گزیده خبرهای 7 بهمن-92

گزیده خبرهای 7 بهمن-92
پایان دردناک زندگی دو دختر آرایشگر
 دو دختر آرایشگر وقتی در محل کار خود تنها بودند دچار گازگرفتگی شومینه شدند.16 دی‌ماه سال جاری وقتی عقربه‌های ساعت به دقایق پایانی شب می‌رسید، ناقوس مرگ دو دختر جوان نواخته شد.

به گزارش ایران، با مخابره این حادثه مرگبار به بازپرس حسینی از شعبه ویژه قتل دادسرای کرج، وی با حضور در محل حادثه با گازگرفتگی دو دختر جوان روبه‌رو شد که در آن لیلا ستایش‌کننده 29 ساله و فاطمه هژبری 34 ساله هر دو  به کام مرگ فرو رفته بودند.

بررسی‌های میدانی نشان داد دو دختر جوان هر دو آرایشگر بوده که بر اثر سهل‌انگاری قربانی گازگرفتگی شده‌اند.

پدر فاطمه در حالی که غبار غم در چهره‌اش موج می‌زد به خبرنگار شوک گفت: دخترم چند سالی بود که پس از آموزش دیدن در آرایشگاه مشغول به کار شد تا این‌که شب حادثه وقتی در انتظار بازگشت دخترمان به خانه بودیم ساعت 10 شب نگران شده و به سمت محل کارش رفتیم، در بسته بود و کسی جواب نمی‌داد، به موبایلش زنگ زدیم صدای زنگ گوشی‌اش از پشت درمی‌آمد، این بود که خیلی نگران شدیم و با کمک همسایه‌ها در سالن آرایشگاه را شکستیم و داخل رفتیم، باورمان نمی‌شد فاطمه و همکارش لیلا روی زمین افتاده بودند و نفس نمی‌کشیدند.

در آن لحظه بود که دنیا در برابر چشمانم تیره و تار شد، چهره او را  آخرین باری که دیده بودم در ذهنم آمد، فاطمه آرزوهای زیادی داشت.

مادر لیلا که اشک و بغض همه وجودش را گرفته بود مرگ دختر جوانش را تنها یک سهل‌انگاری دانست.

سهراب شهبانی سرپرست آتش‌نشانی کرج درباره این حادثه تلخ به شوک گفت: باتوجه به بازدید کارشناسان آتش‌نشانی از محل حادثه، چهار عامل مهم در وقوع این گازگرفتگی تأثیرگذار بوده است که عدم اجرای صحیح و استاندارد دودکش پکیج دیواری، اجرای غیراستاندارد دودکش شومینه، عدم نصب کلاهک مناسب و اختلال در عملکرد دودکش شومینه به دلیل عملیات ساختمانی در بام ساختمان ازجمله این موارد بوده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشــان کرد: عملیات ساختمانی این مورد در بند 4 بدون رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و بدون گرفتن نظریه آتش‌نشانی در حال اجرا است.

محمد نگهبان کارشناس رسمی دادگستری نیز در آخرین نظریه خود درخصوص این پرونده اعلام کرد: سیستم گرمایشی این واحد از پکیج موجود در آشپزخانه بوده که دودکش آن داخل Void قرار گرفته و همچنین شومینه جهت موارد ضروری برای گرمایش وجود دارد.

این شومینه از دودکش 10 سانتیمتری از طبقه هفتم کشیده شده و در حال حاضر طبقه هفتم که قبلاً بام بوده در حال ساخت است.

با توجه به شواهد موجود در طبقه هفتم و فیلم گرفته شده در زمان حادثه و نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ انتشار گاز منوکسیدکربن بوده که ناشی از مسدودشدن دودکش شومینه است. در طبقه هفتم دودکش‌های قبل از احداث واحد باید تا بالای بام امتداد پیدا می‌کرد که متأسفانه در زمان حادثه این عمل انجام نشده بود و با توجه به عملکرد پکیچ در آن واحد و واحدهای دیگر، علت فقط مسدودشدن دودکش شومینه است که باعث پخش گاز منوکسیدکربن و مسمومیت خونی و مرگ دو دختر آرایشگر شده است.

بنابر این گزارش، این در حالی است که به گفته سعادت، شهردار منطقه 8 کرج، صاحب این ساختمان خود از مهندسان ناظر است که متأسفانه با توجه به شواهد موجود ابتدایی‌ترین مقدمات رعایت اصول ایمنی را در ساختمان رعایت نکرده است

حال این سؤال مطرح می‌شود که مجوز ساخت چنین ساختمانی چگونه از سوی مسئولان صادر شده است.
کد خبر۱۷۷۸۷۸
۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
دقایقی پیش در یک درگیری مسلحانه در قم یک نفر مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی درگیری مسلحانه که دقایقی پیش در محوطه پل بازار صورت گرفت، یک نفر مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

گفتنی است این درگیری خونین بین سه نفر بوده است.

عوامل نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و یک نفر را بازداشت کرده‌اند. همچنین وضعیت مجروح به دلیل اصابت گلوله به اطراف گردن وخیم می‌باشد
کد خبر۱۷۷۸۷۴
۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن گفت: قیمت میلیونی برخی پیراهن‌های وارداتی غیر واقعی است.

جواد درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیراهن وارداتی با برند شناخته شده که واقعا اصل باشد و با دلار 3000 تومان به کشور وارد شود هیچ گاه قیمت‌های میلیونی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قیمت پیراهن و پوشاک نسبت به کیفیت، مکان فروش و ظاهر خریدار متفاوت است و در کنار این فاکتورها برخی خریداران به دنبال جنس گران و غیر ایرانی هستند که خرید این گونه کالا برای آنان افتخار و پز است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن گفت: برخی فروشندگان با توجه به این دلایل سوء استفاد کرده و کالا را بسیار گران‌تر و بیشتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسانند.

درودیان بیان کرد: تولید انواع پیراهن همچون یقه ساده، یقه شیخی، یقه دیپلمات، یقه سه سانت، یقه فراگ و یقه کراواتی در ایران با بهترین کیفیت و آخرین طراحی روز دنیا صورت می‌گیرد.

در مناطق مرکزی و اصلی فروش پوشاک مردانه‌ در تهران، بهترین نوع از پیراهن مردانه از 60 تا 150 هزار تومان فروخته می‌شود که قیمت همین محصول درمناطق بالای شهر و فروشگاه‌هایی که پوشاک اصل، وارداتی و برند به فروش می‌رسانند از 400 تا یک میلیون و 500 هزار تومان متغیر است
کد خبر۱۷۷۸۲۹
۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
بار ديگر سد كارون 3 حادثه‌ساز شد. پس از حادثه سقوط ميني‌بوس و كشته شدن 12 نفر در درياچه سد كارون كه در مرداد ماه امسال رخ داد، اين‌بار نوبت وانت نيسان «ايوب استاك» بود تا داخل درياچه بيفتد و راننده‌اش را با خود به اعماق آب ببرد. شنبه شب حوالي ساعت 19 و 40 دقيقه شب حاضران در گدار امامزاده شهپير در بخش دهدز، وانت نيساني را ديدند كه راننده‌اش به دليل سنگيني بار نتوانست خودروي خود را بر ساحل شني كنترل كند و وقت قرار گرفتن بر بارج، به درون درياچه سقوط كرد.

جسم بي‌جان اين راننده 47 ساله را كه ساعت پنج صبح ديروز، غواصان شركت آب- نيرو از درياچه خارج كردند، چند ساعت بعد به خاك سپردند. به گفته شاهدان عيني در مراسم خاكسپاري قرباني اين حادثه، مسوولان استاني و شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و بخشدار حضور داشتند. به گفته دكتر «سيداسدالله موسوي»رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان اين حادثه راس ساعت 19 و 40 دقيقه به اورژانس اطلاع داده شد و ماموران اورژانس در كمتر از 8 دقيقه خود را به محل رساندند. او به اعتماد گفت: «وقتي امدادگران رسيدند خودرو به‌طور كامل در درياچه ناپديد شده بود و با توجه به محدوديت امكانات، كاري از دست امدادگران اورژانس و هلال احمر برنمي آمد. »

يكي از ساكنان روستاي برآفتاب كه ايوب استاك (حسيني) در آن زندگي مي‌كند، در گفت‌وگو با اعتماد گفت: «اهالي روستا بعد از آنكه از نجات يافتن اين فرد نااميد شدند در محل حادثه تجمع كردند و اجازه خارج كردن جسد را از آب ندادند چون انتظار داشتند مسوولان حضور پيدا كنند و در اين باره پاسخي به مردم بدهند

شب حادثه ايوب استاك مي‌خواست به خانه‌اش در روستاي برآفتاب بازگردد. يكي از نزديكان او به اعتماد گفت: «ايوب 7 دختر و يك پسر داشت. ظاهرا شب حادثه پسرش هم همراه او بوده است اما او وقتي متوجه شده كه نمي‌تواند وانت را كنترل كند، پسر نوجوانش را از ماشين بيرون انداخته است اما خودش موفق نشده تا از ماشين بيرون بپرد و با وانت غرق شده است.»اوايل مردادماه امسال هم در حادثه‌يي مشابه يك دستگاه ميني‌بوس مسافربري كه در همين محل براي عبور از درياچه بر روي لنج قرار داشت، به درياچه سد كارون 3 سقوط كرد كه در آن حادثه 12 نفر جان باختند.

در پي اين حادثه كميسيون عمران مجلس گزارشي تهيه كرد و در آذرماه امسال در مجلس قرائت شد. ساكنان روستاهاي بخش دهدز در ايذه تا پيش از احداث سد كارون 3 به راحتي از مسير خشكي و با گذشتن از روي پل رودخانه در اين منطقه تردد مي‌كردند اما پس از احداث سد مسيرهاي تردد آنها با آب پوشيده شد و تنها راه ارتباطي آنها با ساير مناطق از طريق درياچه و با استفاده از بارج صورت مي‌گيرد. در گزارش قرائت شده مواردي براي ايمن كردن تردد اهالي اين روستاها آمده بود كه در صورت اجرايي شدن مانع از غرق شدن مسافران بارج مي‌شد.

دكتر «سيداسدالله موسوي» رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان به اعتماد گفت: «اطراف ساحل در محلي كه بارج خودروها و مسافران را سوار مي‌كند بايد با گاردريل محصور شود چون هر لحظه امكان دارد راننده ناشي نتواند خودروي خود را كنترل كند. گذشته از آن سراشيبي در آن منطقه تند است و هر وسيله‌يي احتمال دارد در آب بيفتد. همچنين بايد امكانات غريق نجات، غواص، جرثقيل و... در ساحل مستقر باشد.» او ادامه داد: «اطراف خود بارج هم بايد محصور شود تا در درياچه خودرويي حين انتقال به آب نيفتد. اورژانس و هلال احمر همواره آمادگي خود را براي استقرار نيرو اعلام كرده‌اند اما بدون تامين اعتبارات وعده داده شده نمي‌توان كاري كرد

او افزود: «حتي دو دستگاه كانكس خريداري شده است اما چون بدون قايق امداد و آمبولانس‌هاي رودخانه‌يي نمي‌توان امدادرساني كرد هنوز اين كانكس‌ها در ساحل مستقر نشده است
کد خبر۱۷۷۸۳۶
۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: زمین لرزه 4.9 ریشتری منطقه سرجنگل در سیستان و بلوچستان خسارت جانی و مالی نداشت.

حسین درخشان با اشاره به وقوع زلزله 4.9 ریشتری در 25 کیلومتری سرجنگل استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این زمین لرزه ساعت 6:16 صبح امروز در عمق 7.6 کیلومتری رخ داده است  که دو پیش لرزه به قدرت 3.7 ریشتر نیز به ثبت رسیده است.

وی کانون اصلی زلزله را بخش کورین زاهدان اعلام کرد و افزود: دو تیم ارزیاب بلافاصله پس از وقوع  زمین لرزه به 10 روستای منطقه اعزام شدند که پس از ارزیابی ها مشخص شد این زمین لرزه هیچگونه صدمات و خسارات جانی و مالی نداشته است.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تیم های امدادی این منطقه در حالت آماده باش قرار دارند.