3خبر مردمی در مورد نقش کوبلر و مزدور وابسته به وزارت بد نام اطلاعات علیه ی مجاهدین اشرف و بازداشت برگشتی ها . 26 خرداد 91.
بر اساس خبر در یافتی از داخل کشور  که شامل 3 خبر است . یکی اینکه گفته می شود که نقش دلالی وکوپلر به جایی رسیده است که در مدت اقامت خود در هتل لاله تهران  برخی از اعضای خانواده هایی که فرزندان شان در اشرف ولیبرتی می باشند بدیدار وی برده شدند تا وی  به اینان دیکته کند برای بازگشت فرزندان شان به ایران با ید نامه بنویسند .
همچنین  خبر بعدی چنین است که گفته می شود یکی از عوامل به خدمت وزارت بد نام اطلاعات در آمده که  زنی حدود 50 ساله و چاق است و در معرکه گردانی های ضد مجاهدین جلوی اشرف فعال بوده است .مأموریت دارد که در داخل کشور به خانواده های شناخته شده که به نظر می رسد فرزندانی در اشرف و لیبرتی دارند رجوع کند و با معرفی کردن خود به نام صدیقه  با فشار وتهدید مادران را وادار می کند که  باید نامه ای بنویسند وخواهان بازگشت فرزندان شان  به ایران شوند . البته در  برخورد  با مادری  با موضع منفی مواجه شده است چون گفته من فرزندی ندارم که در اشرف باشد و مزاحم من نشو چون من بیمارم، ولی این مزدور تأکید کرده که تو فرزندی داری که 30 سال است با مجاهدین است ومی دانیم که در عراق می باشد .
بالاخره مورد  سوم اینکه گفته می شود آن تعدادی که پس از تهاجم جنگی جنایت علیه ی بشریت 6و 7 مرداد 88 به اشرف ربوده سپس از طریق صلیب سرخ جهانی به ایران بر گردانیده شده بودند .برای اینکه جنبه ی تبلیغات یا دام برای تشویق بقیه به بازگشت باشد که گویا حاکمان ایران به ویژه دستگاه وزارت بد نام اصلاحات به اینان کاری ندارند . زیر نظر بودند ولی باز داشت نشده بودند . اما تازگی به اتفاق  اعضای خانواده های شان بطور پنهانی  باز داشت شده اند . یکی از اینان احد نام دارد که قبل از بازگشت به ایران مدت 18 سال نزد مجاهدین در عراق بوده است . وی که بازداشت و  به اوین برده شده و پس از بازداشت هیچ خبری از وی نمی باشد .
بنابراین اکنون بیشتر مشخص می شود که نقش کوبلر چیست؟زیرا وی نه نماینده ی سازمان ملل برای پیگیری انتقال مجاهدین اشرف به لیبرتی سپس فراهم شدن شرایط انتقال شان به کشورهای غربی نیست، بلکه  وی مأموریت دارد تا اشرف تخلیه و  تعطیل  وشرایط بازگشت مجاهدین به ایران یا زندان اوین  هموار شود.