تاکنون خسارتی از زلزله اشنویه گزارش نشده است

تاکنون خسارتی از زلزله اشنویه گزارش نشده است/ اعلام وضعیت نارنجی در شهر 10-بهمن-98
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون خسارتی از زلزله اشنویه گزارش نشده است.
تاکنون خسارتی از زلزله اشنویه گزارش نشده است/ اعلام وضعیت نارنجی در شهر
امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه گفت: دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی۴.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین با مرکزیت اشنویه به وقوع پیوسته است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است، تصریح کرد: تا این لحظه هیچگونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده ولی دستگاه‌های امدادرسان و فرمانداری اشنویه در حال بررسی اوضاع هستند.
رئیس هلال احمر اشنویە هم اعلام کرد: هم‌اکنون اکیپ های  امداد و نجات هلال احمر اشنویه بە محلات دارای بافت فرسودە اعزام شدە اند و خوشبختانە تاکنون بە جز ترک برداشتن دیوار تعدادی از واحدهای مسکونی گزارشی از خسارت مالی و جانی زلزلە در اشنویە گزارش نشدە است.
وی افزود: هم‌اکنون در حال برقراری ارتباط با دهیاران روستاهای تابعه اشنویه برای اطلاع از وضعیت هستیم و شهروندان در صورت داشتن خسارت با تلفن‌های امداد و نجات هلال احمر تماس بگیرند.
سرپرست فرمانداری اشنویه گفت: تاکنون خسارتی جانی و مالی از زلزله اشنویه گزارش نشده است و در حال بررسی و رصد روستاها و مناطق مختلف شهری هستیم.
عبدالسلام مام عزیزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: زلزله نسبتا شدید که به مرکزیت اشنویه و در روستای وزنه به وقوع پیوست خسارت جانی و مالی نداشت.

وی با بیان اینکه کارشناسان برای بررسی وضعیت موجود به وزنه اعزام شدند، اعلام کرد: دیوار برخی منازل مسکونی روستایی ترک برداشته و جز این گزارش دیگری نداشتیم ولی بررسی وضعیت همچنان ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری اشنویه با بیان اینکه در حال بررسی میزان خسارت هستیم، افزود: هم اکنون اکیپ‌های امداد و نجات هلال‌احمر اشنویه بە محلات دارای بافت فرسودە اعزام شده‌اند.

عزیزی افزود: هم اکنون در حال برقراری ارتباط با دهیاران روستاهای تابعه اشنویه برای اطلاع از وضعیت هستیم و شهروندان در صورت داشتن خسارت با تلفن‌های امداد و نجات هلال احمر تماس بگیرند.
در همین رابطه ستاد مدیریت بحران شهرداری ارومیه اطلاعیه ای صادر کرد:‌ با توجه به وقوع زلزله در جنوب استان و احتمال وقوع پس لرزه در تمامی نقاط استان بدینوسیله برابر دستور شهردار ارومیه و اعلام معاون خدمات شهری، «وضعیت نارنجی» اعلام می‌گردد.
در ضمن تمامی مسئولین سازمانهای خدمات رسان و شهرداری های مناطق در صورت پس لرزه های بعدی در محل سامانه 137 حضور خواهند یافت.