گزیده ها قسمت پنجم

گزیده ها  قسمت  پنجم  4 مهر-96
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، حمله هکرهای روسی به سیستم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را در ۲۱ ایالت این کشور تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در نهایت دونالد ترامپ برنده آن شد، گمانه زنی‌ها و شک و شبهه‌هایی درباره حمله هکرهای روسی به سیستم رای گیری انتخابات در این کشور ایجاد شد. این هکرهای روسی که گفته می‌شود دولت روسیه از آنها حمایت می کرده است، به ایجاد اختلال در روند رای گیری انتخابات سال گذشته اقدام کرده بودند.

به گفته مقامات امنیتی این کشور، این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و یا دستکاری شده است. ضمنا اطلاعات ارائه ‌شده هرگونه سرقت اطلاعات یا نصب بدافزار از سوی هکرها را روی سیستم‌های انتخاباتی رد می‌کند.

جانت مانفرا، معاون وزیر امور خارجه‌ آمریکا در حوزه‌ امنیت سایبری و ارتباطات، طی جلسه‌ ای با اعضای کمیته‌ جاسوسی سنای آمریکا اعلام کرد شبکه‌ سیستم انتخابات سال گذشته آمریکا در ۲۱ ایالت توسط هکرهای روسی مورد حمایت دولت این کشور، مورد حمله قرار گرفته بوده است.

وزارت امنیت داخلی کشور آمریکا این حمله را تایید کرده اما از ذکر نام دقیق ایالت های مورد نظر طفره رفته است. این در حالیست که پیش‌تر هم روسیه تمامی این اتهامات مداخله جویانه و جاسوسی را رد کرده بود.  

البته تماس‌های برقرار شده با شماری از مقامات اجرایی در زمینه‌ انتخابات، نام ایالت‌هایی را که مورد حمله قرار گرفته‌اند، مشخص کرده است. ایالت های آلاباما، کلورادو، فلوریدا، مینسوتا، تگزاس و واشنگتن از جمله ایالاتی بودند که اعلام کرده بودند مورد هجوم و حملات سایبری هکرهای روسی قرار گرفته بودند که البته به گفته آنها، این حملات موفقیت آمیز نبوده است. ایالت های آریزونا و ایلینوی هم تایید کرده بودند که سال گذشته، هدف این هکرها واقع شده بودند.

گزارش‌ها و پیگیری‌هایی که نزدیک به یک سال به طول انجامید، گمانه زنی‌ها درباره حملات هکرهای روسی در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید کرد و موجب شد مقامات مسئول برای ارتقای سیستم امنیتی انتخابات در سال‌های آینده بیشتر آماده شوند.
در پی انتخابات روز گذشته، دموکرات‌مسیحی‌ها توانستند، 32.5% از آرا را به دست آوردند و در صدر احزاب شرکت‌کننده در انتخابات قرار گیرند. به این ترتیب حزب دموکرات مسیحی 217 کرسی از مجموع 631 کرسی پارلمان را در اختیار خواهد داشت.
در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی آلمان سران جهان با انتشار پیام‌هایی به صورت عمده در شبکه اجتماعی توئیتر، به پیروزی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و قدرت گرفتن افراط گرایان واکنش نشان دادند.

فرانسه
ماکرون نوشت: « من به مرکل تلفن زدم تا پیروزی وی را تبریک بگویم. ما همکاری و اقدامات ضروری را به نفع کشورهای خود و اروپا پیگیری می‌کنیم.»

«مارینه لو‌پن» سیاست‌مدار راست‌ گرا به حزب آلترناتیو به دلیل کسب نتیجه‌ای بی‌سابقه تبریک گفت و در پیامی نوشت که آرای این حزب نمادی جدید از رشد مردم اروپاست.

دانمارک
«لارس لوکه راسموسن» نخست‌وزیر دانمارک با انتشار پیامی به زبان آلمانی نوشت: «برای خانم صدراعظم آرزوی موفقیت می‌کنم. ما در اروپا به ثبات نیاز داریم و من از همکاری میان طرفین خوشحالم.» وی در صفحه فیس‌بوک خود هم نوشت: «پیروزی مرکل به نفع دانمارک است.»

نروژ
«ارنا زولبرگ» نخست وزیر نروژ هم در پیامی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مرکل، این واقعه را برای اروپا مثبت دانسته و از همکاری هر چه بیشتر میان کشورش و آلمان حمایت کرده است.

سوئد
«اشتفان لوفن» نخست‌وزیر سوئد هم در تبریک به مرکل بر لزوم همکاری به منظور تحقق اروپای قوی و دموکراتیک تاکید کرده است.

فنلاند
«یوها سیپلا» نخست‌وزیر فنلاند هم در پیام تبریک از مرکل به عنوان همکار خوب اروپایی خود یاد کرد و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر تاکید کرد.

اسرائیل
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از انتخاب مجدد مرکل ابراز خرسندی کرد و او را دوست واقعی اسرائیل خطاب کرد.

اتریش
«سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش هم نتیجه به دست آمده در انتخابات را غیر منتظره ندانست. وی به موضوع مهاجران و سیاست درهای باز آلمان در پذیرش پناهجویان اشاره کرد و نوشت: «بسیاری در آلمان از موضع دولت در زمینه پذیرش پناهجویان ناراضی هستند و قدرت گرفتن حزب آلترناتیو برای آلمان هم دقیقا به همین دلیل بود.»

در پی انتخابات روز گذشته، دموکرات‌مسیحی‌ها توانستند، 32.5% از آرا را به دست آوردند و در صدر احزاب شرکت‌کننده در انتخابات قرار گیرند. به این ترتیب حزب دموکرات مسیحی 217 کرسی از مجموع 631 کرسی پارلمان را در اختیار خواهد داشت.

نتیجه مهم دیگر انتخابات قدرت گرفتن حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (
AFD) است. این حزب توانسته با کسب 13.5% آرا به عنوان حزب سوم راهی پارلمان شود. این اولین حضور یک حزب راست افراطی در پارلمان از زمان پایان جنگ دوم جهانی خواهد بود.
همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق امروز آغاز شد
رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه فقط رژیم صهیونیستی از تشکیل دولت کُردی در شمال عراق حمایت می‌کند، تاکید کرد همه‌پرسی جدایی کردستان از بغداد غیرقانونی و بی‌اعتبار است.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که همه‌پرسی جدایی کردستان عراق، غیرقابل قبول و اجازه آن را نخواهند داد.

اردوغان طی سخنرانی در استانبول با بیان اینکه همه‌پرسی کردستان غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی عراق است تاکید کرد که ترکیه هیچ ارزشی برای آن قائل نیست.

وی تاکید کرد هیچ کشوری حامی جدایی کردستان از عراق نیست و فقط رژیم صهیونیستی از تشکیل دولت کُردی مستقل در شمال عراق حمایت می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ارتش ترکیه تمام اقدامات لازم در مرز را انجام داده گفت در صورت نیاز به اقدام نظامی مشابه عملیات «سپر فرات» در شمال عراق، آنکارا در آن تردید نخواهد کرد.

اردوغان با بیان اینکه نمی‌پذیرند یک دولت تروریستی در مرزهای جنوبی‌شان تشکیل شود، تاکید کرد به زودی مرزهای ترکیه با عراق به طور کامل بسته خواهد شد.

وی همچنین از قطع واردات نفت از منطقه کردستان در آینده نزدیک خبر داده و گفت زمانی که این اتفاق بیافتد، اقتصاد آنها نیز فرو خواهد ریخت.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که تمام گزینه‌ها برای ممانعت از تشکیل دولت کُردی مستقل در شمال عراق، روی میز است.

منطقه کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» از صبح امروز همه‌پرسی جدایی از بغداد را آغاز کرده است.
هنوز چند دقیقه از رفتن همسرم نگذشته بود که امیرعلی شروع به گریه کردن کرد، بسیار تلاش کردم که پسرم را آرام کنم اما تلاشم بی‌فایده بود...

به گزارش تسنیم، هشتم تیرماه سال جاری مأموران پلیس در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر مرگ مشکوک پسر سه ماه‌ای به نام امیرعلی را اعلام کردند.

تحقیقات اولیه مأموران پلیس حاکی از آن بود که امیرعلی 12 روز قبل از فوت و در حالی که وضعیت جسمی خوبی نداشته توسط پدر و مادرش به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل شده و پس از بستری شدن چند روزه در این بیمارستان با نظر تیم پزشکی برای ادامه مداوا به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) انتقال یافته و در نهایت پس از تلاش فراوان کادر درمان برای نجات جانش، جان باخته است.

با توجه به مشکوک بودن فوت امیرعلی و معاینات پزشکان، جسد وی برای تعیین علت دقیق مرگ با دستور سجاد‌ منافی‌آذر بازپرس ویژه قتل پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این پرونده، کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند که امیرعلی بر اثر اصابت جسم سخت به سر و آسیب دیدن مغز جان خودش را از دست داده است.

با اعلام نظر پزشکی قانونی، بازپرس امور جنایی تهران دستور بازداشت پدر امیرعلی را صادر کرد و پدر امیرعلی بازداشت شد.

پدر امیرعلی که پیش از ظهر امروز به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده بود در اظهاراتش به بازپرس گفت: کارگر هستم و دو سال قبل با همسرم ازدواج کردم، در ابتدای ازدواج زندگی خوبی داشتیم، اما پس از مدتی ارتباط پدر و مادرم با همسرم بد شد و اصرار کردند که از همسرم طلاق بگیرم، در حالی که خودشان همسرم را برای ازدواج به من معرفی کرده بودند.

وی ادامه داد: با وجود اصرارهای پدر و مادرم، همسرم را طلاق نداده و به زندگی ادامه دادم تا اینکه امیرعلی به دنیا آمد، من، امیرعلی و همسرم را بسیار دوست داشتم، اما مدتی بود که مشکلات روحی روانی پیدا کرده و زود عصبانی می‌شوم، از طرف دیگر چند روز قبل از حادثه در محل کارم مشکل پیدا کرده و پدر و مادرم نیز در زندگی‌ام دخالت می‌کردند تا اینکه شب حادثه با همسرم مشاجره لفظی کردم.

پدر امیرعلی اظهاراتش به بازپرس را اینگونه ادامه داد: همسرم صبح روز حادثه برای پرداخت قسط به بانک رفت و امیرعلی را نزد من گذاشت، هنوز چند دقیقه از رفتن همسرم نگذشته بود که امیرعلی شروع به گریه کردن کرد، بسیار تلاش کردم که پسرم را آرام کنم، اما تلاشم بی‌فایده بود، در حالی که بسیار عصبانی شده  و کنترلم را از دست داده بودم حدود 6 ضربه با دست به دو طرف صورت امیرعلی زدم که او حالش بد شد، بسیار از کارم پشیمان شدم و در حالی که امیرعلی حال خوبی نداشت او را به بیمارستان آیت‌الله کاشانی بردم و چند روز بعد نیز امیرعلی را به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) انتقال دادند، اما در نهایت او جان خودش را از دست داد.


مادر امیرعلی نیز که در این جلسه بازپرسی حضور داشت، به بازپرس گفت: زن تنهایی هستم و در تهران به جز امیرعلی و همسرم کسی را نداشتم، درست است که امیرعلی را از دست داده‌ام، اما دوست ندارم شوهرم را نیز از دست بدهم و او را می‌بخشم، شوهرم، من و پسرم را دوست داشت و زندگی خوبی داشتیم، اما پدر و مادر همسرم اصرار داشتند که شوهرم از من جدا شود، روز حادثه خارج از خانه بودم و در زمان بازگشت به منزل متوجه شدم حال امیرعلی بد شده که امیرعلی را به بیمارستان بردیم، همچنین شوهرم موضوع را به من نگفته بود تا اینکه پس از بازداشت وی متوجه جریان شدم.