به تقویت یک سامانه بارشی


هشدار مدیریت بحران خوزستان  نسبت به تقویت یک سامانه بارشی
اهواز - ایرنا - مدیریت بحران خوزستان شامگاه پنجشنبه نسبت به ورود یک سامانه بارشی در استان خوزستان هشدار داد و اخطاریه آنی صادر کرد.
به گزارش ایرنا با توجه به اطلاعیه های نهم بهمن ۹۸ اداره کل مدیریت بحران خورستان و با توجه به اخطاریه دهم بهمن ماه جاری یک سامانه بارشی از اوایل روز شنبه  در استان تقویت می شود و تا اوایل روز یکشنبه 13 بهمن ادامه دارد.
بنا بر این اخطاریه، سامانه مذکور  در مناطق شمال شرق مانند اندیکا ،شمال لالی، شمال مسجد سلیمان و ... در مناطق شرق مانند باغملک، ایذه، دهدز و...، در مناطق جنوب شرق مانند شمال غرب بهبهان،  در مناطق شمال استان و با شدت کمتر در بقیه نقاط استان تقویت می شود
این سامانه با وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید،  تندباد لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات و انتظارریزش تگرگ در مناطق مستعد، همچنین مواج شدن شمال خلیج فارس در مدت مذکور همراه است.
ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها و برقراری کشیک شبانه روزی و عدم ترک محل خدمت بدون هماهنگی و کسب موافقت ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.
-
پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.
اعمال محدودیت جهت تردد شناورهای سبک ، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار اکیپ های عملیاتی دستگاه های مرتبط به همراه ماشین آلات مجهز به برف روب و نمک پاش در نقاط و گردنه های برف گیر استان نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استان به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.
بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی شد.