برای چهارمین روز آلودگی هوای تبریز تمدید شد

آلودگی هوای تبریز تمدید شد
تبریز - هوای کلانشهر تبریز به علت سکون هوا و پدیده وارونگی، برای چندمین روز متوالی، ناسالم شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز را بر اساس ذرات ۲ و نیم میکرون، ۱۴۶ اعلام کرد که این وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قلمداد می‌شود.
معاون نظارت و پایش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره ابراز داشت: بر اساس شاخص ذرات ۲ و نیم میکرون، امروز آلودگی هوا، عدد ۱۵۷ را نشان می‌دهد که ناسالم محسوب می‌شود.
قمی افزود: به علت سکون هوا و پدیده وارونگی که در این فصل اتفاق می‌افتد غلظت آلاینده‌ها رو به افزایش می‌رود.
وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی ناپایداری هوا، احتمالاً از عصر امروز جمعه روند کاهش آلودگی هوا را در استان آذربایجان شرقی پیش رو داشته باشیم.
انتظار بارش برف در آذربایجان شرقی
کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار مهر گفت: آسمان استان آذربایجان شرقی امروز صاف تا نیمه ابری، در برخی نواحی همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود.
محمد افخمی با اشاره به دمای زیر صفر درجه این روزهای شهر تبریز افزود: از امشب جمعه، با ورود سامانه بارشی، بارش برف را در نواحی مختلف استان آذربایجان شرقی انتظار داریم.
وی همچنین به کشاورزان استان توصیه کرد: ماشین آلات و ادوات کشاورزی را به مکان‌های سرپوشیده و مناسب منتقل کرده و آب رادیاتورهای تراکتور را خالی کنند تا در این روزهای سرد زمستان یخ نزند.
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: کشاورزان به فکر تهیه و تدارک کودهای مورد نیاز برای کشت بهاره و کودهای سرک برای کشت پاییزه باشند.