کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دمای گیلان/ احتمال خسارت خزانه های برنج

کارشناس هواشناسی خبر داد

کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دمای گیلان/ احتمال خسارت خزانه های برنج  10اردیبهشت-99

کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دمای گیلان/ احتمال خسارت خزانه های برنج
ایسنا/گیلان کارشناس هواشناسی گیلان، از ورود سامانه بارشی به گیلان خبر داد و گفت: کاهش چهار تا ۸ درجه ای دمای هوا دور از انتظار نیست.
سمانه نگاه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان گیلان کمی تا نیمه ابری است، اظهار کرد: جوی پایدار بر منطقه حاکم بوده و دمای هوای فعلی رشت ۲۳ درجه سانتی گراد است.
وی از ورود سامانه بارشی به گیلان خبر داد و تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به منطقه و تقویت جریانات شمالی طی فردا و پس فردا است.
این کارشناس هواشناسی، افزایش ابر، بارندگی، وزش باد و کاهش دما را از جمله پدیده های مورد انتظار دانست و گفت: بارش ها طی امشب و فردا تا عصر پنجشنبه در برخی از مناطق شدید خواهد بود. همچنین بارش های رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ دور از انتظار نیست.
نگاه، با اشاره به کاهش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا طی فردا و پس فردا، خاطرنشان کرد: رگبار و وزش باد به طور موقتی در برخی از نقاط شدید خواهد بود لذا احتمال آبگذرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و خسارت به خزانه ها و نشاءهای برنج وجود دارد.
وی با تاکید بر لزوم عدم استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، یادآور شد: این سامانه بارشی فراگیر بوده و در اکثر نقاط استان شاهد ابرناکی و بارش و کاهش دما خواهیم بود.