آمار بستری کرونا در فارس سه رقمی شد/مرگ ۱۴ بیمار

 آمار بستری کرونا در فارس سه رقمی شد/مرگ ۱۴ بیمار۱۰-اسفند-۱۴۰۰

آمار بستری کرونا در فارس سه رقمی شد/مرگ ۱۴ بیمار
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، آمار تعداد بیماران بستری در این استان بار دیگر به زیر هزار نفر کاهش یافته و سه رقمی شده است.

آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، نشان دهنده کاهش تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌ها است اما، تعداد بیماران با وضعیت وخیم همچنان حدود ۲۰ درصد کل بیماران است.

براساس این آمار، از ابتدای شیوع کرونا تا صبح روز سه‌شنبه دهم اسفند، دو میلیون و ۶۳ هزار و ۲۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۶۰۷ هزار و ۷۲۷ بیمار مثبت شده است.

همچنین با بستری ۱۴۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۶۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

این آمارها حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۱ هزار و ۳۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

برابر این آمار، تعداد دُز واکسن تزریق شده کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به هفت میلیون و ۸۱۹ هزار و ۱۸۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۳۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۹ هزار و ۷۴۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۹۰۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.