گزیده خبرهای 10 بهمن - 92

گزیده خبرهای 10 بهمن - 92
گزیده خبرهای اعتراضی گاوداران استان یزد وتجاوز به دختر4 ساله ی ایرانی در هند و زلزله در کوهرنگ استان چهار محال  بختیاری ، بلعیده شدن یک نیسان در چاه خانه و قتل با تبر  از سوی طلبکار و تصادف مرگ آور در فارس وتولد دوقلوی نوزاد بهم چسبیده در کشوری که مدعی است امن ترین کشور جهان است .
روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت:  ده‌ها نفر از گاوداران استان يزد به دليل مشكلات مالي و گراني خوراك دام صبح ديروز در مقابل استانداري يزد اجتماع كردند و خواستار رسيدگي به مشكلاتشان شدند. آنها به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفتند: روزانه 600 تن شير توليد مي‌كنيم و هر كيلو 1000 تومان به شركت تعاوني مي‌فروشيم و در همين حال بايد خوراك دام هر كيلو 1150 تومان، سيلو 160 تومان، يونجه 1000 تومان، تفاله 850 تومان خريداري نمائيم با اين اوصاف براي ما مقرون به صرفه نيست و توانايي تأمين هزينه دامهاي خود را نداريم. اين دامداران مي‌گويند: شير را بايد با بهترين كيفيت توليد كنيم و با التماس بفروشيم و خوراك دام با بدترين كيفيت و با قيمت بالا و با التماس بخريم. آنها با نشان دادن دست‌هاي پينه بسته خود به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفتند: مشكلات خود را بارها با نماينده مجلس و معاونين استانداري در ميان گذاشته‌ايم ولي تاكنون نتيجه‌اي نگرفته ايم. آنها خواستار صدور دستوري براي حل مشكلاتشان از سوي رئيس‌جمهور و اقدام وزارت كشاورزي شدند
فراروپلیس هند روز سه شنبه اعلام کرد که مردی را در منطقه توریستی گوا، واقع در جنوب غرب هند دستگیر کرده که متهم به تجاوز به دختر چهار ساله ایرانی است که به همراه مادرش برای تعطیلات به هند سفر کرده بود.به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس گوا گفت روز دوشنبه مرد 32 ساله ای را دستگیر کرده که گفته می شود در 22 ژانویه در روستای شمالی "آرپورا" به یک دختر بچه ایرانی حمله کرده بود.این دختر روز دوشنبه وقوع این حادثه را با مادرش در میان می گذارد و همین امر باعث می شود وی به پلیس شکایت کند. به گفته پلیس، آنها توانستند در عملیات جستجویی، فورا این مرد را دستگیر کنند و این در حالی است که مرد با اطلاع از این شکایت قصد فرار داشته است.پس از اعتراضات سال گذشته مردم هند به رفتاری که با یک دانشجو در دهلی نو شد و تجاوز گروهی به وی، مرگ این دختر را در پی داشت، خشونت جنسی در این کشور بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.ضمن اینکه خشونت جنسی علیه خارجی ها در این کشور مقوله جدیدی نیست. در ماه دسامبر بود که پلیس گوا یک مربی یوگا را به جرم تجاوز به یکی از دانش آموزان آلمانی خود دستگیر کرداوایل ماه جاری بود که انگلیس و فرانسه مشاوره مسافرتی خود را توجیه کردند تا به مسافران هند در مورد خطر حملات جنسی در این کشور هشدار دهد.  
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ باردیگر در پی وقوع زمین لرزه 4.1 ریشتری لرزید.به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه شدید دیگری با بزرگی 4.1 ریشتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ را لرزاند.این زمین لرزه  در ساعت19 و 18 دقیقه امروز این منطقه را لرزاند.موقعيت رومركز زلزله ۳۲.۵۶ شمالي و ۴۹.۹۹ شرقي است.اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.
با ریزش چاه حیاط یک منزل مسکونی در قزوین، خودرو نیسان در این چاه فرو رفت.به گزارش ایسنا، یک دستگاه خودروی نیسان وانت که برای تخلیه بار سرامیک به داخل حیاط منزل مسکونی واقع در بلوار شمالی شهر رفته بود، بر اثر ریزش چاه به داخل چاه کشیده شد که طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی، بلافاصله نیروهای امداد و نجات ایستگاه 2 این سازمان به محل اعزام شدند.بنا بر این گزارش، آتش نشانان با ایمن سازی محل و مهار خودروی نیسان از سقوط کامل به داخل چاه جلوگیری کردند و سپس خودروی نیسان بدون بروز خسارت از داخل چاه بیرون کشیده شد
مرد جنایتکار که برای فرار از پرداخت بدهی 105 میلیون تومانی طلبکار خود را با ضربه های تبر به قتل رسانه بود در جریان ردیابی های کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در گفتگو با مهر، در این باره اظهار داشت: چهارم دیماه امسال مردی با مراجعه به پلیس آگاهی گلستان با طرح شکایتی مدعی شد، پسرم دیروز برای خرید گوسفند با خودروی نیسان خود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. هر چه با تلفنش تماس می گیریم پاسخگو نیست به همین خاطر احتمال می دهم بلایی بر سر او آمده باشد. پس از این شکایت یتیم از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و مشخصات پسر گمشده به نام حسین و خودروی او را در اختیار گشتی های پلیس قرار دارند.وی افزود: در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت کشف جسد مردی داخل یک خودروی نیسان در یکی از روستاهای گلستان به پلیس اطلاع داده شد. بلافاصله کارآگاهان جنایی با حضور در محل متوجه شدند جسد کشف شده متعلق به حسین است که با ضربه های جسم تیزی و به طرز هولناکی به قتل رسیده است. بررسیهای اولیه نشان می داد چند روز از مرگ پسر جوان می گذرد و عاملان جنایت پس از قتل او در محل دیگری جسدش را به آنجا منتقل و رها کرده بودند.اکبری خاطرنشان کرد: با انتقال جسد به پزشکی قانونی ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند حسین چندی قبل با مردی به نام اشکان معامله کرده و در برابر فروش گوسفند از او چک گرفته بود. با اطلاعات به دست آمده مرد خریدار دستگیر و مدعی شد پس از معامله با حسین چند میلیون تومان نقدی و بقیه آن را چک 105 میلیون تومانی پرداخت کرده و پس از این ماجرا دیگر از حسین خبری نداشته است.رئیس پلیس آگاهی استان گلستان افزود: پس از اظهارات اشکان وی آزاد و با هماهنگی قضائی رفت و آمدهای او به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که ماموران متوجه شدند وی با اینکه مدعی بوده با خودرو تصادف کرده و پایش شکسته اما در این ارتباط شکایتی مطرح نکرده است. به این ترتیب هفته گذشته متهم دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. اشکان در ابتدا حرفهای قبلی خود را تکرار کرد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و جزئیات قتل پسر جوان را فاش کرد. او در باز جویی ها گفت از مقتول 184 راس گوسفند خریده و چند میلیون تومان را نقدی و بقیه را چک 105 میلیون تومانی دادم اما چک بی محل بود و در حسابم پولی نداشتم بنابراین قادر به پرداخت بدهی خود نشدم.متهم به قتل ادامه داد: تصمیم گرفتم چکی که به حسین دادم را از او پس بگیرم به همین خاطر به بهانه پرداخت بدهی اش او را به یک دامداری در شهر کشانده و پس از گرفتن چک پسر جوان را به ضربه های تبر به قتل رساندم بعد هم جسدش را با خودرو در حوالی یکی از روستاها رها کردم.سرهنگ اکبری در پایان گفت: پس از اعترافات متهم و بازسازی صحنه قتل قاضی جنایی او را با قرار قانونی روانه زندان کرد.
میکسر بتون پس از برخورد با شش خودرو، وارد لاین مخالف شد و بر روی سه خودروی دیگر واژگون شد.جلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این باره به خبرنگار مهر گفت: ساعت 11 و 33 دقیقه امروز یک دستگاه میکسر بتون در مسیر شمال به جنوب خیابان هنگام از مسیر خود منحرف شد و پس از آسیب رساندن به شش دستگاه خودرو وارد لاین مخالف شد.وی افزود: میکسر پس از ورود به لاین مخالف خیابان بر روی سه دستگاه خودروی دیگر سقوط کرد. پس از اطلاع ماجرا به سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان سه ایستگاه خود را به محل حادثه رسانده و دو مرد و یک زن را از داخل خودروهای آسیب دیده خارج کرده و تحویل امدادگران اورزانس دادند.ملکی ادامه داد: آتش نشانان در ادامه میکسر را به حالت عادی بازگرداندند و ساعت 13 و 40 دقیقه عملیات به پایان رسید.
برخورد 3 خودرو در محور لارستان – جهرم 6 کشته بر جا گذاشت.به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت:این حادثه ظهر امروز در 32 کیلومتری این محور و بن سه خودرو وانت نیسان با یک دستگاه سواری پژو پارس و تندر 90روی داد.سرهنگ گودرزی گفت: کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه علت تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده وانت نیسان اعلام کردند.
 تولد دوقلوهای به هم چسبیده در شیراز
صبح امروز (چهارشنبه نهم بهمن‌ماه)، در یک عمل سزارین، دو نوزاد که از ناحیه شکم و سینه به هم چسبیده‌اند، متولد شدند.به گزارش ایسنا، منطقه‌ی فارس، «مریم کسرائیان»، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این‌باره گفت: این نوزادان از سه‌ ماهگی در زمان بارداری مادر، تحت مراقبت بودند.وی با بیان اینکه نوزادان متولد شده، جمعاً 6 کیلو و 100 گرم وزن دارند، گفت: هر دو نوزاد پسر هستند و حالشان مساعد است.این پزشک زنان و زایمان که عمل سزارین را بر روی مادر دوقلوها انجام داده است، گفت: عمل جراحی سزارین برای تولد این نوزادان با حضور یک تیم کامل پزشکی انجام شد.وی گفت: زمانی‌که مادر در سن بارداری 3 ماهگی قرار داشت، با آزمایش‌های سونوگرافی و ام‌.آر‌.آی، متوجه به‌هم چسبیدگی دوقلوها شدیم و از همان زمان نیز مراقبت‌ها آغاز شد.کسرائیان با یادآوری اینکه دوقلوهای تازه متولد شده از ناحیه شکم و سینه به هم چسبیده‌اند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عضو مشترک این دو نوزاد، کبد آنان باشد که این موضوع امیدواری زیادی را برای موفقیت در انجام عمل جداسازی آنان، ایجاد کرده است.حدود 2 سال پیش نیز دو قلوهای پسری در شیراز متولد شدند که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند، این نوزادان که تنها در کبد مشترک بودند، توسط یک تیم جراحی، طی یک عمل موفقیت‌آمیز، از یکدیگر جدا شدند