رانش مداوم زمین در کوهدشت / راه‌های ارتباطی در معرض شکاف است


رانش مداوم زمین در کوهدشت / راه‌های ارتباطی در معرض شکاف است  11 اردیبهشت -99
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت از رانش مداوم زمین در این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌های ارتباطی کوهدشت در معرض شکاف‌های طولی و عرضی‌ست.
    رانش مداوم زمین در کوهدشت / راه‌های ارتباطی در معرض شکاف است
محمدامین رحیمی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: در سال‌های اخیر به‌دلیل وقوع خشک‌سالی پی‌درپی در این شهرستان و با توجه به شرایط خاص زمین‌شناسی و اقلیمی شاهد وقوع رانش‌های فراوان در سطح جاده‌های کوهدشت هستیم.
وی با بیان اینکه رانش‌های گسترده در کوهدشت سبب شکاف‌های طولی و عرضی در سطح جاده‌های این شهرستان شده‌است، افزود: این امر گاهی تردد اهالی در نقاط معرض رانش را دشوار می‌کند و ما با هر بارندگی باید اکیپ‌های راهدای را برای بازگشایی راه‌ها اعزام کنیم.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت با تأکید به اینکه وقوع سیل‌های سال 98 نفوذ بارندگی به لایه‌های ترک‌خورده زمین که در اثر خشک‌سالی‌های اخیر در این شهرستان ایجاد شده را به‌دنبال داشته‌است، عنوان کرد: در اثر نفوذ باران به لایه‌های ترک‌خورده شکاف بین لایه‌ها ایجاد شده و  در نتیجه آن رانش گسترده زمین را نیز به‌دنبال داشته‌است.
وی بیان کرد: راه‌ها، جاده‌های ارتباطی و بسیاری از نقاط مختلف در شهرستان کوهدشت مانند جاده شیرز تحت‌تأثیر رانش زمین است و تداوم بارش‌ها نیز باعث می‌شود که به وسعت رانش‌ها افزوده شود.