گزیده خبرهای 7 تیر 91
 
عضو بنیانگذر سپاه پاسداران فاشیستی که سابقه همکاری در وزارت ترور وجاسوسوسی امور خارجه دارد .همینطور  سابقه ی همکاری با  پاسدار حسین شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان دارد . اکنون برای اینکه درر استای جنگ قدرت وثروت همسو با منتقدان دولت ورئیس جمهور وپاسداران کودتاگر  شده باشد  . اکنون برای توجیه شکست مذاکرات هسته ای استانبول وبغداد و مسکو نوک حمله را مواجه نهاد ریاست جمهوری کرده است .
فرارو- وزارت خارجه عملا در هیچ یک از امور تصمیم گیرنده نیست و دقیقا در این دوره کلیه تصمیمات در خارج از وزارت خارجه و در نهاد ریاست جمهوری و بدون ملاحظات کارشناسی وزارت خارجه اتخاذ می شود.دکتر جواد منصوري معاون اسبق وزارت خارجه و سفير سابق ايران در چين با بیان مطلب بالا در گفتگو با فرارو دیدگاه خود درباره عملکرد وزارت خارجه را چنین بیان داشت.•    سفر آقای رئیس جمهور به برزیل یک سفر بین المللی بود و نه یک سفر دوجانبه. در سفر بین المللی رسم نیست که مقامات کشور میزبان به استقبال بیایند. البته ممکن است کشوری این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهد و مقامی از وزارت خارجه آمده و استقبالی انجام دهد. •    یا درباره ملاقات باید گفت که برزیل میزبان قریب به 180 کشور بود و رئیس جمهور این کشور نمی تواند با همه مهمانان خود ملاقات کند. لذا باید به این مسئله دقت کرد. •    البته من در مواردی دیدم که رعایت عرف دیپلماتیک و حیثیتی صورت نمی گیرد. متاسفانه استدلال آقایان این است که ما با دیگران رفتار صمیمانه و دوستانه ای داریم و به همین دلیل مثلا با هرکسی که از ما بخواهد عکس می گیریم. در حالی که این برخورد به هیچ وجه برخورد درستی نیست.•    وزارت خارجه به جای آنکه افکار عمومی داخل را دقیقا روشن و مسائل مختلف را تبیین کند، به نوعی با توجیه و اهمال رفتار کرده و گویا خود را موظف به پاسخگویی نمی داند؛ لذا این امر یکی از اشتباهات وزارت خارجه است. •    از سوی دیگر تعدادی از دولت ها هستند که با توجه به شرایطی که وجود دارد بعضا حتی می توان گفت که با ایران غیرقانونی برخورد می کنند. فرضا آنچه که باید از حقوق کنسولی درباره ایران عمل کنند؛ انجام نمی دهند. البته ایران هم باید محکم با این قضایا برخورد کند و به طور جدی مطالبه داشته باشد و حتی اگر لازم باشد به عمل متقابل دست بزند. اما در عین حال بدلیل نگرانی از اینکه ممکن است این عمل متقابل ادامه پیدا کند معمولا در این موضوعات مماشات می شود. •    از سوی دیگر با توجه به انتظارات مردم، وزارت خارجه باید نسبت به مسائل کلی جهان تحلیل هایی برای مردم داشته باشد و آنها را کاملا روشن کند. اکنون عملا بیانیه و حتی مصاحبه های مطبوعاتی وزارت خارجه ما به گونه ای نیست که مطلبی را برای مردم روشن کند. از این رو مردم ما گلایه دارند و به نوعی معترض هستند.•    نکته ای که وزارت خارجه ما به خصوص در یک دهه گذشته و به ویژه در چند سال اخیر به شدت از آن رنج می برد این است که از یکسو وظایف وزارت خارجه در دستگاههای دیگر پخش شده است و از سوی دیگر وزارت خارجه عملا در هیچ یک از امور تصمیم گیرنده نیست و دقیقا در این دوره کلیه تصمیمات در خارج از وزارت خارجه و در نهاد ریاست جمهوری و بدون ملاحظات کارشناسی وزارت خارجه اتخاذ می شود.•    وزارت خارجه در چند سال اخیر در واقع یک مدیریت مسئول و مستقل نداشته است. در سال های اخیر تعداد زیادی بیرون از وزارت خارجه به دستگاه دیپلماسی کشور تحمیل شده اند. بنابراین طبیعتا این دستگاه دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت. چرا که افراد مجرب، باتجربه و کارآمد را از وزارت خارجه کنار گذاشته و افراد غیرکارآمد را جذب کرده اند.
چطور این آخوند پیر خرفت که طوطی دست آموز ولی فقیه می باشد تا کنون در حال کماء بوده است آنگونه که خلاف این اعتراف جدیدش باور داشت وبطور علنی از رئیس جمهور و دولت  در خطبه های نماز جمعه های تهرانش حمایت می نمود وبد وبیراه به منتقدانش می گفت. ولی اکنون خواب نما شده وکشف کرده است که رشوه خواری در کشور بیداد می کند .در صورتی که خود وآقازده اش جزو رانت خوران ورشوه بگیران وا0تالاس گران وصاحب ثروت های باد آورده هستند؟
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ است، گفت:‌ متاسفانه به این واجب الهی کمتر عمل می‌ شود.  آیت ‌الله احمد جنتی ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در مهدیه رشت برگزار شد، افزود: دشمنان اسلام همان قدر با رهبر معظم انقلاب دشمنی دارند که در صدر اسلام با حضرت علی (ع) دشمنی داشتند.وی همچنین اظهارداشت: اسلام همه جا در تیررس اهداف دشمنان قرار دارد و وهابیت با فعالیت گسترده خود در صدد متزلزل کردن عقاید شیعیان استدبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه همه ملت ایران باید سعی کنند تا شیاطین بر آنها مسلط نشوند، گفت: رشوه ‌خواری و رباخواری به صورت علنی و غیرعلنی در جامعه بیداد می ‌کند اما خداوند حافظ و پشتیبان این جامعه اسلامی استوی در ادامه به خوش زبانی و خوشرویی مسئولان در رفتار با ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: مدیریت بد در جامعه مانع پیشرفت است.آیت الله جنتی همچنین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کمرنگ عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه به این واجب الهی کمتر عمل می‌ شود و مسئولان باید بیش از پیش به خصوص در باب حجاب به فریضه مزبور توجه ویژه ‌ای داشته باشند.وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: افزایش تولید منجر به اشتغالزایی و همینطور کسب و کار را رونق می‌دهددبیر شورای نگهبان در ادامه شخصیت شهید بهشتی را کم ‌نظیر دانست و گفت: شهید بهشتی کاملا نظام ‌مند بود و با چند سال زندگی در اروپا تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار نگرفتآیت الله جنتی ادامه راه شهدا را در گرو رسیدگی به وضعیت فقرا و بیچارگان عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید بیش از پیش تلاش تا مشکلات جامعه رفع شود که این مهم در سایه اسلام عملی خواهد شد
 مشخص نیست که در مشهد چه خبر است وچه کاسه ای زیر نیم کاسه ای می باشد که مدتی است ارگان های سر کوبگر عجیب چپ و راست طرح های سرکوبگرانه در این شهر مذهبی  اجرا می کنند .همچون شبیخون به جوانان زدن واینان را اراذل  و اوباش متهم کردن یا طرح تعطیلی مغازه ها پس از 12 شب ضادر نمودن. اکنون هم حکم اعدام برای مشروب خواری صادر شده است؟ در صورتی اکثر مشروبات الکلی همراه با مواد مخدر از سوی اسلکه های غیر مجاز پاسداران کودتا در سواحل جنوب کشور وارد وتوزیع وپخش می شود.
رئیس دادگستری مشهد اظهار داشت: حکم اعدام قطعی است ولی باید مقدمات اعدام فراهم شود. یعنی اینکه شاید خانواده اعدامی درخواست عفو کنند و در کمیسیون عفو مطرح شود. اگر هم عفو رد شد باید برای اعدام با حوزه ریاست قوه قضائیه هماهنگیهای لازم به عمل آیدرئیس دادگستری مشهد در مورد برخی اخبار مبنی بر اعدام دو متهم به شرب خمر در ملاء عام گفت: حکم قطعی است ولی تا مقدمات کار نهایی نشود اعدام انجام نمی‌شودحجت الاسلام سید حسن شریعتی در حاشیه همایش قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شایعات مربوط به اعدام دومتهم به شرب خمر در ملاء عام در مشهد در روز 4 تیرماه گفت: متاسفانه این خبرنگاران هنوز کاری اتفاق نیفتاده است را تحریف می کنند. در خبرها گفته اند روز 4 تیرماه حکم اعدام اجرا می شود در حالی که ما تنها حکم را صادر کردیم ولی هنوز اعدام نکردیمرئیس دادگستری مشهد اظهار داشت: حکم اعدام قطعی است ولی باید مقدمات اعدام فراهم شود. یعنی اینکه شاید خانواده اعدامی درخواست عفو کنند و در کمیسیون عفو مطرح شود. اگر هم عفو رد شد باید برای اعدام با حوزه ریاست قوه قضائیه هماهنگیهای لازم به عمل آیدحجت الاسلام شریعتی گفت: بر اساس قانون کسی که سه بار شرب خمر داشته باشد بر اساس قانون به اعدام محکوم می شود
این آخوند جنایتکار که یکی از مجرمان جنایت علیه ی بشریت می باشد .برای اینکه جزو هیأت جوخه مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در تا بستان خونین سال 67 می باشد . اگر این قاتل و آدمکش حرفه ای از احکام اعدام عمومی دفاع وحمایت نکند و مسئولیت آن را بر گردن قاضی نیندازد تا وانمود کند که گویا دستگاه فاسد قضاییه مستقل ونه دست نشانده و وابسته است .چگونه می تواند تلاش مذبوحانه برای تبرئه کردن دستگاه فاسد قضاییه کند که رئیس انتصابی آن از سوی ولی فقیه گمارده می شود تا در خدمت دستورات واوامر وی وپاسداران کودتا گر باشد؟
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به گروهی از کارشناسان و صاحبنظران که معتقدند اعدام در ملاء عام تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت: اعدام در ملاء عام حکم قاضی بوده و لازم الاجراست. قطعا مطمئن باشید که قاضی تمامی جوانب و حتی جو جامعه را سنجیده و این حکم را صادر کرده استحجت الاسلام حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی روز سه شنبه در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در مورد موفقیتهای قوه قضائیه در دو سال گذشته تاکنون گفت: بنا به اذعان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و سایر بخشهای تاثیرگذار، رویکرد جدی قوه قضائیه در برخورد قاطع با مفاسد اجتماعی و اقتصادی افزایش اعتماد عمومی جامعه را به دنبال داشته استوی گفت: فعال کردن بیش از پیش جنبه نظارتی قوه قضائیه و دستگاههای مربوط در کشور به عنوان خواست مردم و مسئولان از رویکردهای مهم این قوه در سال جاری استرئیسی در پاسخ به پرسشي مبنی بر اینکه گروهی از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند اعدام در ملاء عام تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت: اعدام در ملاء عام حکم قاضی بوده و لازم الاجراست. قطعا مطمئن باشید که قاضی تمامی جوانب و حتی جو جامعه را سنجدیه و این حکم را صادر کرده استمعاون اول دستگاه قضا در مورد پیشرفتهای الکترونیکی در قوه قضائیه گفت: برای تسهیل هر چه بهتر در ارائه خدمات قوه قضائیه در کشور نظام الکترونیکی خدمات دستگاه قضایی در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند. اقدامات مطالعاتی این بخش در زمینه های حقوقی و قضایی انجام شده و درگاه قضایی ن در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه تعریف شده استوی گفت: با راه اندازی نهایی خدمات الکترونیکی قوه قضاییه بخشی از خدمات لازم به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می شود. فعالیتهای الکترونیکی قضایی در مرحله نخست در تهران آغاز شد و به تدریج در نقاط مختلف کشور نیز راه اندازی خواهد شد.
جالب است حکه احمدی توکلی رئیس کمیسیون پژوهش های بازار مکاره مدعیست که باید اعتبار نامه 4 عضور بازار مکاره ی نهم تأیید نشود .اماا کنون ارگان تبلیغاتی دولت فاش ساخته اس که اعتبار نامه احمد توکلی یا خاله زاده های لاریجانی ها رد شده است.
روزنامه ایران نوشتنجابت نماینده تهران با بیان اینکه «احمد توکلی به دستور رهبر انقلاب برای تحصیل به انگلستان رفته بود و شایعات در خصوص مدرک تحصیلی وی درست نیست»، عنوان کرد: موضع گیری‌ها نسبت به آقای توکلی بسیار غم‌انگیز است. برخی جایگاه‌ها در مجلس عوض شده استکمیسیون {کمیسیون تحقیق} افراد مشکل‌داری را تأیید ولی آقای توکلی را که با تدبیر جلو رفته است، رد می‌کند. در حالی نیت توکلی مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در همین راستا درباره اعتبارنامه نمایندگان احساس مسئولیت کرده استگفتنی است اعتبارنامه توکلی در کمیسیون تحقیق تأیید نشده است و دو موضوع زمین‌های شهرک غرب و مدرک تحصیلی وی ج‍زء چالش‌های توکلی به حساب می‌آید.