بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی اسوشیتدپرس: رهبر عالی ایران تحریم‌ها را منجر به تعمیق نفرت ایرانیان از غرب دانستخبرگزاری فارس: خبرگزاری اسوشیتدپرس در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در بیست و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)، بر تعمیق نفرت ایرانیان از غرب در اثر تحریم‌ها تاکید کرد.14 خرداد 91
 
دجال بازی  ورمال گری وصورت مسأله پاک کردن وآدرس غلط دادن همین روضه خوانی و مخ  زنی علی خامنه ای است که به مناسبت بیست وسومین سال مرگ خمینی شیاد اجرا کرده است . زیرا که در دفاع از پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن که منتهی به تحریم ها به ویژه ی تحریم نفتی شده است و موجب تشدید واردات و رشد تورم وگرانی لجام گسیخته شده است . همینطورکمل آن رشد فقر وبیکاری وشکاف عمیق طبقاتی را در بر داشته است .مهمتر اینکه  رشد واردات ودلالی وواسطه گری اقتصاد انگلی وارداتی  عامل  نا بسامانی اقتصادی وتعطیلی روزافزون کارخانه واخراج کار خانه وبیکاری روز افزون کار گران شده است .ولی علی خامنه ای ر هبر ولی فقیه که آلت دست و بلند گوی پاسداران کودتا گر است در  ایراد روضه خوانی اش مجبور شده اهداف دیکته شده پاسداران کودتاگر در  دفاع از اهداف هسته ای  را بیان کند و در راستای دشمن شناسی سخنگو و وکیل مدافع نه مردم وامت که ایرانیان شده است و مدعی شده که تحریم ها موجب نفرت ایرانیان نه از وی وپاسداران کودتا گر وسایر مسئولان مدافع پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن ، بلکه نفرت شان از غرب شده است . در صورتی که نه هیچگاه نظر خواهی از مردم ایران پیرامون پروژه ی هسته ای واهداف آن نشده است ، بلکه دانستن حق شان نیست تا بدانند یا سئوال کنند برای چه چندین دهه است که این پروژه هسته ای بطور پنهان وسپس آشکارا از سوی حاکمان ایران پیگیری شده است و بگویند چه میزان هزینه صرف آن شده که  سرانجام منتهی به تحریم ها از سوی غرب شده است . ولی با پررویی و موضع فرار به جلو تبلیغات  وارونه می شود  که مقصر  تحریم ها ی ناشی از پروژه ی هسته ای و اهداف نظامی آن نه حاکمان ایران و پاسداران کودتاگر که غرب مماشات گر می باشد.

به گزارش فارس به نقل از اسوشیتدپرس، رهبر عالی ایران می‌گوید که تحریم‌های غرب منجر به توقف پیشرفت‌های ایران نشده بلکه نفرت از غرب را در قلوب مردم ایران عمیق‌تر می‌سازد.بر اساس این گزارش، آیة‌الله خامنه‌ای این بیانات را روز یک‌شنبه در مراسم یادبود بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ایراد کرد. رهبر عالی ایران، اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای را دروغ دانست و رد کرد. وی همچنین اسرائیل را دشمن شماره یک ایران دانست.اسوشیتدپرس در پایان گزارش خود نوشت: ایران در حال حاضر درگیر مذاکرات با شش قدرت جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای خود است. شش کشور از ایران خواسته‌اند تا برنامه غنی‌سازی خود را تا سطحی که می‌تواند به سرعت به مواد اولیه تولید سلاح تبدیل شود، متوقف کند. ایران می‌گوید که در مقابل، باید تحریم‌های اخیرا تشدید شده غرب بر ضد این کشور، لغو گردند.