پومپئو: اقدام علیه ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی خواهد بود


پومپئو: اقدام علیه ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی خواهد بود16 دی -98
چنانچه قوانین بی الملل اعتبار وکارآیی داشته باشد .می بایست پرونده ضدبشری قتل عام زندانیان سیاسی تابستان 67  و مکمل آن قتل عام 1500 نفر معترضان آبان امسال را روی میزی پپیگیری می گذاشت تامورد رسیدگی قرار گیرد و  اقدام  مقتضی انجام می گرفت.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هر هدفی که به آن حمله شود، هدفی قانونی در جهت حفاظت از منافع ایالات متحده خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از تهدید دونالد ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران از جمله نقاط مهم فرهنگی، تاکید کرد که هر اقدامی علیه ایران در راستای قوانین بین‌المللی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهوری ایالات متحده متهم شده که در توئیت خود با اشاره به هدف قرار دادن نقاط مختلف ایران از جمله «مراکز مهم فرهنگی»، تهدید به انجام جنایت جنگی کرده است.
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی در توضیح توئیت دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی ۵۲ هدف در ایران از جمله نقاط مهم فرهنگی، گفت: «آمریکایی‌ها بدانند هر هدفی که به آن حمله شود، هدفی قانونی در جهت حفاظت از منافع ایالات متحده خواهد بود».
وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی دیگری که روز یکشنبه در همین زمینه با شبکه خبری سی‌ان‌ان داشت گفت: «ما کاری می‌کنیم که با قوانین آمریکا تطابق دارد».
بر اساس یک قطعنامه سازمان ملل، هدف قرار دادن عمدی اماکن فرهنگی مصداق جنایت جنگی است.