شناسایی 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمان

شناسایی 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمان/ افزایش آمار مربوط به موارد سرپایی 11اردیبهشت-99
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی کرمان گفت: طی روز گذشته از 215 مورد آزمایش در آزمایشگاه‌های سطح استان 28 مورد جدید را شناسایی کردیم.
شناسایی 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمان/ افزایش آمار مربوط به موارد سرپایی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی شفیعی با تشریح جزئیات آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان اظهار داشت: طی روز گذشته از 215 مورد آزمایش در آزمایشگاه‌های سطح استان 28 مورد جدید را شناسایی کردیم که مجموع آن به 697 مورد می‌رسد، 12 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و 12 مورد رفسنجان، دو مورد بم و دو مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان داشت:  از این تعداد 11 نفر مرد و 17 نفر زن بوده که 6 نفر با حال عمومی خوب از بیمارستانهای استان مرخص شدند و تا امروز بهبودیافتگان 345 نفر بودهاند.
وی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در سطح استان نداشتیم، بیان داشت: افزایش ناگهانی آمار طی دو سه روز گذشته مربوط به موارد سرپایی است، باید در نظر داشت، این ویروس به راحتی در چرخه خانواده به گردش در میآید، همانطور که 12 نفر مبتلا در رفسنجان مربوط به یک خانواده بودند که در دو مراسم ترحیم و عروسی خانوادگی شرکت داشتند، بنابراین مردم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.
شفیعی بحث خودمراقبتی را نکته اصلی برای قطع زنجیره ویروس کرونا در سطح کشور ذکر و تصریح کرد: ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در راستای ستاد ملی تصمیمگیری میکند که گام به گام است، بعد از فروکش کردن اپیدمی، رفتار مردم باید اصلاح شود و خودمراقبتی صورت گیرد، اگر اپیدمی بار دیگر برگردد، ممکن است که سختگیریها از سر گرفته شود، اگر رفتارهای بهداشتی نهادینه شود، حتی ممکن است، شاهد کاهش آنفلوانزا در آینده باشیم.
وی در بحث چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در مدارس در صورت بازگشایی افزود: پایههای دوره اول تحصیلی امتحان حضوری ندارند و نمرات آنها به صورت توصیفی است، تنها امتحانات نهایی و دوره دوم تحصیلی است که توسط آموزش و پرورش اعلام میشود، اگر بنا باشد، امتحانات آنها بر اساس حضوری باشد، این نهاد تمهیدات لازم را اندیشیده است، اما لازم است، پروتکلهای جدید در این زمینه تنظیم و ارائه شود.