تداوم بارندگی‌ها در لرستان تا پایان هفته

تداوم بارندگی‌ها در لرستان تا پایان هفته/ احتمال آبگرفتگی و لغزندگی سطح جاده‌های استان10اردیبهشت-99
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌های رگباری استان در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر و روان‌آب‌های سطحی، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها نیز همراه است.
تداوم بارندگی‌ها در لرستان تا پایان هفته/ احتمال آبگرفتگی و لغزندگی سطح جاده‌های استان
بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امروز سه‌شنبه به تدریج شاهد افزایش پوشش ابر در سطح استان باشیم و طی ساعات بعد‌ازظهر و اوایل شب نیز از برخی نقاط بارش‌هایی به صورت خفیف و پراکنده را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه وجود غباری نیز به شکل رقیق در سطح استان پیش‌بینی می‌کنیم که ممکن است سبب کاهش دید افقی شود، گفت: از اواسط وقت فردا چهارشنبه و غروب پنجشنبه موج بارشی وارد منطقه می‌شود که به تناوب و با شدت و ضعف علاوه بر ابرناکی و گاهی وزش باد شدید منجر به وقوع بارش‌های رگباری بهاری همراه با رعد و برق می‌شود.
مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: با توجه به اینکه شرایط فصل بهار نیز متغیر بوده و ممکن است این بارش‌های رگباری در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر و روان‌آب‌های سطحی، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها نیز همراه باشد و در نواحی مستعد با ریزش تگرگ و رخداد صاعقه نیز همراه باشد.
وی عنوان کرد: بارش‌ها از پنجشنبه شب از جو منطقه خارج می‌شود اما مجددا اگر تغییری در نحوه حرکت و فعالیت سامانه بارشی پیشرو به وجود نیاید، برای روزهای آغازین هفته پیش رو باید منتظر ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان باشیم.
مرادپور با بیان اینکه پیش‌بینی‌های فصلی بلند‌مدت ما نشان می‌دهد بارش‌های اردیبهشت ماه منطقه لرستان در حد نرمال است، خاطر نشان کرد: انتظار داریم در اردیبهشت ماه جاری بارش‌هایی همچون دوره آماری بلندمدت اتفاق بیفتد.
وی افزود: متوسط بارش در سطح استان از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته ۵۲۶ میلی متر بوده که نسبت به آمار سال گذشته همین مدت ۴۲ درصد کاهش و نسبت به آمار بلندمدت ۱۴ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل هواشناسی لرستان بیان کرد: در این سال زراعی بارش خرم آباد ۵۱۵ میلی متر بوده، الیگودرز با ۳۹۱میلی متر کمترین مقدار بارش و دورود با ۶۹۴ میلیمتربیشترین بارش ها را داشته است.