گزیده خبر های 4 تیر 91 – قسمت -3
رانت103ميلياردي واردات هزار دستگاه خودرو
تورم وگرانی همراه با فقر وبیکاری هرروز دامنه اش  گسترده تر می شود . ولی از یک سو در رأس هر باشگاه فوتبال یک پاسدار یا سردار قرار گرفته است . از طرف دیگر  با پیروی کور کورانه از غرب  که بازیکن خرید وفروش می شود وپول های گنده دستمزد به بازیکنان یا مربی ها داده می شود . در رژیم ضد بشری فاشیستی کودتایی آخوندی هم این شیوه دنبال می شود .چون فضای غارتگری وجود دارد. 
مهر: محمدرضا رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس (رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور) اخيرا در يك برنامه زنده تلويزيوني درباره اهداي خودروهاي گران قيمت وارداتي (لوكس) به برخي بازيكنان اين باشگاه گفته است: "بله، به بازيكنانم ماشين دادم اما بخشي از قرارداد‌هايم را به جايش ماشين دادم. من 1000 دستگاه ماشين قرار است وارد كنم. حالا هر كاري كنم، مي‌گويند دارد از رانت استفاده مي‌كند." اين روز‌ها كه ماجراي اهداي خودروهاي لوكس چون بي.‌ام. و و بنز براي جذب برخي بازيكنان سر‌شناس و ملي پوش در تيم فوتبال پرسپوليس در رسانه‌هاي ورزشي جنجال‌ساز شده است، بررسي اظهارات اخير رويانيان از مباحث اقتصادي مي‌تواند اين ماجرا را رازگشايي كند. اگر فرض بر اين بگيريم كه هر خودروي لوكس وارداتي به صورت متوسط 100 ميليون تومان باشد، مبلغ مورد نياز براي واردات 1000 دستگاه خودرو 100 ميليارد تومان مي‌شود. باتوجه به اينكه خودروهاي لوكس هم مشمول ارز دولتي مي‌شوند، حالا ميزان رانتي كه از محل قيمت آزاد و دولتي ارز حاصل مي‌شود، را به راحتي مي‌توان محاسبه كرد. برهمين اساس، براي واردات 1000 دستگاه خودروي لوكس وارداتي ـ به طور متوسط هر كدام 100 ميليون تومان ـ با ارز دولتي 1226 توماني، بيش از 6/122 ميليون دلار ارز مورد نياز خواهد بود كه در صورت هماهنگي با بانك مركزي از كانال‌هاي دولتي، خيلي راحت مي‌تواند تخصيص يابد و با پاسخ‌هاي "نه" مواجه نشود. حال اگر قيمت ارز در بازار آزاد را حدود 1800 تومان درنظر بگيريم، ارز مورد نياز براي واردات 1000 خودروي لوكس 180 ميليون دلار مي‌شود. در اين صورت، رانتي كه فقط از واردات 1000 خودروي 100 ميليون توماني نصيب واردكنندگان آن مي‌شود، چيزي حدود 57 ميليون و 400 هزار دلار مي‌شود. درصورت ضرب اين رقم با نرخ 1800 توماني ارز در بازار، رقم 103 ميليارد و 320 ميليون تومان حاصل مي‌گردد كه مبلغ كل رانت ايجاد شده از اين محل است
پاي مجلس هم به ريخت‌وپاش فوتبال بازشد
مگر امکان دارد که هر جا امکان پول وغارت گری وجود داشته باشد. آنگاه سر وکله ی پای مفت خوران و باندهای چپاول گر ان  پیدا  نشود . بنابراین بازار مکاره وارد سهم خواهی  از این چپاول گری شده که مورد اعتراض واقع شده است .چون منتقد سهمی نصیبش نشده وسرش بی کلاه مانده است؟ 
نماينده شهرضا در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر شاهد هزينه‌هاي سنگين در زمينه جذب بازيكنان فوتبال هستيم كه مجلس جلوي ريخت و پاش‌هاي بي‌رويه در فوتبال را مي‌گيرد. به گزارش مشرق، "عوض حيدرپور" با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين اهداف مجلس نهم نظارت در زمينه‌هاي مالي و اقتصادي در حوزه‌هاي مختلف است. اين مسئول ادامه داد: براساس قانون تمام مصوبات مجلس شوراي اسلامي براي سازمان تربيت بدني بايد از سوي وزارت ورزش و جوانان اجرايي شود. نماينده شهرضا در مجلس با تشريح وضعيت هزينه‌هاي بي‌برنامه در فوتبال كشور افزود: در حال حاضر شاهد بروز برخي ريخت و پاش‌هاي بي‌رويه در حوزه جذب بازيكن از سوي تيم‌هاي فوتبال هستيم كه بي‌شك نمايندگان مجلس بايد بر اساس وظيفه در اين حوزه وارد شوند. وي با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب در زمينه جلوگيري از بي‌انضباطي مالي در ديدار با نمايندگان مجلس نهم ابراز داشت: برخي پول‌هاي پرداختي در فوتبال خارج از عرف و قانون بوده و نيازمند نظارت جدي از سوي نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است. حيدرپور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش محسوس بودجه ورزش نسبت به سال گذشته متذكر شد: نظر نمايندگان مجلس در زمينه محل هزينه بودجه ورزش اين بود كه بودجه‌ها در دستگاه‌هاي اجرايي و در راستاي توسعه اماكن ورزشي استفاده شود. اين مسئول در پايان اذعان داشت: بر اين اساس در وزارت آموزش و پرورش بيش از يك هزار استخر و سالن سرپوشيده ورزشي در سطح مجموعه‌هاي آموزشي احداث مي‌شود.
دستگیری 4 تبعه ژاپنی به اتهام تولید و ترانزیت موادمخدر
 این دستگیری وپرونده سازی بی ربط نفت وتحریم آن نیست .یعنی اتباع ژاپن گروگان گرفته شده است تا برروی ژاپن آورده شود که تحریم نفت را اجرا نکند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه روزانه 612 پرونده مرتبط با موادمخدر در کشور تشکیل می شود، گفت: پلیس به طور میانگین روزانه یک تن و 75 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط می کند.به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مویدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری همچنین  از دستگیری 4 تبعه ژاپنی به اتهام تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد و افزود: این 4 نفر امسال هنگامی که قصد ترانزیت مواد مخدر به خارج از کشور را داشتند توسط ماموران دستگیر شدند. خوشبختانه دیگر ترانزیت مواد مخدر صنعتی از کشورمان به جنوب شرق آسیا کاهش یافته است و این مسیر به یک مسیر قرمز و کاملا خطرناک تبدیل شده است.
بیش از 10 هزار نفر بخاطر سیگار کشیدن در اتومبیل، پرتای شی به بیرون و استفاده از تلفن همراه جریمه شدند
 سیاست توبره وآخور خوری یا یک تیر ودو نشان زدن این طرح اجرا می شود  زیرا که هم طرح رعب ووحشت دنبال شده است .هم اینکه رانندگان خود رو ها باا ین بهانه سر کیسه می شوند .
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از روز شنبه گفت: بر اين اساس در نخستين روز اجراي اين طرح با بيش از 10 هزار راننده متخلف برخورد شده است.سردار حسين رحيمي روز يكشنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ماده 180 قانون آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي افزود: براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي، دخانيات استعمال كنند يا خوراكي يا آ‌شاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود ممنوع است. وي عدم مشاهده بموقع خطر، عدم امكان عكس‌العمل بموقع و فوري از سوي راننده‌، افزايش احتمال تصادفات، حواس پرتي راننده، آلودگي محيط زيست و بدآموزي براي فرزندان را از جمله پيامدهاي عدم رعايت اين بند از قانون عنوان و تصريح كرد: متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.رييس پليس راهور تهران با اشاره بررسي ‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي در اين خصوص گفت: براين اساس طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از روز شنبه در سطح پايتخت به طور جدي به مرحله اجرا گذاشته شده است و بر اين اساس در نخستين روز اجراي اين طرح با حدود 8 هزار راننده‌اي كه در پشت فرمان نسبت به استعمال سيگار اقدام كرده بودند و حدود دو هزار و 500 راننده‌اي كه نسبت به پرتاب زباله از خودرو اقدام كردند برخورد شده است.وي به ايسنا گفت: براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال و خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن در حين رانندگي 200 هزار ريال براي رانندگي جريمه به همراه دارد.رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10 درصد مهمترين علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادفات بوده كه مهمترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و ... بوده است و بر اين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي آغاز شده است و از روز شنبه نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستوركار ماموران پليس راهور پايتخت قرار گرفته است.وي با اشاره به اين كه در نخستين روز اجراي طرح بيشتر تلاش شد تا نسبت به تذكر به رانندگان متخلف اقدام شود خاطرنشان كرد: اجراي اين از امروز به طور جدي پيگيري شده و بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد مي‌كنيم. 
دلار آزاد 1904 تومان شد
بازتاب ادعای مضحک و وارونه ی که تحریم ها اثر ندارد .یا تهدیدی که پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری  که در یادداشت روز خود روز گذشته  در دفاع از اهداف هسته ای وتحریم نفت تهدید کرده بود که رژیم فاشیستی مذهبی حق خود می داند تا تنگه هرمز را ببندد .  اما قبل از بسته شدن این تنگه که امکان بسته شدنش وجود ندارد ولی موجب افزایش قیمت دلار شده است و پیآمد آن تورم وگرانی بیشتر است.
قیمت دلار امروز یکشنبه در بازار تهران به 1904 تومان - تاکنون- رسیده است.به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که در روزهای اخیر روند افزایشی را تجربه می‌کند، امروز یکشنبه در بازار تهران به 1904 تومان رسیده است. در همین حال، امروز در بازار آزاد قیمت یورو 2387 تومان و پوند 2975 تومان است.همچنین قیمت سکه تمام طرح قدیم امروز یکشنبه 705 هزار تومان، طرح جدید 700 هزار تومان، نیم سکه 350 هزار تومان و نیم سکه 185 هزار تومان شده است.هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار تهران به 71 هزار و 780 تومان نزدیک شده، این در حالی است که هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1573 دلار گزارش شده اس
سرعت غني سازي در ايران 3 برابر شده
آیا امکان دارد که با این اعتراف که سایت مشرق  سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری به سرعت 3 برابر شدن سرعت غنی سازی کرده است . بازهم از موضع فرار به جلو ادعا نمود که هدف پروژه ی هسته ای نه نظامی که مسالمت  آمیز است. بد تر اینکه بازهم ادعا شود که تحریم ها اثر ندارد؟ 
مشرق: كارشناسان آمريكايي در گزارشي به كنگره اذعان كردند خرابكاري و حمله ويروسي 3 سال پيش به تأسيسات اتمي ايران (ويروس استاكس نت) بي‌فايده بوده و در مقابل ايران بر سرعت غني‌سازي اورانيوم افزوده است. اين گزارش در حالي به كنگره آمريكا ارائه شد و بخش مختصري از آن به رسانه‌ها راه يافت كه شبكه رسانه‌اي غرب طي يك سال گذشته تبليغ پرحجمي را براي بزرگ نمايي اثر حملات ويروسي انجام داده بودند. در اين تبليغات اذعان شده بود كه دستور خرابكاري سايبري از زمان دولت بوش صادر و سپس در دولت اوباما پيگيري شده بود. اما اكنون گزارش رسمي كارشناسان به كنگره حاكي از آن است كه جنجال رسانه‌اي تعمدي در اين باره، انباشته از بلوف و فريب بوده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه كارشناسان در گزارش روز چهارشنبه به يكي از كميته‌هاي مجلس نمايندگان اعلام كردند: تلاش ايران براي غني سازي اورانيوم در 3 سال گذشته سرعت گرفته و خرابكاري اينترنتي از طريق ويروس استاكس نت نتوانسته سرعت اين روند را كاهش دهد. استفن ردميكر از مركز سياستگذاري دوحزبي واشنگتن (Bipartisan Policy Center) گفت: برپايه يافته‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ايران سه هزار كيلو و 345 كيلو گرم اورانيوم با غناي 3 و نيم درجه توليد كرده است! وي گفت: "بيش از 9 هزار سانتريفيوژ 158 كيلوگرم اورانيوم با غناي 3 و نيم درصد را در طول يك ماه توليد كرده‌اند كه اين سرعت سه برابر سرعت توليد در مقايسه با اواسط سال 2009 است، يعني درست زماني كه ويروس استاكس نت به برنامه اتمي ايران حمله كرده بود." وي نتيجه گرفت سرعت غني سازي اورانيوم "سه برابر زمان قبل از حمله ويروس استاكس نت است كه بسياري تصور مي‌كردند به برنامه لطمه زده و آن را فلج كرده است. حمله ويروس استاكس نت به برنامه هسته‌اي ايران در سال 2010 ميلادي فاش شد. به نوشته نيويورك تايمز، باراك اوباما، رئيس‌جمهور كنوني و جرج دبليو بوش، رئيس‌جمهور پيشين آمريكا با استفاده از ويروس استاكس نت براي تخريب برنامه هسته‌اي ايران موافقت كرده بودند. اين روزنامه در اين باره نوشته بود، استاكس نت، ويروسي كه با همكاري اسرائيل ساخته شد، در تأسيسات اتمي نطنز اختلال ايجاد كرد، اما بعدها اين ويروس به صورتي ناگهاني به خارج از ايران گسترش پيدا كرد و وارد سيستم‌هاي كامپيوتري كشورهاي ديگر شد. آمريكايي‌ها و محافل صهيونيستي اكنون بنابر نوشته برخي مطبوعات غربي نگرانند كه حملات ويروسي مانند بومرنگ به زمين خود آنها برگردد