بی‌چشم ‌و رو (گفت و شنود)

 گفت وشنود دروغ نامه ی کیهان 10 فروردین -92
گفتم : چرا این شیاد؟ گشوده دهان گشاد
تا تونسته گفته چرند ، خودشو گرفته به ریشخند
رژیم که مردمی نیست ، مشروع وقانونی نیست
تک صدایی است و استبداد ، نابود شده هر استعداد
نه آزادیست نه امنیت ، چون نداره اهمیت
چرا سربازجو گرفته بهونه؟ واقعیت کرده وارونه
گفت : راست میگن گربه بی چشم و روست ،فرصت طلب و پرروست
آبگوشت می خورد یارو ، گربه کرد میو  میو
 تکه گوشتی داد به گربه ،  گربه خورد میو  میو کرد با لابه
 به گربه داد یارو قابلمه ، تا تش خورد گربه  لقمه لقمه
یارو گفت  حال میو میومی کنم من، چون نه دوست ، هستی دشمن
گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی رسانه‌های خارجی از این که مجلس برای مشخص شدن جرم سیاسی و مجازات آن طرحی آماده کرده است، خیلی ذوق‌زده شده‌اند!
گفتم: این که ذوق‌زدگی ندارد، چون اگر منظور از جرم ‌سیاسی اظهارنظر و عقیده سیاسی باشد که در ایران جرم تلقی نمی‌شود و روزنامه‌ها و احزاب‌ و شخصیت‌ها هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند و می‌نویسند و کسی هم به آنها کاری ندارد.
گفت: مثل این که منظورشان از جرم سیاسی، اقدام علیه امنیت ملی است.
گفتم: اقدام علیه امنیت ملی که جرم سیاسی نیست و در تمام سیستم‌های حقوقی جهان، اینگونه مجرمان اگر اعدام نشوند، به اشد مجازات محکوم می‌شوند.
گفت: تازه یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای پیشنهاد کرده که مجرمان سیاسی در زندان انفرادی زندانی نشوند، در زندان به اینترنت دسترسی داشته باشند، هر روز با اقوام درجه یک خود ملاقات کنند و...
گفتم: راست می‌گویند که گربه خیلی بی‌چشم و روست!... یارو داشت آبگوشت می‌خورد، یک گربه شروع به میومیو کرد و طرف یک تکه گوشت برایش انداخت و گربه آن را بلعید و دوباره گفت میومیو... یارو قابلمه آبگوشت رو گذاشت جلو گربه پررو و گفت؛ حالا تو بخور، من میومیو!
گفت : عجیب سربازجو ، مردک بس پررو
هست بی چشم و رو ، بالا انداخته ابرو
با  چرندگویی تکراری ،  باپررویی و مکاری
باتکای قانون اساسی ، گفته جرم سیاسی
قانونی نیست ،   چون هست  عمل تروریست
مطبوعات هست آزاد ، نیاز نیست به فریاد
گفتم : چرا این شیاد؟ گشوده دهان گشاد
تا تونسته گفته چرند ، خودشو گرفته به ریشخند
رژیم که مردمی نیست ، مشروع وقانونی نیست
تک صدایی است و استبداد ، نابود شده هر استعداد
نه آزادیست نه امنیت ، چون نداره اهمیت
چرا سربازجو گرفته بهونه؟ واقعیت کرده وارونه
گفت : راست میگن گربه بی چشم و روست ، فرصت طلب و پرروست
آبگوشت می خورد یارو ، گربه کرد میو  میو
 تکه گوشتی داد به گربه ،  گربه خورد میو میو کرد با لابه
 به گربه داد یارو قابلمه ، تا تش خورد گربه لقمه لقمه
یارو گفت حال میو میومی کنم من، چون نه دوست، هستی دشمن