صداي و نامه های شما

صداي و نامه های شما. 1 بهمن -92
* يك شهروند تهراني: آيا بهتر نيست در جامعه ديگر از كلمات رانت خواري، ويژه خواري و... استفاده نشود و همان جمله عاميانه "دزدي" را بگوييم، بهتر نيست؟ احترام را براي اين افراد كم كنيد! بسياري از سرمايه‌داران نقاط كه در شمال شهر زندگي‌ مي‌كنند، خانه‌هاي مجلل و خودروهاي شيك و گرانقيمت ميوه‌هاي خوب و گرانقيمت در مغازه‌هاي شمال شهر از كيفيت بهتري برخوردارند و گران‌تراست حتي مخازن زباله و ايستگاه‌هاي اتوبوس شركت واحد و معابر عمومي آن‌ها با جنوب شهر تفاوت فراواني دارد. اما جنوب شهري‌ها كه در خانه‌هاي 30، 40 متري و در كوچه پس كوچه‌هاي كم عرض و خانه‌هاي فرسوده و نمور زندگي مي‌كنند، مشكلات بيشتري را تحمل مي‌كنند آن‌ها مجبورند ميوه‌هاي ارزان قيمت بخرند و در نهايت به دليل عدم تعادل دخل و خرج از خير ميوه خوردن بگذرند! عده‌اي هم سرمايه كشور را كه مي‌تواند مرحم زخم افراد بي‌بضاعت باشد را چپاول و به كشورهاي ديگري متواري مي‌شوند كه اميدواريم مسئولان با كفايت هر چه سريعتر تكليف آن‌ها را روشن كند و آن‌ها را به سزاي اعمالشان برساندبسياري از سرمايه‌داران نقاط كه در شمال شهر زندگي‌ مي‌كنند، خانه‌هاي مجلل و خودروهاي شيك و گرانقيمت ميوه‌هاي خوب و گرانقيمت در مغازه‌هاي شمال شهر از كيفيت بهتري برخوردارند و گران‌تراست حتي مخازن زباله و ايستگاه‌هاي اتوبوس شركت واحد و معابر عمومي آن‌ها با جنوب شهر تفاوت فراواني دارد. اما جنوب شهري‌ها كه در خانه‌هاي 30، 40 متري و در كوچه پس كوچه‌هاي كم عرض و خانه‌هاي فرسوده و نمور زندگي مي‌كنند، مشكلات بيشتري را تحمل مي‌كنند آن‌ها مجبورند ميوه‌هاي ارزان قيمت بخرند و در نهايت به دليل عدم تعادل دخل و خرج از خير ميوه خوردن بگذرند! عده‌اي هم سرمايه كشور را كه مي‌تواند مرحم زخم افراد بي‌بضاعت باشد را چپاول و به كشورهاي ديگري متواري مي‌شوند كه اميدواريم مسئولان با كفايت هر چه سريعتر تكليف آن‌ها را روشن كند و آن‌ها را به سزاي اعمال شان برساند
 اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه چهارشنبه شب (25ديماه) در ارتباط با تيراندازي اتوبان شهيد بابايي گفت: كسي از دست مداح و همراهانش شكايت نكرده! آقاي اژه‌اي شما خودتان گفته بوديد هر كس در معابر عمومي از اسلحه سرد و گرم استفاده كند حكم محارب و مفسد في الارض را دارد. شكايت كردن يا نكردن شاكي يك طرف قضيه است. پس امنيت عمومي جامعه چه مي‌شود؟ ضمناً نيروي انتظامي اعلام كرد كه شاكيان اين مداح يك زوج جوان بودند كه شكايت خود را پس گرفتند، نه اينكه اصلاً شكايتي در كار نباشد؟ حال اين سؤال پيش مي‌آيد اگر يكي از فرزندان آقاي هاشمي رفسنجاني و... اين كار را انجام مي‌داد بخاطر برهم زدن امنيت عمومي جامعه فوراً حكم بازداشت او را صادر نمي‌كرديد؟ 
* محمد حسين تهراني از تهران: با توجه به حماسه 24 خرداد كه با تدابير مقام معظم رهبري و روشنگرهاي شخصيتي دلسوز نظام حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به وجود آمد، دولت تدبير و اميد توانست آرامش را بر جامعه حاكم نمايد، ولي متأسفانه رسانه ملي و تعدادي از نمايندگان محترم مجلس كه در 8 سال گذشته سكوت اختيار كرده بودند، در طي 6 ماهه كاري دولت جديد، منتقد شده‌اند كه اميدست هرچه زودتر پيام 24 خرداد را درك نمايند. 
* احمدي از نظرآباد كرج: در صدا و سيما هميشه مسئولان اداره گاز مردم را به رعايت صرفه جويي دعوت مي‌كنند، درصورتي كه هنگام بارندگي وقتي كه از كنار علمك‌هاي گاز رد مي‌شويم 50 درصد علمك‌ها نشتي دارند. بنويسيد شايد رسيدگي شود.
* جمعي از جوانان رستمرود نور: از دولت تدبير و اميد انتظار داريم سالن ملي ورزشي 3500 نفره رستمرود را كه حدود 10سال پيش كلنگ احداث آن به زمين زده شد، را افتتاح نمايند. 
* يك شهروند تهراني: آيا بهتر نيست در جامعه ديگر از كلمات رانت خواري، ويژه خواري و... استفاده نشود و همان جمله عاميانه "دزدي" را بگوييم، بهتر نيست؟ احترام را براي اين افراد كم كنيد! 
 نامه‌هاي شما
كمي منصف باشيم 
آقاي اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه چهارشنبه شب (25ديماه) در ارتباط با تيراندازي اتوبان شهيد بابايي گفت: كسي از دست مداح و همراهانش شكايت نكرده! آقاي اژه‌اي شما خودتان گفته بوديد هر كس در معابر عمومي از اسلحه سرد و گرم استفاده كند حكم محارب و مفسد في الارض را دارد. شكايت كردن يا نكردن شاكي يك طرف قضيه است. پس امنيت عمومي جامعه چه مي‌شود؟ ضمناً نيروي انتظامي اعلام كرد كه شاكيان اين مداح يك زوج جوان بودند كه شكايت خود را پس گرفتند، نه اينكه اصلاً شكايتي در كار نباشد؟ حال اين سؤال پيش مي‌آيد اگر يكي از فرزندان آقاي هاشمي رفسنجاني و... اين كار را انجام مي‌داد بخاطر برهم زدن امنيت عمومي جامعه فوراً حكم بازداشت او را صادر نمي‌كرديد؟ آقاي اژه‌اي قضاوت‌هاي شما و همكارانتان را مردم سايه به سايه رصد و پيگيري مي‌كنند، بترسيم از زماني كه در پيشگاه عدل الهي بايد پاسخگوي اعمالمان باشيم. يك فرهنگي بازنشسته از حومه تهران 
تفاوت شمال و جنوب! 

بسياري از سرمايه‌داران نقاط كه در شمال شهر زندگي‌ مي‌كنند، خانه‌هاي مجلل و خودروهاي شيك و گرانقيمت ميوه‌هاي خوب و گرانقيمت در مغازه‌هاي شمال شهر از كيفيت بهتري برخوردارند و گران‌تراست حتي مخازن زباله و ايستگاه‌هاي اتوبوس شركت واحد و معابر عمومي آن‌ها با جنوب شهر تفاوت فراواني دارد. اما جنوب شهري‌ها كه در خانه‌هاي 30، 40 متري و در كوچه پس كوچه‌هاي كم عرض و خانه‌هاي فرسوده و نمور زندگي مي‌كنند، مشكلات بيشتري را تحمل مي‌كنند آن‌ها مجبورند ميوه‌هاي ارزان قيمت بخرند و در نهايت به دليل عدم تعادل دخل و خرج از خير ميوه خوردن بگذرند! عده‌اي هم سرمايه كشور را كه مي‌تواند مرحم زخم افراد بي‌بضاعت باشد را چپاول و به كشورهاي ديگري متواري مي‌شوند كه اميدواريم مسئولان با كفايت هر چه سريعتر تكليف آن‌ها را روشن كند و آن‌ها را به سزاي اعمالشان برساند. عرفان ـ تهران