گزیده خبرهای 4 تیر 91- قسمت -4
وزارت اوقاف مصر از روحانيون و امامان جماعت مساجد اين كشور خواست دعوتنامه‌ها براي سفر به تهران را قبول نكنند.
اعتراض به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز که همراه باا هداف مداخله گری در کشور های منطقه وهمسایه می باشد . اکنون چون این سیاست در مصر دنبال می شود .چون هدف بی ثبات ونا امن کردن مصر در راستای عبور از بحران هسته ای می باشد .برای همین این سیاست حاکمان ایران وتبلیغات اسلامی وپاسداران در مصر از  سوی وزارت اوقاف مصر از روحانيون و امامان جماعت مساجد اين كشور در خواست شده است که دعوت نامه‌ها براي سفر به تهران را قبول نكنند.  .
* وزارت اوقاف مصر از روحانيون و امامان جماعت مساجد اين كشور خواست دعوتنامه‌ها براي سفر به تهران را قبول نكنند. به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، اين وزارتخانه ادعا كرده است هدف از اين دعوتنامه‌ها، به راه انداختن جنجال عليه عقيده امت و تحريك فتنه‌ها در سرزمين مصر است. وزارت اوقاف مصر همچنين مدعي شده است: اخيراً مشاهده شده كه برخي شخصيت‌هاي ايراني به مساجد آْل البيت در قاهره و مناطق ديگر رفته و دعوتنامه‌هاي مشكوكي براي سفرهاي مجاني به ايران و زيارت اماكن مقدس ديني اين كشور توزيع مي‌كنند. اين دعوتنامه‌ها توسط برخي شخصيت‌هاي ديني ايران امضا شده‌اند. وزارت اوقاف مصر همچنين خواسته است تا اين دعوتنامه‌هاي مشكوك را به اين وزارتخانه اطلاع بدهند. اين بيانيه تهديد كرده است: وزارت اوقاف مصر اقدامات لازم را به صورت جدي عليه هر فردي كه اين دعوتنامه‌ها را بپذيرد يا آنها را توزيع يا تبليغ كند اقدام خواهد كرد." وزارت اوقاف مصر تحت نفوذ شوراي نظامي حاكم براين كشور قرار دارد كه باهماهنگي آمريكا براي استحاله انقلاب مردم مصر فعاليت مي‌كند. * تلاش‌هاي مشكوك براي حضور زنان در صحنه‌هاي فوتبال، باز هم ادامه دارد. به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، در جلسه تمرين صبح شنبه پيروزي چهار زن اجازه گرفتند وارد مجموعه ورزشي درفشي فر شوند. كاري كه پيش از اين سابقه نداشت. حدود 15 زن ديگر هم بيرون از ورزشگاه در ميان برخي از هواداران پيروزي ايستاده بودند. براساس همين گزارش، يكي از زناني كه در بيرون از ورزشگاه حضور داشت نامه‌اي به نمايندگي از ساير زنان هوادار پيروزي به مدير عامل باشگاه داد و تقاضا كرد از اين پس زنان هم اجازه حضور در جلسات تمرين پيروزي را داشته باشند
بذل و بخشش 10 ميلياردي عربستان به تركيه
برجسته کردن دلیل دشمنی با ترکیه وعربسان  که ریشه آن  بستگی   اختلاف و  نگرش  پیرامون اوضاع واحوال وبحران سوریه دارد .
"اردوغان بايراكتار" وزير شهرسازي و محيط زيست تركيه از بخشش 10 ميليارد دلاري پادشاه عربستان سعودي به تركيه خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آكشام، بايراكتار وزير شهرسازي و محيط زيست تركيه افزود: در شرايطي كه جهان با كمبود نقدينگي و بحران مالي رو به روست عربستان سعودي به تركيه 10 ميليارد كمك بلاعوض كرده است. وي با اشاره به اينكه كمكهاي عربستان سعودي به تركيه ادامه خواهد داشت، افزود: مناسبات سياسي رياض با آنكارا رو به توسعه است و اين وضعيت در موازنه قدرت در منطقه به نفع تركيه است. وزير شهرسازي تركيه در مورد خريد يك ملك به مساحت 57 هكتار از سوي پادشاه عربستان سعودي در نزديكي تنگه بسفر در اسلامبول گفت: شهرداري اسلامبول براي ساخت چهار ويلا در اين زمين براي خاندان پادشاهي سعودي مجوز صادر كرده است.
تجمعی جمعی از مربیان پیش دبستانی لرستان مقابل مجلس
گر چه ترکش  اوضاع نا بسامان  اقتصادی هرروز وخیم وبحرانی تر می شود وفشار طاقت فرسایی بر اقشار فقیر وآسیب پذیر جامعه وارد می کند .ولی تدارک اینگونه حرکت های اعتراضی مرتبط به اختلاف جنگ قدرت وثروت باندهای مافیایی می باشد .زیرا هدف به سکوت وتسلیم کشانیدن رقیب است.
ايلنا: جمعی از مربیان پیش دبستانی استان لرستان امروز صبح(4 تير) مقابل پارلمان تجمع کردند..به گزارش خبرنگار ایلنا، مربیان پیش دبستانی آموزش دیده استان لرستان در تجمع مقابل پارلمان از رییس مجلس خواستار سیدگی وضعیت شغلی خود هستند‌.‌مربیان پیش دبستانی استان لرستان به دلیل این که وعده‌هایی در رابطه با استخدام و بهبود اشتغالشان به آنها داده شده ولی تاکنون برای تحقق وعده‌ها اقدامی صورت نگرفته است از صبح امروز مقابل مجلس تجمع کرده‌اند‌.‌ 
بلاتکلیفی 9 تن از بازداشت‌‌شدگان مجمع عمومی کمیته‌ی هماهنگی.
البته رژیم بربرمنش ضد بشری در هر زمینه ای که عقب ماندگی داشته باشد .در زمینه ی تولید مرگ وتهدید وتروریست وضرب وشتم وباز داشت وشکنجه واعدام وقطع اندام وخلاصه نقض مستمر حقوق بشر پیشتاز می باشد.
پس از گذشت 9 روز از بازداشت اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی سالیانه‌ی کمیته‌ی هماهنگی در 26 خرداد ماه 1391 در کرج، هنوز 9 نفراز این عزیزان همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می برند و هیچ پاسخ روشنی درباره‌ی وضعیت آنان به خانواده هایشان داده نشده است.بنا به بیانیه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، 6 تن از آنان تحویل نیروهای امنیتی رشت شده‌اند و طی تماسی تلفنی با خانواده های خود گفته‌اند که در بازداشت اداره اطلاعات رشت هستند. «مسعود سلیم‌پور» و «فرامرز فطرت‌نژاد» دارای سابقه‌ی بیماری حاد هستند و خانواده و دوستان این دو عزیز به شدت نگران سلامتی‌آنان می باشند.همچنین سرنوشت جلیل محمدی ، ریحانه انصاری، علیرضا عسگری  که در کرج نگهداری می‌شوند نیز نامعلوم است. پیشتر نیروهای امنیتی گفته بودند که روز  شنبه (3 تیرماه) به دادگاه کرج مراجعه کنید، پرونده‌ها یشان را به آن‌جا فرستاده‌ایم. اما امروز که خانواده‌ی این 3 تن به دادگاه شهرستان کرج مراجعه کردند با این جواب روبرو شدند که هیچ پرونده‌ای برای ما فرستاده نشده و آن‌ها هنوز در مرحله‌ی بازجویی هستند و فعلاً به این‌جا مراجعه نکنید.  "علیرضا عسگری" و "ریحانه انصاری" با خانواده‌های‌شان تماس گرفته‌اند ولی تا کنون "جلیل محمدی" هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است. در ضمن امروز خواهر جلیل محمدی که همراه دیگر اعضای خانواده جلیل محمدی  جهت پیگری پرونده نامبرده  به دادگاه مراجعه کرده بودن با توهین و تحقیر و بی حرمتی شدید مامورین روبرو شدند و به شیوه ای غیر انسانی با خواهر و بستگان جلیل محمدی برخورد شده است 
عقب ماندگی فاحش ایران در برداشت از میادین نفتی مشترک.
یک مورد آشکار ناشی از سیاست 33 ساله ی چوب تاراج بر منابع وذخایر کشور زدن وسرمایه ی ملی بهدر دادن  آنهم در کشوری که ادعای کمدی قدرت بر تر منطقه  دارد وخود را رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه می داند ومدعیست که می خواهد جهان را تغییر دهدو آن را اصلاح نماید .در صورتی که فاش شده است از حوزه ی مشترک میادین نفتی وگازی بطور فاحش در بهره برداری از همسایگانش عقب مانده تر است .در صورتیکه گذشته از اینکه بیش از دو دهه است که میلیارد ها دلار هزینه ی هسته ای شده است وموجب تحریم ها شده است .ولی با وقاحت تمام ادعا می شود که تحریم هاا ثر ندارد.
وزیر نفت با اشاره به وجود ۲۶ میدان نفتی مشترک بین ایران و همسایگان خود از عقب ماندگی فاحش ایران در برداشت از این میادین خبر داد.به گزارش فارس، رستم قاسمی وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وضعیت کنونی نفت در عرصه جهانی گفت: امروز علی رغم مالیات‌های سنگین و ناجوانمردانه‌ای که بر انرژی و مصرف نفت در کشورهای صنعتی پر مصرف اعمال می‌شود همچنان نفت ارزانترین انرژی است و تا دهه‌های آینده اصلی‌ترین انرژی جهان خواهد بود.وی افزود: کشورهای خاورمیانه نزدیک به 55درصد نفت جهان و نزدیک به 40 درصد از منابع گازی را در اختیار دارد.وزیر نفت ادامه داد: ایران با دارا بودن 600 میلیارد نفت درجا که 155 میلیارد بشکه از آن قابل برداشت است، نزدیک به 11 درصد منابع نفتی دنیا را در اختیار دارد.قاسمی با اشاره به ذخایر گازی کشور ادامه داد: ایران نزدیک به 32 تریلیون مترمکعب ذخایر گازی در اختیار دارد که رتبه دوم ذخایر گازی در دنیا را در اختیار دارد.وی با اشاره به اینکه ایران مقام اول ذخایر نفت و گاز را در دنیا در اختیار دارد، افزود: از ارزش مطلق ذخایر نفت و گاز ایران در حدود 300 و 66 میلیارد بشکه است که به این ترتیب ایران را از لحاظ مجموع ذخایر نفت و گاز در رتبه دوم قرار می‌دهد.وزیر نفت با اشاره به رتبه ایران در ذخایر نفت و گاز، ادامه داد: ایران در ذخایر نفتی دنیا رتبه سوم و در ذخایر گازی رتبه دوم را در اختیار دارد. از لحاظ تولید نفت ایران در رتبه چهارم دنیا قرار دارد.قاسمی با اشاره به وضعیت فعلی میادین نفتی و گازی کشور، گفت: ما هم‌اکنون در حدود 197 میدان نفتی و گازی را در کشور داریم اما اولویت اصلی ما حرکت به سمت بهره‌برداز از میادین مشترک و تعیین تکلیف آن است.وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران در بهره‌برداری از میادین نفت و گاز به شدت از سایر کشورهای همسایه عقب است، ادامه داد: ما در حدود 26 میدان مشترک نفتی و گازی با سایر کشورها هستیم که از این تعداد 15 میدان دریایی و 7 میدان در خشکی است و تعدادی از آنها نیز هم‌اکنون در حال تولید نفت و گاز هستند.قاسمی با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای تعیین تکلیف تمام میادین نفتی مشترک تا پایان سال 92 گفت: در سال 90 نیز 12 میدان نفتی و گازی تعیین تکلیف شد و قرارداد آن نیز به امضا رسید که 6 میدان در دریا و 6 میدان نیز در خشکی قرار دارد.وی با اشاره به تعدادی از میادین مشترک نفتی و گازی کشور که در سال 90 قرارداد آنها امضا شده است، افزود: ما تقریبا با تمام کشورهای همسایه از جمله عراق، امارات، ترکمنستان دارای میدان‌های مشترک نفتی و گازی هستیم. 
رییس دیوان عدالت اداری : حکم بقایی (معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری) ابلاغ شده است / پرونده مرتضوی پرونده وی به کمیسیون تخصصی ارجاع شده
ابلاغ  این حکم ها شوت کردن توپ درون زمین به خصوص رئیس جمهور است . زیرا که پاسخی به اذعان وی می باشد  که تازگی در سفر خود گفته است که  چرا دستگاه  فاسد قضاییه به سراغ مهره های اصلی  اختلاس گران یا زمین و رانت خوران یا برادران لاریجانی نمی رود؟
ايلنا: رییس دیوان عدالت اداری درباره پرونده مرتضوی و شکایت نمایندگان از وی گفت‌: پرونده وی به کمیسیون تخصصی ارجاع شده و تا چند هفته آینده تصمیم نهایی کمیسیون اعلام خواهد شد‌.‌به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جعفر منتظری در نشست خبری امروز-4 تير- خود با اصحاب رسانه در این باره افزود‌: جابجایی مسوولین در زیر مجموعه هر دستگاه از اختیارات مقام مسوول است و به دلیل اینکه این شکایت مبنی بر این موضوع بوده قابل طرح در دیوان نیست، اما به دلیل این که ادعا شده در انتصاب مرتضوی مندرجات اساسنامه سازمان لحاظ نشده این پرونده رابه کمیسیون تخصصی ارجاع دادیم و اگر این کمیسیون تشخیص بدهد گزارش هیات عمومی واصل می‌شود و هیات نیز تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد و تا چند هفته دیگر تصمیم کمیسیون اعلام می‌شود‌.‌وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده بقایی گفت‌: تا پایان خرداد پرونده وی نهایی، حکمش صادر و به وی ابلاغ شد که بهتر است از خودشان در این باره سوال کنید‌.‌وی افزود‌: به سه طریق حکم وی اعلام شده بود. انفصال از خدمت، برائت و درخواست اعمال ماده 16 و 18 منتظری بیان داشت محکومیت انفصال و برائت منتفی است و قراری که درباره این پرونده صادر شد درخواست اعمال ماده 37 مبنی بر درخواست انفصال بود، اما به لحاظ اشکالاتی که از نظر قانونی در پرونده وی وجود دارد درخواست اعمال رد ماده 37 در پرونده بقایی صادر شده است‌.