گزیده 3 خبر 5 تیر 91
با صدور بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه.ایران پیروزی«مرسی»را تبریک گفت/ادای احترام به انقلاب و شهدای مصر.خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن تبریک پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر اعلام کرد: منتخب مردم مصر نقشی موثر در رشد و تعالی همه جانبه این کشور و آغاز دورانی تحول آفرین خواهد داشت.
گفته می شود یارو را از در بیرون کردند  .ولی از پنجره وارد می شود . محمد مرسی قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر پاسخ منفی  با  تعیین شرط و شروط  به پیشنهاد دیدار کاردار رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران در مصر داد . اما اکنون از سوی  وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه ی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران با پررویی وتملق چاپلوسانه ی پیروزی  وی تبریک گفته شده است !
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت.در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: ملت تاریخ ساز مصر با حضور مسئولانه خویش در انتخاباتی سرنوشت ساز بار دیگر عزم راسخ خود را برای تحقق آرمان های والای عدالتخواهانه انقلاب بزرگ مصر با نمایش شکوهمند مردم سالاری به اثبات رساند.این بیانیه می افزاید: یقینا حرکت استقلال طلبانه مردم مصر که با اتکا به ذات احدیت و اراده و ایمان قوی در دوره جدید تحولات خاورمیانه و بیداری اسلامی مراحل تکمیلی خود را طی می کند،حاصل مبارزه فرزندان برومند همه جریان ها و گروه ها و ثمره خون شهدای این کشور می باشد و منتخب شایسته ریاست جمهوری مصر نیز به عنوان برگزیده و عصاره آحاد ملت، نقشی موثر در جهت رشد و تعالی همه جانبه این کشور و آغاز دورانی تحول آفرین خواهد داشت.وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیروزی ملت مصر در این انتخابات و ریاست جمهوری آقای محمد المرسی را تبریک گفته و با ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب این کشور، امید واثق به سعادت و پیشرفت و موفقیت های روزافزون مردم مصر در سایه تداوم و حضور پر شور در صحنه های سیاسی و اجتماعی دارد.
با صدور بیانیه ای.کمیسیون امنیت ملی هجمه‌ استکبار، فتنه و انحراف علیه سپاه را محکوم کرد.خبرگزاری فارس: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هجمه به سپاه توسط جریانات ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و فتنه‌گر را محکوم کرد.
بازار مکاره خودش آلت دست ولی فقیه می باشد . از سوی دیگر کمیسیون امنیت ملی بازار مکاره در اختیار پاسداران نفوذی  همچون پاسدار اسماعیل کوثری  و  متهم اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی علاء الدین بروجردی عراقی است که از طریق تقلب وکودتا  وارد بازار مکاره شده اند .تا که مدافع ارگان فاشیستی کودتایی پاسداران باشند . اکنون که علی توکلی نقش مداخله گرانه  و تقلبات پاسداران کودتا گر در بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم را فاش نموده است و دیگر اعتباری برای این ار گان فاشیستی کودتایی غارتگر وسرکوبگر نمانده است . برای  همین در روز پاسدار ودفاع از این ارگان دست به بازی کردن بر هم زدن چیز بد بو با چوب زده شده است تا هرچه بیشتر بوی گندش در آید و آزار دهنده شود .
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز (یکشنبه) خود بیانیه‌ای به مناسبت روز پاسدار بیانیه‌ای صادر کرد.متن این بیانیه به شرح ذیل است:سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) به حق روز پاسدار نام گرفته است.پاسداران انقلاب اسلامی این جان بر کفان همه دوران‌های سخت انقلاب اسلامی و افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس با پیروی از فرهنگ عاشورا و تبعیت از راهبرد هیهات من‌الذله حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا، مقام والای ولایت بارها نشان دادند و ثابت کردند که پاسداران بی‌ادعای ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل (ره) و دستورات مقام معظم رهبری هستند و این افتخار آنها را بس که حضرت امام (ره) در حق آنها فرمودند "اگر سپاه نبود کشور هم نبود".کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک صمیمانه اعیاد شعبانیه به یکایک پاسداران گرانقدر انقلاب اسلامی و جانبازان و ایثارگران و محکوم کردن هجمه به این نهاد مقدس توسط جریا‌ن‌های ضدانقلاب، عوامل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، انحرافی و عوامل فتنه‌گر که به دنبال انحراف افکار عمومی از بیداری اسلامی به سوی فضای سپاه‌هراسی سعی در ایجاد جنگ روانی در جامعه دارند، آمادگی خود را در دوره نهم مجلس شورای اسلامی برای ادامه حمایت همه جانبه به ویژه در امر مهم قانون‌گذاری و تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی اعلام و برای همه آنها آرزوی توفیقات الهی بیش از پیش را می‌نماید.
با اکثریت آرای اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات جوانفکر به دلیل نشر اکاذیب «مجرم» شناخته ‌شد.خبرگزاری فارس: دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: علی اکبر جوانفکر، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا به دلیل نشر اکاذیب مجرم شناخته شد.
 
این اقدام ادامه لشکر کشی های باند های مافیایی کودتاگر مدعی اصول گرا می باشد . یعنی جنگ قدرت وثروت میان علی خامنه ای وپاسداران کودتاگر وحامیان شان با رئیس جمهور و مشاوران ومعاونان و یاران نزدیک وی می باشد که متهم به جریان انحرافی شده اند.
علی اکبر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: علی اکبر جوانفکر در رابطه با شکایت نماینده حقوقی ناجا و شکایت مدعی‌العموم مجرم شناخته شده است.وی اظهار داشت: اعضای هیئت منصفه جوانفکر را در رابطه با اتهاماتش مجرم شناختند. کسائیان ادامه داد: دادگاه مدیر عامل خبرگزاری ایرنا امروز برای رسیدگی به شکایت نماینده نیروی انتظامی از جوانفکر با حضور کلیه اعضای هیئت منصفه و قضات شعبه 87 دادگاه کیفری برگزار شد که وی به دلیل تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شد.به گفته وی اعضای هیئت منصفه، جوانفکر را به دلیل اتهاماتش مستحق تخفیف ندانستند.