صداي نامه‌هاي شما.

صداي  نامه‌هاي شما. 9 بهمن – 92
داشته باشید این پیام های انتقادی از صافی عبور کرده  و از  خط قرمز ترسیم کرده عبور ناشده اند.
* صفدري از تهران: چرا عيدی كارگران را دو ماه جلوتر به حساب شان واريز نمي‌كنند تا كمي از مشكلات آنها با اين پول حل شود؟ * گودرزي از اصفهان: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و مديريت اجرايي قوه مجريه تقاضا داريم گراني و تورم دوبرابري كه در سال 91 ايجاد شده است و در سال 92 به دو، سوم كاهش يافته است را در بررسي بودجه سال 93 و روند اجرايي آن به يك سوم تقليل داده و با جديت و سختكوشي، مرتفع نمودن گراني و تورم را پيگيري نمايند. در اخبار تلويزيون مي‌ديدم برخي‌ها چه شمشيري از رو براي وزراي دولت جديد بستند، مگر اين رسانه ملي نيست؟ مگر متعلق به همه مردم نيست؟ مردم اگر آقاي روحاني را نمي‌خواستند كه به گروه ديگر راي مي‌دادند. چرا رسانه ملي با مردم و با احساسات آنان بازي مي‌كند؟ * حقگو از اصفهان: مردم فهيم ما مي‌دانند مقصران اصلي مشكلات اقتصادي و تحريمها در دولت گذشته چه كساني بودند و از دولت اعتدال تعامل با دنيا، رفع تحريم‌ها و اوضاع اقتصادي بهتر را طلب مي‌كنند. بنابراين در مجامع بين‌المللي نبايد حرفهايي زد كه از حد مصرف داخلي فراتر برود و مشكلات كشور را بيشتر كند. لزوم پرداخت پاداش بازنشستگان  بيمه البرز كه پردرآمدترين شركت بيمه كشور است، هنوز قسط دوم و پاياني پاداش پايان خدمت بازنشستگان پيش از سال 1379 را پرداخت نكرده است. خواهشمند است نسبت به احقاق حقوق اين گروه از بازنشستگان اقدام مقتضي به عمل آيد. تعدادي از بازنشستگان پيش از سال 79 
صداي شما
* هاشميان از تهران: در اخبار تلويزيون مي‌ديدم برخي‌ها چه شمشيري از رو براي وزراي دولت جديد بستند، مگر اين رسانه ملي نيست؟ مگر متعلق به همه مردم نيست؟ مردم اگر آقاي روحاني را نمي‌خواستند كه به گروه ديگر راي مي‌دادند. چرا رسانه ملي با مردم و با احساسات آنان بازي مي‌كند؟ 
* حقگو از اصفهان: مردم فهيم ما مي‌دانند مقصران اصلي مشكلات اقتصادي و تحريمها در دولت گذشته چه كساني بودند و از دولت اعتدال تعامل با دنيا، رفع تحريم‌ها و اوضاع اقتصادي بهتر را طلب مي‌كنند. بنابراين در مجامع بين‌المللي نبايد حرفهايي زد كه از حد مصرف داخلي فراتر برود و مشكلات كشور را بيشتر كند. 
* از اهالي محل از قم: از شهرداري قم درخواست مي‌شود بلوار شهيد وطن‌دوست در منطقه چهار را آسفالت كند. بنويسيد شهروندان در تابستان و زمستان با مشكل مواجه هستند. 
* محمدي از كاشان: چرا دولتمردان در موردممنوعيت كشيدن سيگار در مجامع عمومي اعمال قانون نمي‌كند؟ متاسفانه از تعداد افراد سيگاري جامعه كم كه نشده هيچ، زيادتر هم شده است. 
* صفدري از تهران: چرا عيدی كارگران را دو ماه جلوتر به حساب شان واريز نمي‌كنند تا كمي از مشكلات آنها با اين پول حل شود؟ 
* گودرزي از اصفهان: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و مديريت اجرايي قوه مجريه تقاضا داريم گراني و تورم دوبرابري كه در سال 91 ايجاد شده است و در سال 92 به دو، سوم كاهش يافته است را در بررسي بودجه سال 93 و روند اجرايي آن به يك سوم تقليل داده و با جديت و سختكوشي، مرتفع نمودن گراني و تورم را پيگيري نمايند. 
نامه‌هاي شما
لزوم پرداخت پاداش بازنشستگان 
بيمه البرز كه پردرآمدترين شركت بيمه كشور است، هنوز قسط دوم و پاياني پاداش پايان خدمت بازنشستگان پيش از سال 1379 را پرداخت نكرده است. خواهشمند است نسبت به احقاق حقوق اين گروه از بازنشستگان اقدام مقتضي به عمل آيد.
تعدادي از بازنشستگان پيش از سال 79 
حبس مسافران در تونل مترو! 
مردم وقت خود را با زمان حركت قطارهاي مترو تنظيم مي‌كنند تا بتوانند به موقع به كارهايشان برسند. متأسفانه برخي اوقات به دلايل مختلف و از جمله نقص فني يا اختلال در خطوط مترو، مسافران ديرتر از حد معمول به مقصد مي‌رسند. به عنوان نمونه صبح روز سه‌شنبه يكم بهمن ماه جاري، خط 1 مترو در ايستگاه امام خميني(ره) با توقف طولاني در ايستگاه، حركت كرد و ساعت 7 و 25 دقيقه، دو باره بين ايستگاه‌هاي شهيد مفتح و شهيد بهشتي 15 دقيقه توقف داشت و در نتيجه مسافران بين دو ايستگاه حبس شدند و راهبر ترن نيز اعلام مي‌كرد: "به دليل بروز مشكل و رفع آن، مسافران خونسردي خود را حفظ كنند!" پس از حركت قطار مترو نيز مسافران مجبور شدند بوي سيم سوخته را تحمل كنند. به هرحال سفرهاي درون‌شهري با مترو هم مشكلات خاص خود را دارد كه بايد مسئولان براي رفع آن‌ها تلاش كنند تا مسافران بتوانند بدون اتلاف وقت، به مقصد برسند. علي اكبر فرقاني ـ تهران
 طرح‌هاي شتابزده و اثرات مخرب آن 

طرح جمع‌آوري دستفروشان مترو از 28 دي ماه آغاز شد.‌اي كاش قبل از اجراي اين‌گونه طرح‌ها، به عواقب كار اين افراد كه قطعاً عده‌اي از آن‌ها متأهل‌اند، فكر كنند و براي رفع مشكلات شان، چاره‌اي بينديشند. آيا مسئولاني كه تصميم به چنين كاري گرفته‌اند، به اين موضوع انديشيده‌اند كه با جمع‌آوري دستفروشان، به خيل بيكاران افزوده مي‌شود و آمار جرم، جنايت و سرقت افزايش مي‌يابد؟
عرفان ـ تهران