گزیده خبرهای 9 تیر 91. قسمت -3
مصر عليه خبرگزارى فارس شکایت می کند
 گزارش دروغ از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس عجب تبدیل به  سناریوی مسأله سازی  شده است .آنگونه که به جای زیر ابرو بر داشتن چشم کور شده است . چونکه پخش خبر دروغ گفتگو با محمد مرسی نه اینکه موجب ایجاد رابطه با مصر نشد ،بلکه منتهی به شکایت از سوی مصر بدلیل گزارش دروغ شده است . از سوی دیگز بهانه ی لازم برای خبر گزاری و رسانه های دولتی برای ماتنور تبلیغاتی علیه خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فاریس شده است.
ایرنا : به گزارش خبرنگار ایرنا در مصر ، دكتر یاسر علی سخنگوی رسانه ای دفتر رییس جمهوری منتخب مصر اعلام كرد كه علیه خبرگزاری فارس به دلیل انتشار یك گفتگوی ساختگی با محمد مرسی رییس جمهوری، اقدامات قانونی اتخاذ خواهد كرد.به گفته خبرگزاری رسمی مصر ' الشرق الاوسط'سخنگوی مزبور گفت:این گفت و گو،ساختگی و بطور كامل بی پایه و اساس است.طی دو روز گذشته انتشار مصاحبه خبرنگار فارس در قاهره با رییس جمهوری منتخب مصر، واكنش های تند مقام های این كشور را در پی داشته است.به نظر می رسد در شرایط جدید منطقه و همچنین جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی،هرگونه اقدام شتابزده و بدون تامل و تعمق در سطح رسانه های داخلی،بهانه را در اختیار رسانه های وابسته به جریان های غربی و صهیونیستی قرار داده تا آنها در گام هایی هدفمند،امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را هدف هجمه رسانه ای قرار دهند.البته به موازات این تلاش ها،متاسفانه برخی رسانه های وابسته به جریان اقتدارگرا،موج سنگینی از تبلیغات مسموم علیه خبرگزاری رسمی كشور(ایرنا)،را به دلیل افشای غیر واقعی بودن گفت و گوی محمد مرسی با سایت خبری فارس،آغاز كرده اند.توجه جدی رسانه های داخلی به صداقت،رعایت اصول و اخلاق حرفه ای،بطور قطع منفعت و امنیت ملی را به صورت حداكثری تامین خواهد كرد و در نهایت به تسهیل و تسریع در فرایند سیاست خارجی كشورمان در مواجهه با مسایل و تحولات منطقه،منجر خواهد شد و همه رسانه های داخلی نیز موظف هستند كه در این مسیر گام بردارند.
استاندار بوشهر رسانه های منتقد خود را بی پدر و مادر خواند.
این بیچاره خطایی مرتکب نشده است  جز اینکه هم اصالت فرهنگ خانوادگی اش را حفظ نموده است . هم اینکه ذوب شدگی در ولایت والگو  قرار دادن گفتار گفتمان  اصول گرایی را مراعات واثبات کرده است .  چونکه همین استاندار بوشهر قبلاً فتوا یا طرح تفکیک جنسیتی کارکنان در ادارات بوشهر را صادر  ودستور  اجرای آن را داده بود که  هیچ دستگاهی نباید منشی زن داشته باشد  . چونکه منشی خانم برای مدیران بوشهری ممنوع وخلاف یا حرام است. زیرا که وحشت دارد صحنه آن رئیس دانشگاه زنجان  در دفترش و دختر دانشجو تکرار شود و بیشتر موجب گلاب زدن شود.
نسیم جنوب : استاندار بوشهر که به شدت از سوی رسانه های استان به جهت اجرائی نشدن مصوبات سفرهای هیئت دولت به بوشهر مورد انتقاد قرار گرفته است، در یک ادبیات غیر معمول در شورای اداری بوشهر، رسانه های منتقد استان بوشهر را بی پدر و مادر خطاب کرد.به گزارش سایت نسیم جنوب، محمدحسين جهان بخش در این جلسه که با حضور مدیران برگزار شده بود، در پاسخ به انتقاد نماینده بوشهر از گرانی نان، به دفاع از این موضوع پرداخت و خطاب به مديركل صنعت و تجارت استان گفت:  آناليز نرخ نان استان ها را به همه رسانه ها از جمله سايت هاي  بي پدر و مادري كه در اين خصوص گزارش خلاف منتشر كرده اند ارسال شود تا اطلاع پيدا كنند كه گران ترين نان در بوشهر نيست.جهانبخش که به نظر می رسید حسابی از سایت های اطلاع رسانی استان بوشهر عصبانی است در ادامه جلسه يك بار ديگر برخي رسانه هاي منتقد عملكردش را "سايت هاي بي پدر و مادر" معرفي كرد. وی گفت: به جرم اينكه جهان بخش در مواردي پا در عرصه فرهنگي گذاشته و تذكر درباره حجاب داده، برخي سايت ها طوري جلوه مي دهند كه انگار استاندار تنها به موي زنان گير مي دهد و كارهاي اجرايي را رها كرده است.وي افزود: درباره آن سايت هاي بي پدر و مادري كه مي نويسند مصوبات سفر اول رياست جمهوري در استان اجرا نشده، با قدرت عرض مي كنم در خصوص مصوبات آن سفر جزو 5 استان برتر هستيم، چون 98 درصد اجرا و 80 درصد به بهره برداري رسيده است؛ اگر مردند اين را بنويسند.وي در اظهار نظری عجیب افزود: مصوباتي هم كه اجرا نشده، احتمالا در سفر چهارم دولت به استان حذف مي شود، چون حتما موانع قانوني و اعتباري داشته كه پس از 3 سفر هنوز انجام نشده است.وي ادامه داد: در خصوص مصوبات سفر دوم دولت به بوشهر نيز جزو 10 استان برتر بوده ايم، اما درباره مصوبات سفر سوم هنوز مقايسه اي نداريم.وي با بيان اينكه برخي سايت ها فقط منتظرند موارد ضعف را ببينند و منعكس كنند، خواستار برخورد با اين آنها شد و گفت: من تمايلي ندارم وارد پاسخگويي اين مسايل شوم و انگار كسي هم جلودار اين سايت ها نيست، اما انتظار داريم ارشاد و دستگاه قضايي با عواملي كه در برخي سايت ها ذهن افكار عمومي را مشوش مي كنند برخورد كنند.بیان این سخنان در حالی است که بسیاری از رسانه های استان بوشهر معتقدند که استاندار به جای پرداختن به مشکلات استان و تلاش برای اجرایی نمودن مصوبات مهم سفرهای هیئت دولت به بوشهر از جمله راه آهن بوشهر – شیراز، تکمیل استادیوم 15 هزار نفری بوشهر، اجراي مصوبه بكارگيري 50 درصد نيروهاي بومي در مشاغل نفت و گاز در پارس جنوبي، احداث بزرگ راه بوشهر – شيراز، ايجاد دانشگاه صنعتي استان، راه اندازي تالار فرهنگي چند هزار نفري بوشهر، راه اندازي دانشكده معماري در بافت قديم، ايجاد دهكده دانايي علم و فن آوري خليج فارس در بوشهر، راه اندازي ماشين سازي مدرن در بوشهر، تكميل راه چهار خطه كنار تخته – دالكي، انتقال دفاتر شركتهاي نفتي و گازي به بوشهر، احداث فرودگاه جدید بوشهر، آزاد سازی زمین های نظامی و... به مسایل حاشیه ای پرداخته و توسعه استان بوشهر را دچار رکود نموده است.
 "سپاه حافظ انقلاب اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی جهان است"
بدلیل اینکه اهداف نظامی هسته ای آشکار شده است و تحریم نفتی هم قطعیست . بنابراین دیگر امکان حرکت در سایه و از حاشیه امنیتی کامل بر خوردار بودن برای ارگان فاشیستی پاسداران کودتا گر باقی نمانده است .برای همین براین مجبور به اعتراف شده است. چون که پس از اجرای دو کودتای خزنده وعلنی در سوم تیر 84 و 22 خرداد 88  این ارگان فاشیستی همکاره شده است وخامنه ای هم مترسک تبلیغاتی وانتقال دهنده ی اهداف پاسداران کودتا گر می باشد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی جهان است.به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا ،  بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه مرند اظهار کرد: انعطاف‌‌پذیری سپاه به عنوان یک ویژگی بارز موجب شده این نهاد از آغاز تاسیس تاکنون هوشمندانه و مقتدرانه در هر عرصه‌های مختلف نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از تمام شدن جنگ تحمیلی حضور مقتدرانه سپاه و بسیج به فرماندهی کل قوا در مراحل مختلف صحنه‌های سیاسی، دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی کشور  وارد و به خوبی ایفای نقش کند.
کشف 14 هزار‌لیتر مشروبات‌الکلی در چالوس
چرا گفته نمی شود که چه میزان مشروبات الکی نه سالیانه که روزانه از طریق اسکله های غیر مجاز  پاسداران کودتاگر در بنادر جنوب کشور همراه با کالاهای قاچاق ومواد مخدر وارد  کشور می شود . سپس درون کشور توزیع وپخش می شود؟
نبی محسنی  دادسرای انقلاب اسلامی چالوس در مصاحبه با مهر  از کشف سه هزار و 905 لیتر مشروبات الکلی داخلی و سه هزار و 106 قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 217 دستگاه رسیور، سه هزار و 669 فقره دیش و چهار هزار و 23 فقره ال‌ام ‌بی کشف و ضبط شد.محسنی اظهار داشت: 9 مورد پرونده پارتی شبانه در سال گذشته تشکیل و در این راستا 89 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
قطع درختان جنگل ابر با مصوبه دولت
بالاخره باید سیاست 33 ساله چوب حراج بر منابع وذخایر کشور زدن وسرمایه ملی بهدر دادن از سوی دولت ساده زیست وعدالت محور اصول گرا یک طوری نشان داده شود که با شدت این سیاست دنبال می شود.
به گزارش جهان عیرضا اورنگی ظهر امروز در نشت خبری که در محل مرکز علمی، کاربردی هاشمی‌نژاد جهاد کشاورزی برگزار شد؛ در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که در ارتباط با ماجرای قطع درختان جنگل ابر سوال پرسید، اظهار کرد: مصوبه دولت بود و هیچ حرفی برای گفتن ندارم و نمی‌خواهم چیزی بگویم اگر سوالی دارید از رئیس سازمان محیط زیست بپرسید.رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به این سوال که عدم پاسخ گویی شما به عنوان یکی از متولیان حاکمیتی سبب بوجود آمدن شایعاتی در این خصوص می‌شود، افزود: برخلاف آنچه که به شما در ارتباط با تعداد قطع درختان این جنگل گفته شده تنها ۴۴۰ اصله درخت قطع شده است.اورنگی در پاسخ به این سوال که چه الزامی برای کشیدن جاده در میان جنگل ابر بود، بیان داشت: مصوبه دولت بود.وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه زمین‌خواری بعد از احداث جاده در این محل قوت نمی‌گیرد، گفت: خیر، اما در این باره متولیان دیگر جوابگو بوده‌اند من حرفی نمی‌زنم.اورنگی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا شما هیچ اختیاری در مقابل مصوبه دولت نداشتید، افزود: من حتی همین را هم نباید به شما می‌گفتم.
بازداشت مسئول سایت محافظه کار «قیام یاران ولایت در قم»
ادامه ی رقابت واختلاف وجنگ قدرت وثروت در کشور مدعی امن و آزاد تر ین کشور جهان به جایی رسیده است که اکنون در پرتو تقویت سانسور مسئول سایت قیام یاران  ولایت  یا ذوب شدگان در قم بازداشت شده است.
به گزارش  فارس، محسن شیرازی از همراهان حجت‌الاسلام جهان‌شاهی و از طلاب عدالتخواه قم است که از 9 ماه گذشته مسئولیت هماهنگی و تبلیغات برنامه‌‌های جریان عدالتخواه مردمی را برعهده داشته است.وی که 19 سال سن دارد همزمان با آغاز پیاده‌روی عدالتخواهان در شهرهای تهران و قم سایت «قیام یاران ولایت» را برای اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های عدالتخواهانه راه‌اندازی کرده است.در پی دستگیری شیرازی حجت‌الاسلام  علیرضا جهان‌شاهی معروف به طلبه سیرجانی و جمعی از طلاب عدالتخواه با تجمع در مقابل دادگاه ویژه روحانیت قم خواستار آزادی وی شدند.