نقد و بررسی :  (يادداشت روز)دروغ نامه  کیهان " سوريه ، دو نما از بيرون و درون "  
"گویا یادداشت روز نویس وامدار غیر ایرانی فراموش کرده است که چگونه فضای داخل کشور انفجاری می باشد و اختلافات و رقابت ها باندهای مافیایی  موجب حاد شدن جنگ قدرت و ثروت شده است؟ مهمتر اینکه بحران تحریم ها  به خصوص تحریم نفتی موجب بخشیدن شدت بحران هسته ای شده است .  از طرف دیگر وضعیت  نوری مالکی دست نشانده آنگونه بحرانی است که نه تلاش مذبوحانه بر گزاری  مذاکره هسته ای در بغداد موجب تقویت جایگاه وی نشد ، بلکه شیب مخالفت برای پس یا کنار زدنش شتاب گرفته است ..... چگونه حاکمان می توانند در جبهه ی جنگ خارجی از هم پیمان رو به سقوط بشار اسد جنایتکار و خونریز شرکت وحمایت کنند؟"
خیلی دریدگی وسر سپردگی وذوب شدگی در ولایت فقیه وهم جنس و قد وقواره بودن با سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری می خواهد که آنگونه وامدار و وارونه گو شده باشد که  آشکارا  سیاه را سفید جلوه دهد . برای اینکه این قلم فروش غیر ایرانی که  یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان شده است . تا که مأموریت داشته باشد در چنین شرایط حساسی قلم فرسایی یا انجامم أموریت کند. برای اینکه پس از 15 ماه از سپری شدن جنایات  ارتش و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی وتک تیر اندازان آدمک کشان حرفه ای سپاه قدس همراه با حزب الله لبنان که در سوریه می گذرد  که مشغول کشتن مردم بی گناه و دفاع و حتی زنان وکودکان سوری هستند ولی مخالفان سوری تسلیم نشده وبدون  سلاح توی خیابان  شهرهای سوریه حضور دارند و به مبارزه ی خود علیه ی بشار اسد ادامه می دهند. ولی وی بطور دربست متضاد این شرایط را ترسیم کرده است وهورا برای آدم کشان جنایتکار در خدمت بشار اسد خونریز وجنایتکار کشیده است که مدعی شده چگونه وحدت شان در کشتار را حفظ کرده اند؟ آخر کدام رژیم ضد بشری که از زمین وهوا مردم معترض  شامل زن و مرد و پیر و جوان و کودکان را مورد تهاجم قرار می دهد وقتل عام می کند . سپس اجساد را مثله می نماید .چنین رژیم وحشی ضد بشری می تواتد مشروعیت داشته واز وحدت بر خور دار باشد؟ به خصوص همین که منفور ترین رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  نا مشروع حاکم برایران مدافعش باشد . در صورتی که  رتبه اول اول جهان  محکومیت مستمر حقوق بشر و بانکدار تروریست جهانی می باشد  خود گویای این واقعیت است که به وضوح نشان می دهد که ماهیت بشار اسد جنایتکار و خونریز رئپس جمهور سوریه کیست و   اوضاعش چقدر لرزان و  بحرانی است که حامی اش  چنین رژیم ضد بشری قرون وسطایی  می باشد؟ بهرحال  یادداشت روزنویس غیر ایرانی و وامدار نا خواسته فاش ساخته است که چرا سپاه قدس در سوریه حضور دارد و در سرکوب معترضان سوری شرکت فعال دارد؟چونکه فاش ساخته است در سوریه از همان شیوه ی سرکوب ولی خونین تر  استفاده می شود که پس از کودتای 22 خرداد 88 در ایران رخ داد که  امروز سال گردش می باشد  . سپس با سرکوب وحشیانه و ضد انسانی  کودتاگران  که مرتکب شدند مهار شد .ولی پیام و ادامه اش تبدیل به بهار عرب در منطقه شد .برای اینکه  پیام بهار عرب در عراق به ویژه سوریه مهار شود . اکنون اعتراف شده است که این چنین تجربه ی سرکوب پس از کودتای 22 خرداد 88  در سوریه  دنبال  و با شدت اعمال می شود . در ادامه ضمن اینکه  لبنان وعراق  را جزو هم پیمان سوریه جا زده است . از سوی  دیگر مدعی  شده که  مردم و دولت سوريه از حمايت قاطع و همه جانبه نيروهاي مقاومت در منطقه و بخصوص رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران برخوردار است و  افزود حاکمان  ايران قطعاً حمله نظامي خارجي به سوريه را به منزله حمله به ايران و مقدمه حمله به ايران ارزيابي مي كند و دست روي دست نمي گذارد با اين وصف كاملاً واضح است كه حمله نظامي به سوريه فقط مي تواند در تريبون و رسانه مطرح باشد. البته وی نگفته است که حاکمان ایران می توانند چه بکنند که تا کنون در سوریه نکرده اند که در صورت جنگ خواهند کرد .یعنی چه دارند که از ایران می خواهند کمک به هم پیمانش بشار اسد خونریز و جنایتکار بکنند؟ مهمتر اینکه چگونه می توانند کمک رسانی تسلیحات نظامی کنند که این چنین ادعا یش کرده است:
"سوريه پس از حدود 15 ماه كه از آغاز ماجراهاي امنيتي مي گذرد، وحدت و يكپارچگي خود را در سطوح مردم و حاكميت حفظ كرده است. اقدامات از يك سو نشان مي دهد كه مخالفان پايگاه محكم مردمي ندارند تروريسم سوري يك پديده خارجي است.در نماي رسانه اي اما ماجرا كاملا معكوس است. در اين منظر مخالفان عملا سوريه را در اختيار دارند! رژيم سوريه براي بقاي خودش به انواع جنايات دست مي زند و در نهايت بشار اسد و رژيم او فقط يكي دو گام تا فروپاشي مطلق فاصله دارند! در اين نما سوريه در معرض تهاجم نظامي بين المللي و يا تهاجم ناتو قرار دارد و امروز و فردا سناريو ليبي و عراق در سوريه هم به اجرا درمي آيد! اين دو نما به اين اندازه با هم مباينت و مغايرت دارند. ما مشابه اين دو تصوير متضاد را در سال 1388 در ايران شاهد بوديم. در آن زمان ما كه در داخل ايران و بخصوص در شهر تهران بوديم با تصور نزديك و واقعي مواجه بوديم و از اين رو مي دانستيم كه فتنه ياراي غلبه بر انقلاب را ندارد اما دوستان ما در خارج از مرزها كه از طريق رسانه ها مسايل را مي ديدند، بشدت نگران بودند و بعضا تصور مي كردند كار نظام جمهوري اسلامي تمام است. در همان موقع بعضي از اين دوستان را در ايران ملاقات مي كرديم و مي ديديم كه چه حرص و جوشي خورده اند. بد نيست كه يك اعترافي داشته باشيم غرب واقعا در تصويرسازي «ناواقعيت» بسيار موفق عمل مي كند و ما در تصوير سازي از واقعيت بسيار ضعيف هستيم و اگر لطف خداي متعال نبود ناواقعيت بر واقعيت غلبه مي كرد.هيچ كدام از همسايگان سوريه- حتي رژيم متجاوز صهيونيستي- حاضر نيستند كه بخشي از سرزمين خود در مرز را به ناتو براي عمليات واگذار كنند چرا كه واگذاري زمين به معناي پذيرش جنگ در درون كشور كمك كننده است و همه مي دانند كه نه تركيه، نه اردن و نه رژيم صهيونيستي نمي توانند پذيراي جنگ باشند و تبعات آن را تحمل نمايند، عراق و لبنان هم كه خود را با سوريه در يك موقعيت و سرنوشت مي بينند. علاوه بر اين دو، حمله به يك كشور زماني به نتيجه مي رسد كه در درون آن سرزمين گروه مخالف از ظرفيت و توانايي لازم براي بهره برداري از فشار خارجي برخوردار باشد در شرايط فعلي كه مخالفين حتي به اندازه يك روستا هم زمين در اختيار ندارند عمليات صرف هوايي چه موفقيتي مي تواند داشته باشد نكته ديگر در اين ميان ارتش قدرتمند سوريه است، اين ارتش حدود 300 هزار عضو دارد و طي 40 سال گذشته- از ژوئن 1967تاكنون- در حالت آماده باش بوده و دائماً خود را براي يك جنگ آماده مي كرده و امروز در زمره يكي از چند ارتش مقتدر خاورميانه است. ارتش سوريه از ارتش تركيه اگر قوي تر نباشد ضعيف تر نيست و باز بايد به اين موارد جايگاه سوريه در جبهه قدرتمند مقاومت را اضافه كرد كه مردم و دولت سوريه از حمايت قاطع و همه جانبه نيروهاي مقاومت در منطقه و بخصوص جمهوري اسلامي برخوردار است. ايران قطعاً حمله نظامي خارجي به سوريه را به منزله حمله به ايران و مقدمه حمله به ايران ارزيابي مي كند و دست روي دست نمي گذارد با اين وصف كاملاً واضح است كه حمله نظامي به سوريه فقط مي تواند در تريبون و رسانه مطرح باشد"
در خاتمه اینکه گویا یادداشت روز نویس وامدار غیر ایرانی فراموش کرده است که چگونه فضای داخل کشور انفجاری می باشد و اختلافات و رقابت ها باندهای مافیایی  موجب حاد شدن جنگ قدرت و ثروت شده است؟ مهمتر اینکه بحران تحریم ها  به خصوص تحریم نفتی موجب بخشیدن شدت بحران هسته ای شده است .  از طرف دیگر وضعیت  نوری مالکی دست نشانده آنگونه بحرانی است که نه تلاش مذبوحانه بر گزاری  مذاکره هسته ای در بغداد موجب تقویت جایگاه وی نشد ، بلکه شیب مخالفت برای پس یا کنار زدنش شتاب گرفته است .بعلاوه  رشد لجام گسیخته تورم وگرانی وفقر و بیکاری و تعطیلی کارخانه ها وواحدهای تولیدی سبب سرعت اخراج و بیکار شدن کار گران  شده است که پیآمدهای آن تجمعات اعتراضی کارگران را در بر دارد .در چنین فضایی که فقط با افزایش ضرب وشتم و خفقان وسانسور و بازداشت و زندان و تهدید شکنجه واعدام  کنترل شده است . چگونه حاکمان می توانند در جبهه ی جنگ خارجی از هم پیمان رو به سقوط بشار اسد جنایتکار و خونریز شرکت وحمایت کنند؟
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه  سال 1391
سوريه ، دو نما از بيرون و درون (يادداشت روز)