منصوری: اصلاح قانون اساسی نباید شکل تابو به خود بگیرد

 منصوری: اصلاح قانون اساسی نباید شکل تابو به خود بگیرد۹-فروردین-۱۴۰۱



چون رژیم تروریستی ولایت فقیه یک دست شده است بنابراین  اگر هرگونه باز نگری درقانون اساسی انجام گیرد نه به نفع مردم ایران و حتی جناح حذف شده ازقدرت رقیب مغلوب تمام نمی شود .زیرا موجب تشدید وتقویت جایگاه  ارتجاع استبداد حاکم و انقباض بیشتر جامعه و قدرت گیری ارگان های اطلاعاتی- امنیتی به ویژه پاسداری تمام می شود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه نباید موضوع اصلاح قانون اساسی و یا بازنگری در آن شکل تابو به خود بگیرد، گفت: ضمن اینکه برخی بندهای همین قانون اساسی هم به خصوص فصل سوم آن و بخش‌های مهمی که به حقوق ملت اختصاص دارد، معطل مانده و اجرا نشده است! چرا اجرا نشده؟ به نظرم دلیل اصلی آن تعارضی است که بین اصول این فصل از قانون اساسی و بخش‌های دیگر آن وجود دارد. و هر چه گذشت این تعارض بیشتر خود را نشان داد. از جمله شما می‌بینید مثلا همین رفراندم قرار بود از طریق رجوع به رای ملت موارد اختلافی و غیرقابل حل بین حاکمیت و مردم را حل کند، اما در پیچ و خمی قرار دارد که پس از چهار دهه صحبت کردن از آن هم تبدیل به تابو شده است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح قانون و یا بازنگری در برخی از اصول که به تعارض‌ها و شکاف‌های امروز بین حاکمیت و مردم دامن زده است، ضروری است، تاکید کرد: ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چرا بسیاری از اصول فصل سوم قانون اساسی اجرا نشده است و در یک دوره‌ای مهندس موسوی شعار اجرای بدون تنازل قانون را مطرح کرد. این تعارض‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ تا چه حد متاثر از ساختار حقوقی کشور و تا چه حد به ساختار حقیقی بوجود آمده طی این چهار دهه ارتباط دارد و بعد ببینیم با بازنگری در چه بخش‌ها و اصولی این تعارضات و شکاف‌ها قابل حل است؟منصوری افزود: اما در یک بیان کلی هر قانونی اگر متناسب به شرایط و اقتضائات زمان اصلاح و به روزرسانی نشود، ضمانت اجرای خود را هم از دست خواهد داد. اما اینکه چگونه و از چه مسیری باید این بازنگری و اصلاح صورت گیرد، بحث مهمی است که نیاز به گفت‌وگوهای بیشتر دارد.