گزیده خبرهای ناامنی اجتماعی . 10 بهمن -92

گزیده خبرهای ناامنی اجتماعی . 10 بهمن -92
گزیده چند خبر که  ترسیم کننده ی چگونگی اثبات  وارونه بودن این ادعا است که ایران امن و آزادترین کشور جهان است . همچنین  نتیجه ی بیش از 34 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین و عملکرد دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه می باشد  خلاصه  بیان گر واقعیت تلخ ظلم وستم مضاعفی است که به زنان وکودکان روا می شود.
پلیس در تعقیب مردی است که فرزند سه‌ماهه همسرش را به قتل رسانده و فرار کرده است.  به گزارش خبرنگار ما، مسوولان درمانگاهی در غرب تهران ساعت 9:30 شامگاه سه‌شنبه در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، از مرگ مشکوک نوزادی سه‌ماهه خبر دادندتیمی از ماموران دقایقی بعد به درمانگاه رفتند و در بررسی‌های ابتدایی فهمیدند روی بدن این دختر آثار متعدد ضرب‌وجرح و کبودی وجود دارد به همین دلیل احتمال دادند او به قتل رسیده باشد.  پزشک درمانگاه به ماموران گفت: «زن و مردی جوان نوزاد را به اینجا آوردند و وقتی او را معاینه کردیم فهمیدیم فوت شده‌ است و کاری برایش نمی‌توان انجام داد.» ماموران در ادامه زن جوان را که مادر نوزاد بود، بازداشت و بازجویی از او را آغاز کردند. این زن شوهرش را به‌عنوان قاتل معرفی کرد و گفت مردی که همراهش به درمانگاه آمده، همسایه‌شان است و در این ماجرا نقشی ندارداین زن که به ماده‌مخدر شیشه اعتیاد دارد، گفت: «چندماه قبل در حالی‌که باردار بودم به دلیل اختلافاتی که با شوهرم داشتم از او جدا شدم و فرزندم بعد از طلاق به‌دنیا آمد. من پس از آن با مردی به اسم نادر ازدواج کردم و نادر نیز مثل خود من به ماده‌مخدر شیشه اعتیاد داشت البته من در حال ترک بودم ولی او مواد زیادی مصرف می‌کرد.» مادر مقتول در ادامه گفت: «نادر دخترم را خیلی اذیت می‌کرد. هروقت شیشه می‌کشید تعادلش را از دست می‌داد و به جان نوزاد می‌افتاد. او هردفعه لباس‌های دخترم را درمی‌آورد، بدنش را خیس می‌کرد و او را به باد کتک می‌گرفت از دست من هم کاری برنمی‌آمد و نمی‌توانستم مانع‌اش شوم. این ماجراها ادامه داشت تا اینکه امروز - روز حادثه- نادر باز هم مواد مصرف کرد و از خود بیخود شد. او دخترم را از زمین بلند کرد، دور سرش چرخاند و او را به زمین کوبید. سر دخترم به زمین خورد و همان‌موقع از حال رفت. ماموران بعد از اطلاع از جزییات قتل، پرونده را در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار دادند اما از آنجا که این زوج ساکن اسلامشهر بودند پرونده به دادسرای آنجا فرستاده شد و در حال حاضر تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.
بر اساس آنچه از قبل اعلام شده فرزانه سحرگاه يكشنبه در زندان اصفهان قصاص خواهد شد و او براي جلب رضايت اولياي دم فقط سه روز فرصت دارد. حكم قصاص اين زن در حالي قرار است اجرا شود كه او مي‌گويد شوهرش را نكشته است اما اين ادعا تاكنون نتوانسته باعث شكستن حكم شود و او براي نجات از طناب ‌دار فقط بايد رضايت اولياي دم را جلب كندبه گزارش خبرنگار ما، فرزانه كه هم‌اكنون 26 سال سن دارد متهم است شش سال قبل در حالي كه شوهرش در خواب بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند. هر چند اين زن در جريان تحقيقات اوليه اتهام قتل شوهرش را بر عهده گرفت اما در ادامه اعترافات اوليه‌اش را پس گرفت و گفت مردي به نام سعيد شوهرش را كشته است. او گفت: خانواده شوهرم از اقوام دور پدري‌ام بودند و وقتي من 15 سال داشتم به خواستگاري‌ام آمدند. آن زمان من چيز زيادي از زندگي نمي‌دانستم و بدون اينكه خودم نقشي در ازدواجم داشته باشم زندگي مشتركم شروع شد. من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌ دار شديم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگي‌مان را گرم كند. زندگي ما ادامه داشت تا اينكه من با سعيد آشنا شدم. او مرد خوبي بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنمچند مرتبه سعيد را ديدم و او گفت اگر شوهرت را بكشيم مي‌توانيم با يكديگر ازدواج كنيم. با اينكه اول با اين پيشنهاد مخالفت كردم اما در ادامه سعيد وادارم كرد به اين كار تن بدهم. شب حادثه در حالي كه شوهرم خواب بود سعيد وارد خانه شد. هنوز چند دقيقه نگذشته بود كه او با يك چاقو چند ضربه به احمد زد و او را كشت. سعيد فريبم داد و گفت چون من فرزند دارم پدر و مادر شوهرم من را قصاص نمي‌كنند. او چاقوي خون‌آلود را پاك كرد و آن را به دست من داد. من هم وقتي دستگير شدم قتل را گردن گرفتم اما بعد هرچه به ماموران گفتم فريب حرف‌هاي سعيد را خورده‌ام فايده‌يي نداشت و نتوانستم بي‌گناهي‌ام را ثابت كنم.در ادامه رسيدگي به اين پرونده قضات دادگاه كيفري استان اصفهان فرزانه را محاكمه و به قصاص محكوم كردند. اين راي در ديوان عالي كشور نيز تاييد و به واحد اجراي احكام فرستاده شد. در حالي كه همه‌چيز براي مجازات فرزانه مهيا بود عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع فرزانه با ارائه درخواست اعاده دادرسي باعث به تعويق افتادن اجراي حكم شد اما چندي پيش روز 13 بهمن ماه به عنوان زمان تازه اجراي حكم اعلام شد.حالا سه روز به زمان قصاص فرزانه باقي مانده و پدر و مادر احمد همچنان بر خواسته‌شان مبني بر قصاص فرزانه اصرار دارند. پدر احمد چند روز قبل در اين خصوص به «اعتماد» گفت: من مطمئنم كه عروسم، پسرم را كشته است و بايد مجازات شود. من و همسرم به هيچ قيمتي حاضر به بخشيدن او نيستيم.اظهارات اين مرد در حالي است كه دختر 10 ساله فرزانه بعد از دستگيري او به خانواده شوهرش سپرده شده و در صورتي كه فرزانه قصاص شود او مادرش را نيز از دست خواهد داد.در همين حال مادر فرزانه در آخرين گفت‌وگويش با خبرنگار ما گفت: از اوليا‌ي دم مي‌خواهم دخترم را ببخشند. او مرتكب اشتباه شده و اميدوارم خانواده مقتول حداقل به خاطر نوه‌ام فرزانه را ببخشند.از سوي ديگر عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع فرزانه نيز در تلاش است تا در روزهاي باقيمانده در حكم صادر شده درباره موكلش تجديدنظر شود. اما هنوز اين تلاش‌ها راه به جايي نبرده است و فقط اعلام رضايت اولياي دم مي‌تواند فرزانه را از چوبه ‌دار نجات دهد. در حالي كه شمارش معكوس براي قصاص فرزانه آغاز شده است، دو حقوقدان در گفت‌وگو با «اعتماد» بخشش را تنها راه رهايي فرزانه اعلام كردند. محمدرضا بندرچي، وكيل پايه يك دادگستري در اين باره گفت: پرونده‌هاي قتل دو جنبه عمومي و خصوصي دارد. در صورتي كه اولياي دم خواسته‌شان قصاص باشد و دادگاه نيز راي به قصاص بدهد حكم بايد اجرا شود و هيچ چيز به‌جر رضايت اولياي دم نمي‌تواند مانع اجراي حكم شود. وي همچنين درباره پس گرفتن اقرار اوليه از سوي فرزانه گفت: اقرار اوليه مهم‌تر از اقرارهاي بعدي است و اصولا اقرارهاي بعدي بي‌فايده است مگر اينكه خلاف آن به قاضي ثابت شود.از سوي ديگر شهناز سجادي، حقوقدان نيز درباره پرونده فرزانه به «اعتماد» گفت: وقتي حكم قصاص قطعي شد، فقط رضايت اولياي دم يا پذيرش اعاده دادرسي مي‌تواند جلوي اجراي حكم را بگيرد.
قضات دادگاه کیفری‌استان تهران پرونده درخواست قصاص دست متهمی را بررسی می‌کنند که دست جوانی را در نزاع‌ از مچ قطع کرده ‌است.  به گزارش خبرنگار ما، این پرونده که قرار است به‌زودی در شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران مورد رسیدگی قرار گیرد، با شکایت جوانی فروشنده تشکیل شداو با ضربات متعدد چاقو به‌شدت مجروح شده و تا مدت‌ها در کما ‌بود.  مطابق گزارش پرونده، اوایل سال جاری جسم نیمه‌جان مردی را به بیمارستان منتقل کردند که همراهانش مدعی‌ بودند با ضربات شمشیر مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته ‌است. با انتقال مجروح جوان به بخش مراقبت‌های ویژه و انجام عملیات احیا، پزشکان موفق شدند او را که خون زیادی از دست داده بود و در آستانه مرگ قرار داشت، نجات دهند. تحقیقات نشان داد این جوان 25ساله به نام رامین در غرب تهران مغازه دارد. او روز حادثه با فردی به نام محمد درگیر شده بوداز آنجایی که رامین به کما فرورفته و هنوز بهوش نبود ماموران شاهدان را مورد بازجویی قرار دادند. یکی از دوستان رامین که محمد را هم از نزدیک می‌شناخت به پلیس گفت: «من و محمد به اتفاق یکی دیگر از دوستانمان برای خوردن سیرابی به مغازه رامین رفتیم. محمد مشروب با خودش آورده‌ بود. بعد از اینکه مقدار زیادی سیرابی خوردیم به پیشنهاد محمد به داخل ماشین او رفتیم و مقدار زیادی هم مشروب خوردیممن نفهمیدم چه اتفاقی افتاد که ناگهان درگیری شدیدی بین محمد و رامین رخ داد و محمد بعد از پیاده‌‌شدن از ماشین با شمشیر به جان رامین افتاد و او را زد.» گفته‌های این شاهد عینی باعث بازداشت محمد شد. او اتهامش را قبول کرد و گفت فحاشی میان آنها باعث چنین اتفاقی شد.  در حالی‌که بازجویی‌ها ادامه داشت ماموران متوجه ‌شدند رامین از کما خارج اما دستش از مچ قطع و ضربات کاری که بر گردن او وارد شده نیز بخشی از بدنش را از کار انداخته ‌استبا ارایه شکایت از سوی رامین، محمد به اتهام قطع ‌دست بازداشت شد. او گفت: «بعد از اینکه مشروب خوردیم محمد اصرار کرد من بازهم بخورم اما گفتم دیگر ظرفیتش را ندارم. محمد فحاشی کرد و گفت تو آدم بدبختی هستی و حرف‌های رکیکی زد من هم جوابش را دادم و همین باعث اختلاف میان ما شد. محمد شمشیر را بیرون کشید و به سمت من حمله کرد بعد از اینکه چندین ضربه به گردنم زد و خون زیادی از من رفت شمشیر را روی مچ دستم کوبید و دستم را قطع کرد آنقدر از من خون رفت که بیهوش شدم و وقتی بهوش آمدم در بیمارستان بودم.» با معرفی رامین به پزشکی‌قانونی تایید شد مچ دست این جوان بعد از واردآمدن ضربه قطع‌ و ضرباتی نیز به گردن او وارد شده و رگ‌های حیاتی‌ او را دچار خونریزی و آسیب شدیدی به وی وارد کرده‌ است. با پایان تحقیقات رامین درخواست صدور حکم قصاص مچ‌ دست کرد و با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. این پرونده به‌زودی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: طی 9 ماهه سال جاری کودک آزاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد در استان رشد داشته است.به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز آیتی فیروز آبادی ظهر چهارشنبه در جلسه پزشکی قانونی استان افزود: در 9 ماهه سال جاری مجموع معاینات انجام گرفته از افراد زنده در بخش های عمومی، روانپزشکی و اختصاصی ازسوی پزشکی قانونی گیلان 68 هزار و 5 مورد بوده است.وی اظهارداشت: در این مدت معاینات عمومی افراد زنده و مراجعان 62 هزار و 153 مورد، معاینات روانپزشکی هزار و 874 مورد و معاینات اختصاصی مردان و زنان (تجاوزات و غیره)  چهار هزار مورد بوده است.مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: در حوزه تشریح متوفیات هزار و 695 مورد تعیین فوت از سوی پزشکی قانونی استان انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک و سه دهم درصد کاهش داشته است.وی با بیان اینکه در بحث آزمایشگاه ها 13 هزار و 62 مورد پرونده آزمایش، در کمسیون های پزشکی 231 مورد و روان پزشکی 97 مورد بررسی از سوی پزشکی قانونی استان انجام گرفته است، اذعان داشت: در حوزه قصور پزشکی 71 مورد پرونده وارده به پزشکی قانونی وجود دارد که بیشترین آن به رشته زنان و زایمان و شکایات مطرح شده در این بخش و پس از آن پزشک عمومی مربوط می شود.آیتی اشاره کرد: هم اکنون 15 مورد از 71 مورد شکایت ها مربوط به حوزه زنان و زایمان است و 45 درصد موارد بروز قصور در 9 ماهه سال جاری از سوی پزشکی قانونی استان تائید شده است.وی گفت: در بحث ریز معاینات طی 9 ماهه سال جاری  نزاع با 17 هزار و 78 مورد بیشترین آمار مراجعان سرپایی پزشکی قانونی استان را به خود اختصاص داده و پس از آن تصادفات با 10 هزار و 417 مورد، همسر آزاری با دو هزار و 42 مورد، حوادث کار با 484 مورد آمار مراجعان به پزشکی قانونی را تشکیل می دهند که مراجعان بحث حوادث شغلی و همسر آزاری 2 درصد کاهش داشته است.مدیر کل پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد: در بحث تقاضای فرزند خواندگی نیز 350 مورد درخواست در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده که صلاحیت پدر و مادر برای فرزند خواندگی از سوی پزشکی قانونی انجام می شود.وی همچنین از افزایش 38 درصدی کودک آزاری در این مدت خبر داد و  افزود: در سال های گذشته موارد کودک آزاری به پزشکی قانونی گزارش نمی شد که در حال حاضر بدلیل افزایش آگاهی جامعه و همکاری مراکزی همچون بهزیستی موارد کودک آزاری به پزشکی قانونی گزارش می شود.آیتی یادآورشد: کودک آزاری در حوزه افراد خانواده و از سوی اولیای واقعی و سرپرستان کودکان صورت می گیرد.