ایران از خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند/روایت "گری سیک" از شکست پروژه تحریم‌های ضدایرانی.خبرگزاری فارس: مشاور اسبق امنیت 
ملی آمریکا در مقاله‌‌ای با اشاره به حمایت ایران از خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، بر شکست پروژه تحریم‌های ضد ایرانی غرب تأکید کرد.
گفته می شود که هیچ گربه ای بخاطر رضایت خدا موش نمی گیرد. لابد این گری گربه نیست، برای اینکه باید جزو بازماندگان یکبار مصرفان موهبت الهی خانمان بر اندازانه ی ایران وعراق باشد که دانش آموزان بسیجی پس از شربت شهادت سرکشیدن پشت خاکریز های جیهه ی جنگ ضد ملی ومیهنی ایران وعراق با آهنگ آهنگران گله گله لبیک گویان برروی میادین مین جنگی  فرستاده می شدند تا راه امن برای پیشروی فرماندهان پاسداران گشوده شود . بنابراین  جناب  گری سیک چون لبیک گویی به جنگ موهبت الهی وجنگ افروزان حاکم بر ایران را فراموش  نکرده پس  همچنان داو طلب است تاکه بطور صلواتی همه جا برای شان  اقدام کند و از اینگونه تحلیل ها ارائه دهد تا بطور صلواتی تر خبر گزازی دروغ پرداز پاساران فارس آن را حلوا حلوا کند و  بازتاب دهد تا چنین هدیه نوروزی به حاکمان رژیم فرو رفته در بحران و در بن بست گیر کرده ودر منطقه وجهان به انزوا کشیده شده داده باشد و ثابت شود که ایشان هیچگونه چشم داشتی به دلار های نفتی دریافتی از سوی دلال ها و واسطه ها وکا چاق ها ولابی های رژیم فاشیستی مذهبی در آمریکا ندارد . زیرا که  این ذوب شده در ولایت وقیح  مثل برخی از سخنرانان آمریکایی نیست که از مجاهدین پول در یافت می کنند تا برای شان سخنرانی کنند. البته ایشان کم لطفی کرده و  نگفته است شاید هم فراموش کرده تا بگوید که سلاح ارجح تر از سلاح هسته ای که حاکمان ایران به آن مسلح هستند  بخش ناچیز آن را احمد شهید گزارشگر ویژه ی حقوق بشر سازمان ملل تازگی گزارش داده است و مکمل بخش دیگری از این سلاح ارجح  شده است که مدتی پیش در واشنگتن فاش شد چون قرار بود سپاه قدس از طریق باند مافیایی مکزیکی سهم سفیر عربستان در آمریکا و تعدادی دیگر را با سلاح ارجح  به پردازد . صد البته  این اقدام سلاح ارجح موازی 3 اقدام سلاح ارجح دیگری شد که در گرجستان وهند وتایلند رخ داده شد . مهمتر اینکه  پیوند به ارسال سلاح ارجحی شد  که در پوشش دارو از آسمان عراق به سوریه سلاح نظامی ارسال شده است تا که نصیب سینه و.. زنان وکودکان و جوانان ومردان معترض وناراضی سوریه شود همانگونه که گری سیک در ارائه تحلیل هسته ای خود از قلم انداخته و نگفته است که این پروژه هسته ای که گفاه از زمان شاه  آغاز وتا کنون ادامه داشته است چه میزان هزینه داشته و چه منافعی برای ملت وکشور ایران در بر داشته است؟بالاخره اینکه عجیب تحلیل بکر معما گونه ای داده است . زیرا که مدعیست زور وتحریم ها موجب تحریک وتشدید تلاش حاکمان ایران  برای دست یابی به غنی سازی اورانیوم شده است. مثل اینکه  تصویب قطعنامه های محکومیت  نقض مستمر حقوق بشر در ایران نه برای وادار کردن حاکمان رژیم ضد بشری به  رعایت  حقوق بشر که شدت دان آن می باشد.
به گزارش فارس، "گری سیک" مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا که در حال حاضر در مؤسسه خاورمیانه دانشگاه کلمبیا فعالیت دارد، طی مقاله‌ای در لوموند دیپلماتیک نوشت: ایران بدون سلاح هسته‌ای به ایران دارای سلاح هسته‌ای ارجح است، حتی ایران هم به این امر اعتقاد دارد. این کشور به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT)، با بازرسی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای اصلی خود موافقت کرده و "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر این کشور همواره اعلام می‌کند که داشتن، ساخت یا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، در تناقض با اسلام قرار دارد.از دوران شاه، ایران از ایده خاورمیانه عاری از [سلاح] هسته‌ای حمایت می‌کند. مدیر اطلاعات ملی آمریکا که وظیفه هماهنگی تمامی آژانس‌های امنیتی آمریکا را بر عهده دارد، تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران تصمیمی برای ساخت بمب نگرفته و [اگر چنین تصمیم بگیرد] غیر ممکن است مخفی باقی بماند. با این وجود تاریخ هسته‌ای ایران شامل دریچه‌‌ها و گسیختگی‌‌هایی است که قابل اعتماد نیست و شیوه سخنوری رهبران آن سوء‌ظن‌ها را تشدید می‌کند.گری سیک در ادامه مقاله خود نوشت: یک طرز فکر گسترش یافته و آن اینکه تنها اعمال زور می‌تواند تهران را وادار به صرفنظر [از تمایلات خود] کند. این سیاست از اواسط سال‌های دهه نود آغاز شد و در دولت‌های "بیل کلینتون"، "جورج بوش" و "باراک اوباما" ادامه پیدا کرد. اروپائیان ابتدا در خصوص این ایده تردید داشتند اما سپس با آن موافق شدند و فرانسه و انگلیس نخستین کشورهای اروپایی بودند که رهبری جنبش تحریم شدید ایران را در دست گرفتند..پیش از تصویب این استراتژی، برنامه هسته‌ای ایران کاملا ابتدایی بود و این کشور حتی یک سانتریفیوژ نیز برای غنی‌سازی اورانیوم در اختیار نداشت؛ اما حدود دو دهه بعد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که این کشور برنامه‌ هسته‌ای قابل ملاحظه‌ای با حدود ۸ هزار سانتریفیوژ عملیاتی در دو سایت هسته‌ای اصلی خود و ذخیره‌ای بالغ بر ۵ تن اورانیوم با غنای پایین در اختیار دارد و درست در همینجا بود که شکست آشکار شد. شکستی که در آن آمریکا و متحدانش به جای اقدام، به زور متوسل شدند و تا ممنوعیت خرید فرآورده‌های نفتی از جمهوری اسلامی ایران پیش رفتند.