دروغ نامه ی کیهان شنبه 3 تیر ماه سال 1391
نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " اين شتر به كوي ليلي نمي رود !  "
 
"در آمد اصلی کشور از فروش نفت کسب  وتأمین می شود .ولی  پاسدار شریعتمداری همچون محکوم به اعدامی که داوطلب می شود هم طناب دار بر گردن خود آویزان نماید .هم چارپایه زیر پایش را بکشد . از موضع ضعف دست به قدرت نمایی پوشایی زده وادعا شده است که مقابل تحریم نفتی دست به تهدید بستن تنگه هرمز زده می شود . مشروط براینکه بلف تو خالی است .چون امکانات این اقدام را رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ندارد."
تحلیل وتفسیر  پاسدار حسین شریعتمداری در دفاع از اهداف هسته ای که رژیم بربرمنش  را به شتر کینه ورز ولجوج وعلاقمندی ووابستگی اش به پروه ی هسته ای  به کره اش تشبیه کرده که هرگز ازهم  جداشدنی نیستند. به خصوص  اینکه عضوحزب الله مهدی محمدی همکار قلم زنش که در این مورد یاددداشت روز تهیه وتنظیم می کرد به هیأت مذاکره کننده هسته ای پیوسته است که باید جور وی را بکشد وخلاء آن را پرنماید . برای همین به عنوان پیش در آمد با آویزان شدن به مثنوی مولوی یک روضه ی مبسوط خوانده است . در ادامه به دوران خاتمی رجوع کرده است که چگونه مقابل پذیرش دولت خاتمی با توقف غنی سازی یادداشت روز نویس مخالفت با این عقب نشینی تهیه وتنظیم  میی نمود .البته شهامت باز گو یا اشاره کردن به یادداشت روز دیگرش ندارد که خطاب به هیأت هسته ای خاتمی و مخالفت با ادامه ی مذاکرات هسته ای که گفت سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که توی خیابان های بغداد وبیروت تعیین تکلیف می شود.بهرحال در دفاع از پروژه ی هسته ای و اهداف نظامی آن این گونه کالبد شکافی کرده است تا در دنباله هدف خود را دنبال نماید:
"اوايل دهه 80 و در گرماگرم نخستين سال هاي چالش هسته اي كشورمان با تروئيكاي اروپايي- فرانسه، انگليس و آلمان- و چند ماهي بعد از اجلاس اكتبر 2003 تهران، طي يادداشتي با اشاره مستند به كارشكني ها و قانون گريزي هاي حريف، نتيجه گرفتيم كه چالش هسته اي غرب با ايران اسلامي فقط يك بهانه است و اين چالش را با استناد به شواهد و قرائن موجود، ادامه جنگ تحميلي دانستيم كه با تغيير شكل- و نه ماهيت- در عرصه اي ديگر كليد خورده و به جريان افتاده است. همان روزها نوشته بوديم، دست حريف از ارائه نمونه هاي قصور - FAILURE- يا تقصير - BREACH- در فعاليت هسته اي كشورمان خالي است و از سوي ديگر، تنها ملاك و معيار آژانس بين المللي انرژي اتمي در بررسي فعاليت هسته اي كشورهاي عضو NPT، موازين «فني» و «حقوقي» است، و از اين رهگذر پيش بيني كرده بوديم كه آمريكا و متحدانش پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل مي فرستند و درباره علت آن، آورده بوديم كه، ارجاع پرونده از آژانس به شوراي امنيت سازمان ملل، ميدان بررسي پرونده را از بستر «حقوقي و فني» كه تعريف شناخته شده و قابل محاسبه اي دارد به «بستر سياسي» كه معيار تعريف شده اي ندارد، منتقل مي كند تا در اين ميدان تعريف نشده به حريف فرصت مانور بدهد.آن روزها برخي از مسئولان محترم كشورمان، ابرو درهم كشيده و به كيهان اعتراض كردند كه چرا «تخم بدبيني مي افشاند!» و آقاي «گري سيك» مشاور امنيتي رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه اي كيهان را به «تندروي»! و «سنگ اندازي»! در مسير مذاكرات متهم كرد. ولي آن پيش بيني به حقيقت پيوست و آمريكا و متحدانش برخلاف بند «c» از ماده 12 اساسنامه آژانس، پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستادند و ابتدا يك بيانيه و سپس چند قطعنامه پي درپي عليه ايران اسلامي صادر كردند!   "
پاسدار شریعتمداری باوارونه گویی وعقب نشینی از موضع  مخالفت با مذاکره هسته ای مسکو که تأکید کرده بود حضور در این مذاکراه بازی در زمین دشمن است و پیش بینی شکست کرده بود .اما اکنون با وجود اینکه  همه خبر گزاری های معتبر جهانی از شکست مذاکره مسکو خبر مخابره کردند.  ولی وی با نعله وارونه زدن اعتراف کرده که شکر زیادی خورده بود . زیرا که اینکه مدعی شده که به آن مفهوم این مذاکره مسکو شکست نبود .زیرا نمایش اقتدارر ژیم فاشیستی مذهبی کودتایی بوده است.در ادامه گریز ز ده است  وبرای پیشبرد سیاست سرکوب و سانسور که مکمل جنگ قدرت وثروت باندهای مافیایی اصول گرایان کودتا گر می باشد اینگونه وعده مبارزه با گرانی در دفاع از چالش هسته ای داده است . اما نگفته  که تأثیر گذاری تحریم های  ناشی از اصرار ادامه ی  غنی  سازی اورانیوم می باشد و آن را دور زده است  :
"اگرچه مذاكرات مسكو را به مفهوم رايج آن نمي توان «شكست خورده» ارزيابي كرد ولي با جرأت مي توان گفت كه اجلاس مسكو غير از نمايش مقاومت و اقتدار ايران اسلامي و برخورد هوشمندانه و با صلابت تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان هيچ دستاورد قابل ملاحظه ديگري نداشته است و سخن اين است كه آيا همين اندازه از «دستاورد» مي تواند توجيه كننده ادامه مذاكرات و يا ادامه آن در سطح و شرايط كنوني باشد؟! يادداشت پيش روي با استناد به دلايلي كه در پي خواهد آمد، به اين پرسش، پاسخ منفي مي دهد و براين باور است كه حريف در صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران كمترين ترديدي ندارد و مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد؛ چرا؟! اول آن كه؛ با ادامه مذاكرات، چالش هسته اي عليه كشورمان را زنده نگاه مي دارد و از آن به عنوان يك «دستاويز» براي به كارگيري اهرم هاي فشار استفاده مي كند.دوم اين كه؛ حجم انبوهي از ظرفيت نظام را كه مي تواند و بايد صرف مديريت امور داخلي، برنامه ريزي در عرصه هاي مختلف، چاره انديشي براي مقابله با برخي از ناهنجاري ها- نظير مبارزه با گراني- و هدايت انقلاب هاي اسلامي منطقه شود، به چالش هسته اي اختصاص مي دهد.-اكنون به منظور اصلي اين وجيزه نزديك شده ايم و آن، اين كه، اگر مي دانيم مذاكرات از نگاه حريف، فقط يك بهانه است، چرا، بايد به حريف فرصت سوءاستفاده بدهيم؟!"
پاسدار سربازجو شریعتمداری پس از مخالفت باا دامه ی مذاکره ی هسته ای  و در دفاع از اهداف نظامی هسته ای  آویزان به جنگ 33 روزه لبنان و اسراییل شده است واز موضع  فرصت طلبی و موج سواری جنبش بیداری اسلامی منطقه علیه ی اسراییل و آمریکا واتحادیه اروپا یاد نموده است ومدعی شده چون  آمریکا در گیر وال استریت و اتحادیه ی اروپا مواجه با بحران اقتصادی است . بنابراین با ادعای کمدی که تحریم ها به ویژه تحریم نفتی نه علیه ی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی که علیه خودشان می باشد . مهمتر اینکه از موضع فرار به جلو دست به خود زنی وتهدید نخ نما شده  ی بستن تنگه هرمز مقابل تهدید نفتی اروپازده است. سپس  این چنین  ادعای کمدی قدرت نمایی کاذب و  تحقیر آمیز  کرده وگفته که آمریکا واسراییل و اتحادیه اروپا حقیرتر از آن هستند که مرتکب حماقت شوند و دست به تهاجم نظامی بزنند:
"درباره «تهديد نظامي»! و توخالي بودن آن، پيش از اين گزارش هاي مستندي داشته ايم و در وجيزه پيش روي به همين اندازه بسنده مي كنيم كه امروزه آمريكا و متحدانش، مخصوصا رژيم جعلي اسرائيل به اعتراف استراتژيست هاي بلندآوازه خود و به گواهي شواهد غيرقابل انكار موجود، ضعيف تر و حقيرتر - تاكيد مي شود حقيرتر- از آنند كه به اين حماقت محض دست بزنند. اين روزها آمريكا و اروپا با بحران شكننده و بي نظير اقتصادي، جنبش فراگير وال استريت كه موجوديت نظام سرمايه داري را نشانه رفته است، تجربه شكست هاي مفتضحانه در عراق، افغانستان، جنگ33 روزه و 22 روزه، از دست دادن عقبه هاي استراتژيك در منطقه و ده ها بحران شكننده ديگر روبرو هستند. اسرائيلي كه دو خط آبي روي پرچم خود را به نشانه سرزمين به اصطلاح موعود «از نيل تا فرات» جاي داده بود، امروزه براي در امان ماندن از يورش مسلمانان فلسطيني، به دور خود ديوار بتوني كشيده اند و... اكنون به آساني مي توان حدس زد كه حماقت حمله نظامي به ايران براي آمريكا و متحدانش چه فاجعه اي در پي خواهد داشت؟«تحريم هاي سخت تر»! اهرم ديگر آمريكا و متحدانش براي ادامه چالش هسته اي در بستر «مذاكره براي مذاكره» و اعمال فشار بر ايران اسلامي است. در اين باره ضمن آن كه به قول وزير خزانه داري آمريكا، در دنياي اقتصاد آزاد، تحريم كشوري با گردش پولي سالانه نزديك به 200 ميليارد دلار و حضور رقباي غيراروپايي و غيرآمريكايي امكان پذير نيست و علاوه بر اين كه ايران تاكنون با 161 تحريم روبرو بوده و هست و كشورهاي اروپايي و آمريكايي با وجود بحران بي سابقه اقتصادي، ضربه بيشتري از تحريم ايران دريافت مي كنند و ده ها گفتني ديگر. جمهوري اسلامي ايران بر اين اساس و با استناد به اين فصل از حقوق بين الملل، مي تواند در واكنش به قطعنامه اتحاديه اروپا از حق «مقابله به مثل» استفاده كند و تنگه هرمز را به روي نفتكش هايي كه براي كشورهاي اروپايي تحريم كننده محموله نفتي حمل مي كنند، ببندد. توضيح آن كه كشورهاي اروپايي يا هر كشور ديگري مجاز به خريد يا نخريدن نفت ايران است ولي قطعنامه اتحاديه اروپايي تاكيد و تصريح دارد كه اين اقدام براي مقابله با جمهوري اسلامي و اعمال فشار بر اين كشور تهيه و تصويب شده است بنابراين جمهوري اسلامي ايران نيز حق دارد در واكنش به اين اقدام خصمانه از حق قانوني خود براي مقابله به مثل استفاده كند"
در خاتمه اینکه سر بازجوی وارونه گوی برای منکر شدن که تحریم ها موجب ورشکستگی اقتصادی نشده است . همینطور سبب رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری وتعطیلی کار خانه ها وواحد ها تولیدی واخراج و بیکار شدن کار گران نشده است .در صورتی که روزانه گزارشات گوناگون از تجمعات اعتراضی کارگران می شود . طوری که برای کنترل فضای ا نفجاری جامعه نیروی انتظامی وگشت ارشاد مجبور ند که طرح های زنجیره ای مبارزه با بی حجابی همراه با مبارزه با بشقاب های ماهواره ای وجمع آوری آن اجرا کنند .تازگی هم طرح های مبارزه ی سرکوبگرانه با معتادین وزنان تن فروشان خیابانی هم اضافه شده است .مهمتر اینکه در آمد اصلی کشور از فروش نفت کسب  وتأمین می شود .ولی پاسدار شریعتمداری همچون محکوم به اعدامی که داوطلب می شود هم طناب دار بر گردن خود آویزان نماید .هم چارپایه زیر پایش را بکشد . از موضع ضعف دست به قدرت نمایی پوشایی زده وادعا شده است که مقابل تحریم نفتی دست به تهدید بستن تنگه هرمز زده می شود . مشروط براینکه بلف تو خالی است .چون امکانات این اقدام را رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ندارد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/910403/2.HTM
دروغ نامه ی کیهان شنبه 3 تیر ماه سال 1391
 اين شتر به كوي ليلي نمي رود ! (يادداشت روز)